Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Overweldigd door gezichten

Hoi,

Ik ben sinds een paar dagen lid van website waar ik mensen kan ontmoeten die ook houden van sporten.
Ik hou van fietsen, wandelen, schaatsen, skieën en af en toe een beetje fitness. Dus ik zou het leuk vinden als ik iemand heb waarmee ik samen dingen kan doen. Wellicht is dat een springplank tot een vriendschappelijke relatie...

Ik vind het al behoorlijk spannend als ik een foto moet gaan uploaden van mijzelf.. Dus dat was barrière 1 (vind maar eens een foto waar je tevreden mee bent). Zonet raakte ik overweldigd door de gezichten die erop staan. Even flink in en uitademen. Het voelt even als paniek aan of als een stressmoment. Misschien is het ook wennen. Misschien is het ook een teken om mijzelf te laten zien aan de buitenwereld en dat anderen mij ook kunnen beoordelen.

Zijn er mensen die dat herkennen?

Ik wil er wel mee verder gaan, maar alles op z'n tijd.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Overweldigd door gezichten

koen0069 schreef: 19 jan 2019 13:20 Misschien is het ook een teken om mijzelf te laten zien aan de buitenwereld en dat anderen mij ook kunnen beoordelen.
Tja Koen, wanneer het moment gekomen is om jezelf aan de buitenwereld te laten zien kun jij natuurlijk zelf het beste beoordelen, maar als je daar toch al wat moeite mee hebt, vraag ik me af waarom je dat juist op een site doet waar je nog maar net lid van bent en waar je de anderen nog niet kent. Maar goed, misschien kan het geen kwaad om jezelf in het diepe te gooien. Het is een site waar mensen dezelfde interresses hebben en wie weet, misschien slaag je er in vrienden te kunnen worden met iemand. Wie niet waagt, wie niet wint, luidt het spreekwoord, niet waar?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Overweldigd door gezichten

volhoudertje schreef: 19 jan 2019 13:31
koen0069 schreef: 19 jan 2019 13:20 Misschien is het ook een teken om mijzelf te laten zien aan de buitenwereld en dat anderen mij ook kunnen beoordelen.
Tja Koen, wanneer het moment gekomen is om jezelf aan de buitenwereld te laten zien kun jij natuurlijk zelf het beste beoordelen, maar als je daar toch al wat moeite mee hebt, vraag ik me af waarom je dat juist op een site doet waar je nog maar net lid van bent en waar je de anderen nog niet kent. Maar goed, misschien kan het geen kwaad om jezelf in het diepe te gooien. Het is een site waar mensen dezelfde interresses hebben en wie weet, misschien slaag je er in vrienden te kunnen worden met iemand. Wie niet waagt, wie niet wint, luidt het spreekwoord, niet waar?
Je hebt gelijk, daarom doe ik het ook. En af en toe moet je een risico nemen. Anders kom je niet verder.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Overweldigd door gezichten

koen0069 schreef: 19 jan 2019 13:46 Je hebt gelijk, daarom doe ik het ook. En af en toe moet je een risico nemen. Anders kom je niet verder.

"Anders kom je niet verder, " dat klinkt eigenlijk best wel desperaat. Het is ook interessant dat je via het wereld wijde web vriendschappelijke contacten probeert te leggen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar de beste leerschool om contact te leggen is toch nog altijd de werkelijke wereld. En die werkelijke wereld begint bij je voordeur.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Overweldigd door gezichten

volhoudertje schreef: 19 jan 2019 13:59
koen0069 schreef: 19 jan 2019 13:46 Je hebt gelijk, daarom doe ik het ook. En af en toe moet je een risico nemen. Anders kom je niet verder.

"Anders kom je niet verder, " dat klinkt eigenlijk best wel desperaat. Het is ook interessant dat je via het wereld wijde web vriendschappelijke contacten probeert te leggen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar de beste leerschool om contact te leggen is toch nog altijd de werkelijke wereld. En die werkelijke wereld begint bij je voordeur.
Ik vind dit eigenlijk, als het je zoveel moeite kost dichtbij, een super stap van Koen om het dan te proberen via het web.
Ik denk dat je inderdaad niet moet ontmoedigen, maar in dit geval aanmoedigen. Wellicht zowel dichtbij, dan via het web. Maar dit is een goed begin.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Azaroth
Berichten: 259
Lid geworden op: 07 jan 2019 22:24
Locatie: Thuis.

Re: Overweldigd door gezichten

En die werkelijke wereld begint bij je voordeur.

Ook dat kan als risico gezien worden. Ik vindt het persoonlijker moeilijker om aansluiting te maken met iemand in het gezicht dan om onder woorden te brengen middels tekst. Daarentegen ben ikzelf, buiten het forum tegenwoordig, totaal niet van de digitale contacten. Ben ook een poos geleden gestopt met Facebook omdat het allemaal zo onecht is. Er zijn wel wat, maar niet heel veel foto's van mij te vinden via Google. In mijn ervaring en de observaties die ik zie van mensen om mij heen die wel digitale contacten opdoen, is dat een persoonlijk contact sneller blijft "hangen". Er kan lange tijd van berichten over en weer gegaan zijn, om er vervolgens toch achter te komen dat het niet is wat je zoekt. In een persoonlijk contact is er sneller sprake van een klik, maar kan de teleurstelling wanneer het positieve niet uitkomt ook als heviger ervaren worden.

Toch ben ik ook van mening dat er vele websites zijn voor mensen die zitten met bijvoorbeeld eenzaamheid, of een bepaald doel willen behalen, zoals jij nu benoemt met betrekking tot beweging. Dit kan een laagdrempelige manier zijn om toch in contact te komen met mensen uit de omgeving en daaruit volgend wellicht een vorm van omgang. Ik ben zelf herhaaldelijk bij verschillende introducties geweest vanuit dezelfde gedachtegang, contacten zoeken en een netwerk opbouwen, en moest me bij meerdere ook eerst digitaal aanmelden. Ik zie dat dan ook als een stap naar "verbetering", in welke vorm het dan ook gegoten wordt. Mocht je er niet uithalen wat je zocht, dan win je nog altijd het leerproces en daarom is motto dan ook gelijkwaardig aan die van VH, niet geschoten is altijd mis.
Je kan niet zeggen hoe een kattenmens zich moet voelen als je zelf een hondenmens bent.
Een leven is geen leven wanneer men leeft volgens de regels van een ander.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Overweldigd door gezichten

Memories schreef: 19 jan 2019 14:01 Ik denk dat je inderdaad niet moet ontmoedigen, maar in dit geval aanmoedigen.
Het is zeker een hele stap, ik wil het ook zeker niet ontmoedigen, alleen ontkom je er denk ik niet aan om je af te vragen waarom het in het dagelijkse leven niet wilde vlotten met het leggen van vriendschappelijke contacten. In de online wereld werkt het echt niet anders dan in real life. Maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis, toch?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Overweldigd door gezichten

volhoudertje schreef: 19 jan 2019 14:28
Memories schreef: 19 jan 2019 14:01 Ik denk dat je inderdaad niet moet ontmoedigen, maar in dit geval aanmoedigen.
Het is zeker een hele stap, ik wil het ook zeker niet ontmoedigen, alleen ontkom je er denk ik niet aan om je af te vragen waarom het in het dagelijkse leven niet wilde vlotten met het leggen van vriendschappelijke contacten. In de online wereld werkt het echt niet anders dan in real life. Maar inderdaad, niet geschoten is altijd mis, toch?
Wat je schrijft kan ik zeker in meegaan. Het is een leerproces. Het is nooit verkeerd om dingen onder de loep te leggen en vanuit daaruit verder te gaan en te leren.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Overweldigd door gezichten

Ik dank Memories voor haar bijdrage. Vind het erg lief. Ik vind het ook een grote stap.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Overweldigd door gezichten

koen0069 schreef: 19 jan 2019 14:45 Ik dank Memories voor haar bijdrage. Vind het erg lief. Ik vind het ook een grote stap.
Je doet het goed hoor, ik vind het heel dapper van je!
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”