Gebruikersavatar
qwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:53

relatie probleem

Beste lezers,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me hier enigzins mee kunnen helpen.

Ik heb mijn vriendin een half jaar geleden leren kennen, zij liet mij eerst weten na de eerste date dat het niks ging worden maar al snel stuurde zij mij een berichtje waarin ze wel weer wilde afspreken. vreemd vond ik toen maar dat wilde ik wel en zo ben ik waar zijn wij waar we nu zijn.

Alleen het afgelopen jaar ben ik er achter gekomen dat zij toen nog ze mij leerde kennen nog met een jongen zat waar ze verliefd op was maar die ze dus uit eindelijk nooit heb weten te krijgen en hij behandelde haar slecht (dit heeft 3 jaar geduurd). ze vertelde me dat ze toen dacht dat als ze een relatie met diegene zou krijgen ze de gelukkigste op aarde zou zijn maar, dat was toen.. nu niet meer dus.

Toch kan ik dit niet uit mijn hoofd krijgen, terwijl ik ook wel begrijp dat het normaal is dat je verliefd kan worden op iemand. ik heb immers ook relaties voor haar gehad.

Ik weet niet goed wat mijn zo dwars zit en waarom ik hier dan ook continu aan denk. ik voel me vaak meer als een soort tweede keus en dat wil ik niet. Zelfs als wij seks hebben denk ik er soms aan. ik wil dit niet maar het gebeurt gewoon ik denk ergens dat ik niet kan tippen aan die jongen omdat ik denk dat zij altijd erg verliefd op hem is geweest maar hem niet kon krijgen en nu beland bij mij...


ergens schaam ik mij omdat ik dat maar continu denk terwijl ik mij helemaal niet erg onzeker voel in het algemeen. maar ik heb gewoon erg moeite met het accepteren hiervan het zit me altijd dwars en hoe ik mezelf ook op andere gedachte probeer te brengen de gedachte komt altijd terug.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij nu zo verliefd op mij is als op die andere jongen ooit geweest is en ik wil niet met iemand samen zijn waar ik me altijd als een soort tweede keus voel.

Ik reageer dit dan ook af op haar terwijl dat echt onnodig is natuurlijk.

Excuses voor mijn slechte zinsopbouw of omschrijving

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: relatie probleem

qwer schreef: 24 okt 2017 14:15 Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij nu zo verliefd op mij is als op die andere jongen ooit geweest is en ik wil niet met iemand samen zijn waar ik me altijd als een soort tweede keus voel.
Jij voelt je tweede keus, maar laat ze dat ook naar jou toe blijken? Die gedachte zit alleen maar in jou hoofd, ik maak uit je verhaal op dat zij namelijk wel helemaal voor jou wil gaan.
qwer schreef: 24 okt 2017 14:15Ik reageer dit dan ook af op haar terwijl dat echt onnodig is natuurlijk.
Dat is niet alleen onnodig, maar ook niet eerlijk, zo'n behandeling verdient ze niet. Vooral niet omdat haar vorige vriend haar slecht behandelde. Dan ben je dus geen haar beter, want je begaat dezelfde fout als haar ex. Wees lief voor je nieuwe vriendin, bewijs dat je het waard bent dat zij verliefd op je is.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”