Gebruikersavatar
Mayana
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2018 14:44

Vriendschap

Hey
Ik heb een vraag over vriendschappen
Ik heb sinds juli vorig jaar een mooi mens leren kennen. Ze was heel hartelijk en warm, knuffelde en gaf me liefde vriendschap steun warmte.
De gesprekken en berichten die we hebben zijn altijd zo op dezelfde golflengte en steeds deugddoend
Na enige tijd... en nu vast en zeker, begin het me te dagen dat ze wel erg lief was. Gesprekken namen ook wel intieme vormen aan en ik vroeg me stilaan af of ze verliefd op me was geworden
Ze trekt me dus enorm naar haar toe en ik vind dat ok
Ik respecteer haar grenzen en doe erg mijn best zorgzaam te zijn en respectvol.
Maaaaar ... als ik dan eens in de zoveel weken vraag om te gaan wandelen of om eens iets te drinken dan gebeurd er het volgende: of ze heeft elke keer een uitvlucht dat ze niet gaat kunnen. Of ze antwoord niet op het bericht. Later komt ze er ook nooit op terug. En dan moet ik concluderen dat ze wel online is en wel zend maar niet naar mij.
En met kerst had ik ook gevraagd om tussen kerst en nieuw even gezellig samen te zijn ( een paar uurtjes ). Ze antwoorde :
Als k wil samen zijn laat ik iets weten.
Later hoorde ik dan dat ze met een ander persoon 5 dagen op vakantie was gegaan.
Zijn noemt haar gedrag gezonde eigenliefde en zegt dat ze gewoon haar grenzen aangeeft en in het oog houdt.
Voor mij voelt het of ze komt halen wat ze nodig heeft bij mij en me erna afstoot. Ik voel me minderwaardig en bedrogen. Misbruikt zelfs.
Hoe klinkt deze situatie ( heb mijn best gedaan ze toch een beetje te schetsen ) voor jullie?
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: Vriendschap

Ik vind het herkenbaar klinken als dat ze in het begin wel interesse had en later toch misschien minder. Ik vind het lijken op een bindingsprobleem of in elk geval word jij koudgesteld als het haar niet uitkomt. Zij let goed op haar grenzen, jij geeft aan haar graag te willen zien maar het komt haar niet uit. Ik zou als ik zo behandeld werd het er ook moeilijk mee hebben. Intussen ben je misschien ook anders over haar gaan denken? Ik bedoel omdat je begon met een warm hartelijk mens? Groet
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vriendschap

Mayana schreef: 25 feb 2018 15:38 Gesprekken namen ook wel intieme vormen aan en ik vroeg me stilaan af of ze verliefd op me was geworden.
Zeg eens eerlijk, is het niet eerder dat jij verliefd op haar bent geworden?

Daar begint de ellende meestal. Oh wee als het object van verliefdheid niet toegeeflijk genoeg is en initiatieven van de ander
niet honoreert, dan is zij plots niet lief meer, maar een persoon die aantrekt en afstoot en zelfs verweten wordt de ander te misbruiken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vriendschap

Ik voel me minderwaardig en bedrogen. Misbruikt zelfs.
Het is mij wat, dat je zo over iemand denkt, terwijl ze eigenlijk niets verkeerd doet. Geef elkaar wat ruimte. Wat is er mis mee als zij ervoor kiest vijf dagen met iemand anders te zijn dan jij? Ze heeft immers niets toegezegd, alleen aangegeven je dingen te laten weten. Dat betekent dat er helemaal niets vast stond rond het einde van het jaar.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Vriendschap

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niets van het gedrag snap. Of ik mis een hoop informatie, dat kan ook.

Anyway dat wat Memories zegt, gun elkaar wat ruimte. Maar je gelijk al misbruikt voelen, dat is misschien een te heftige bewoording. Als je je minderwaardig voelt, dan zijn er zat hulpboeken die je in de lokale bieb kan vinden.
Understand: you been understood

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”