Gebruikersavatar
Ploppie030
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2019 01:08

Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Ik heb inmiddels 15 maanden een relatie met een leuke meid en wonen 5mnd samen.
Zij is 25 jaar en ik 31. Ik hou zielsveel van haar, en ik denk zij ook van mij.

Alleen lopen we tegen een probleem aan. En dit probleem begint inmiddels tussen ons in te staan. Ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan doen.

Onze seks is op z'n zachts uitgedrukt heel rot. Soms 3-4 weken niets. Hoe hard ik ook mijn best doe met massages, kaarsjes, bloemen, muziekje, lieve woorden. Enz enz. De keren dat wij intiem worden zijn erg schaars.

Maar er zit meer achter dan dat ze simpelweg geen zin heeft, iets blokkeert haar. Maar zelf weet ze niet wat.
Ze zegt dat ze me wel seksueel aantrekkelijk vind en komt ook bijna altijd klaar tijdens de seks. En als we het hebben geniet ze enorm.

Maar het gekste is, dat als we ergens zijn waar we eigenlijk niet intiem kunnen zijn omdat dit ongepast is.
Denk aan, bioscoop, sauna, zwembad, verjaardag, lift, restaurant enz, dan komt ze helemaal los en stelt ze zich volledig open. We hebben dan ook al vaker seks gehad in de sauna, bios enz. Maar als het niet tot de daad komt, maar ze bv wel in een restaurant met haar hand mijn broek in gaat.
En we vervolgens thuis zijn, klapt ze volledig dicht en veranderd ze in een ijskonijn.
En dit patroon maakt dat ik me afgewezen voel. We kunnen toch niet de rest van ons leven enkel seks hebben in het openbaar.

Iets in haar blokkeert als we echt samen zijn. Zelf erkent ze dit, maar weet niet wat ze er aan kan doen of hoe dit veranderd. Ik heb haar gevraagd naar de huisarts te gaan om hulp te zoeken maar dit wuift ze weg. Ik vermoed uit angst.

Ik ben enorm wanhopig en ben bang haar kwijt te raken. Wat kan ik nog doen? En wat zou er bij haar aan de hand kunnen zijn?

Ik vraag mezelf ook vaak af of het msg niet aan mij ligt?

Mvg D
Laatst gewijzigd door Memories op 23 apr 2019 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Enkele woordcorrecties even aangepast voor betere leesbaarheid. :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Welkom op het forum. ;)

Misschien is het goed om deze beginvraag alvast te stellen: Hoe gaat dat dan als jullie in de bioscoop zijn of in een restaurant? Gaat dat dan allemaal zomaar? Is er geen aanleiding om te beginnen met de seksuele handelingen? Komt het uit het niets of hoe verloopt dat?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Ploppie030
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2019 01:08

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Ik denk dat ik er nog bij moet vermelden dat we thuis ook niet op andere manieren intiem zijn. Dus b.v. ook niet knufellen of zoenen. En buitenshuis laat ze dat wel toe.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Ploppie030 schreef: 23 apr 2019 18:07 Ik denk dat ik er nog bij moet vermelden dat we thuis ook niet op andere manieren intiem zijn. Dus b.v. ook niet knufellen of zoenen. En buitenshuis laat ze dat wel toe.
Maar hoe begint dat dan en wie begint er?

Weet jij of eerder, of in jullie relatie dingen voorgevallen zijn?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Ploppie030
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2019 01:08

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Maar hoe begint dat dan en wie begint er?

Weet jij of eerder, of in jullie relatie dingen voorgevallen zijn?


In het openbaar ligt het er een beetje aan. Soms begind het bij een knuffel of een zoen en van het 1 komt het ander. Soms begind zij heel duidelijk. Of daagd ze mij uit in woord of daad.

Als we thuis zijn moet ik altijd beginnen. En heel vaak komt er uiteindelijk niets van. Vaker niet dan wel feitelijk.

En ja ik weet dat er wat is voorgevallen in een eerdere relatie. 10 jaar terug. Toen ze 16 was. Maar ik weet daar vrij weinig van ze wil daar liever niet over praten.
En als ze er over praat doet het haar wel echt wat.
Haar toemalige vriend is over haar sexuele grens gegaan. Maar hoe en wat weet ik niet. Ik weet dit ook pas n paar maanden.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Zou het zo kunnen zijn dat ze seksuele handelingen in het openbaar wel doet, omdat ze zich in het openbaar veiliger voelt en het idee heeft, dat als het mis gaat ze dan niet alleen is of om hulp kan schreeuwen? En dat ze het moeilijker vind bij jullie thuis omdat ze dan alleen met jou is zonder dat er iemand direct in de buurt is, die als het misgaat, zou kunnen ingrijpen?
Heb je daar weleens met haar over gesproken? Want communicatie is belangrijk in een relatie.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Ploppie030
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2019 01:08

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Memories schreef: 24 apr 2019 00:15 Zou het zo kunnen zijn dat ze seksuele handelingen in het openbaar wel doet, omdat ze zich in het openbaar veiliger voelt en het idee heeft, dat als het mis gaat ze dan niet alleen is of om hulp kan schreeuwen? En dat ze het moeilijker vind bij jullie thuis omdat ze dan alleen met jou is zonder dat er iemand direct in de buurt is, die als het misgaat, zou kunnen ingrijpen?
Heb je daar weleens met haar over gesproken? Want communicatie is belangrijk in een relatie.
Dit is idd nog een goede optie. Zelf had ik de theorie dat ze het in het openbaar makenlijker vind om nee te zeggen, dat als we verder gaan dat ze wil. Ze kan zeggen, stop! Want zometeen worden we betrapt. En dat als we thuis zijn ze niet het gevoel heeft dat ze nee kan zeggen. Deze theorie heb ik wel besproken. Maar ze zegt zelf dat ze t niet goed weet.

Maar stel nou dat ze het in het openbaar fijner vind om een van deze twee theorieën, wat zouden we voor oefeningen kunnen doen om dit te veranderen?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Sexuele blokade tussen mij en mijn vriendin

Ik kan je natuurlijk geen garantie geven dat het werkt. We zijn hier een forum met vooral ervaringsdeskundigen die (oh ja zeker wel) regelmatig ook aardig wat af weet van psychologie, het brein, filosofie, menskunde endergelijke. Dus wat dat betreft en vanuit dat oogpunt kan ik je misschien wat richtlijnen geven.

Het belangrijkste is dat je haar vertrouwen geeft. Vertrouwen is heel belangrijk, vooral ook omdat het bij haar kapot is gemaakt. Ga ook niet over grenzen heen. Wees duidelijk, lief en vraag desnoods wat ze wel en niet fijn vind als jullie bij elkaar zijn. Dring niets op maar geef ruimte. Geef ruimte om zichzelf te zijn en ook weer te hervinden dat het veilig is bij jou. Als ze dat graag wil, geef haar eens de controle als jullie thuis zijn. Dat betekent niet dat ze nu alles kan en mag, maar het betekent wel dat je zegt vanuit liefde; het is oke, laat het mij maar weten, en ik ben bij je als je hulp nodig hebt.

Geef haar het gevoel dat ze controle heeft over de situatie. Vertel haar desnoods dat ze best mag vertellen wat er gebeurd is als ze er klaar voor is. En laat merken dat jij niet over haar grenzen gaat, maar haar kan respecteren. Laat weten dat jullie samen een avontuur aangegaan zijn, dat je het heel graag samen met haar wil blijven doen. Dat je samen met haar langzaamaan stappen wil maken, maar dat ze echt niet bang hoeft te zijn dat zij van jou iets MOET doen. MOETEN is sowieso een no go. Het mag, als ze zich veilig genoeg voelt.

Spreek met haar een woord af die ze uit kan spreken als ze het gevoel heeft iets niet (meer) te willen. Ga dan ook niet door, stop er gelijk mee en geef aan dat het goed is. Spreek desnoods ook herkenbaren woorden of gebaren met haar af over wat je wel mag doen. Of over wat wel goed is op dat mom ent. En deins niet terug voor verdriet of boosheid als dat er opeens uit komt.

Laat weten dat het oke is. Dat jij ook oke bent en dat jij oke bent met haar. Geef aan dat je dit graag samen aan wil gaan en dat jij ervoor haar bent. Dat ze goed is zoals ze is.

Je doet al veel goed denk ik. Er is vooral veel geduld en liefde nodig. En de dingen die je doet zijn al fijn. Toedekken, kaarsjes,m muziekje. Het is echt prima.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”