Gebruikersavatar
Famke1987
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mei 2018 15:56

Relatiebreuk en klachten

Het gaat de laatste tijd wel redelijk goed met mij. Psycholoog afgerond. Heb vaker goede dagen dan slechte dagen. Ben hard bezig om mijn angsten te overwinnen. Daarnaast heb ik ook last van chronische hyperventilatie. In mijn relatie liep het al enige tijd niet zo lekker. We hadden wat stribbelingen, en hij was anders dan mij. Hij kon behoorlijk negatief zijn, en qua leeftijd was er ook een verschil van 9 jaar en hij had een kind uit een eerder relatie. Waar het op neer komt is, dat hij er niet tegen kon als ik een keer nee zei. Hij werd gelijk teleurgesteld. Met name dat ik altijd voor het eten zorgde omdat ik gezond eten wel belangrijk vondt. Maar keer op keer probeerde hij mij over te halen om bijvoorbeeld non food te eten. En ongezond. Prima dat dat een enkele keer gebeurd maar niet paar keer per week omdat ik dan bij voorbaat alles al had gekocht.

En zo zijn er meer dingen. Laatste tijd zagen we elkaar weinig en deden we toch niet veel leuke dingen. Hij woont tijdelijk bij zijn ouders en moest ook daar wat gaan doen. En dan.nog van die beloftes van het komt goed, we gasn vaker leuke dingen doen, ik ga veranderen etc. Maar het kwam er nooit van, ook omdat hij altijd maar moe is etc..

Tot vorige week weer de laatste druppel was om een klein iets. Ik was er klaar mee en samen hebben we besloten om een einde aan onze relatie te zetten na 2 jaar en 2 maand. Ik was opgelucht. Want laatste tijd ervaarde ik wel veel stress en soms meer klachten. En dacht ik dat ik me beter zou gaan voelen.

We zijn nog geen week verder, en ik merk soms dat ik hem mis en nu tot het besef komt van dat ik weer iemand kwijt ben, nu weer alleen ben etc. Dacht juist dat het beter zou moeten gaan maar merk nu dat ik weer meer klachten heb omdat ik daar hele tijd aan denk en hem toch ergens mis en toch weet ik dat dit een goede keus is geweest....

Het is ook nog maar kortgeleden, alleen het voelt nu zo onwerkelijk. Meer dan 2 jaar samen geweest, woonden gelukkig niet samen. Maar ik probeer mij sterk te houden en in mijm achter hoofd te houden dat dit een goede keuze is geweest... hij wil nog vrienden blijven, maar heb ook gezegd eerst geen contact te hebben..

Ik wil nu dicht bij mezelf blijven en niet worden meegevoerd door mijm emoties... dit is een goede keuze, maar het blijft.moeilijk..omdat ik nu meer klachten ervaar en chronische hyperventilatie....terwijl ik dacht dat ik mij juist beter zou moetrn gaan voelen
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Relatiebreuk en klachten

Famke1987 schreef: 02 sep 2018 09:12 Ik wil nu dicht bij mezelf blijven en niet worden meegevoerd door mijm emoties... dit is een goede keuze, maar het blijft.moeilijk..omdat ik nu meer klachten ervaar en chronische hyperventilatie....terwijl ik dacht dat ik mij juist beter zou moeten gaan voelen
Je moet het tijd geven, er bestaat helaas geen aan/uit knop als het om psychische klachten en chronische hyperventilaitie gaat. Het is inderdaad belangrijk om bij jezelf te blijven en en weten dat je de goede keuze hebt gemaakt. Vaak willen mensen onmiddelijk verlost worden van hun klachten, dat is begrijpelijk, maar ook je pscych zal je kunnen vertellen dat het niet van de ene op de andere dag beter gaat.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”