Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

wat moet ik doen ?

Wij gaan 1 x, en een zelden keer 2 x per maand naar een zelfde winkel om boodschappen te doen.

Een van de verkoopster kijkt altijd zo naar mijn echtgenoot en de laatste keer kon ze haar ogen niet van hem afhouden.
Mij negeert ze in alle talen.

Mijn echtgenoot keek ook heel de tijd naar haar de laatste keer.

Hoe moet ik daarmee omgaan, moet ik die verkoopster iets zeggen ?
Ik vind wel dat ze te ver gaat. Maar ja, ik kan haar ook niet verbieden te kijken maar er zijn grenzen.

Wat moet ik doen ?

Groetjes,
Angel
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat moet ik doen ?

ANGEL schreef: 18 sep 2017 10:23 Mijn echtgenoot keek ook heel de tijd naar haar de laatste keer.
Ik ben geneigd te zeggen dat je een beetje overdrijft. Maar misschien moet je eerst maar eens aan je echtgenoot vragen hoe het zit voor je die verkoopster ergens op aanspreekt. Met dat laatste zou ik een beetje oppassen, want gezien het feit dat jullie hooguit twee keer in de maand naar die winkel gaan, is de kans groot dat jij jezelf behoorlijk voor schut zet en dat lijkt me toch ook niet de bedoeling. Blijft de vraag over "Wie houdt wie nou eigenlijk in de gaten?" Ik denk dat je behoorlijk wat spoken ziet.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: wat moet ik doen ?

ja, naïef zijn is ook niet de bedoeling hé
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat moet ik doen ?

Ook al zou je echtgenoot een zeer aantrekkelijke man zijn, die bij vrouwen in de smaak valt, dan is er toch verder ook niets aan de hand? Maar vraag hem eens hoe het precies zit, heb je dat al eens geprobeerd?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: wat moet ik doen ?

Dag Volhoudertje,

Tja, ik merk dat hij ook naar haar kijkt, dat zij naar hem kijkt, het ligt er dik op.

Dus ja....je moet al erg dom en naïef zijn om dat niet te zien.

Angel
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: wat moet ik doen ?

ANGEL schreef: 20 sep 2017 08:05 Tja, ik merk dat hij ook naar haar kijkt, dat zij naar hem kijkt, het ligt er dik op.
Er is toch niks mis mee als mensen elkaar aankijken? Zoals ik al zei, vraag eens aan je echtgenoot hoe het zit,
in plaats van rond te lopen met beschuldigingen aan zijn adres, die gebaseerd zijn op vage vermoedens en observaties.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: wat moet ik doen ?

Sleutelwoord is hier communicatie Angel.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: wat moet ik doen ?

idd,mannen kijken nu eenmaal graag naar mooie vrouwen en een vrouw die een man aantrekkelijk vindt gaat er ook gewoon naar kijken toch?

wat is er mis met kijken naar mooie mensen?

als ik bv naar mijn man kijk.
zitten we samen naar tv te kijken,kan hij plots zeggen,terwijl de kwijl bijna uit zijn mond loopt,: 'man die vrouw heeft mooie tieten'.
moet ik heel hard om lachen,want ik zit dan bv in het verhaal,wat maakt mij het uit wat voor tieten een vrouw in de film heeft,maar ik ben dan ook geen man.

ik vind daar ook totaal niets verkeerd mee.

wat kan je die vrouw kwalijk nemen?dat ze kijkt?
dat is een beetje overdreven lijkt me toch?

wees blij dat jij de vrouw aan zijn zijde bent en wees daar ook trots op ipv stikjaloers te worden omdat iemand anders kijkt....?
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: wat moet ik doen ?

Ondertussen zijn we weer maanden verder,
Mijn echtgenoot maakt extra lawaai aan de flessenbak die aan de inkom staat en kijkt achterom om te zien of ze hem gezien en gehoord heeft.

Ik schaamde mij dood.

Hij gedraagt zich als een verliefde puber.

Het was echter een ander.

Bij het betalen wil hij enkel bij haar gaan.

Het ligt er vingerdik op en dan heb ik nog maar een paar dingen verteld.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: wat moet ik doen ?

ANGEL schreef: 25 mei 2018 18:22 Ondertussen zijn we weer maanden verder,
Mijn echtgenoot maakt extra lawaai aan de flessenbak die aan de inkom staat en kijkt achterom om te zien of ze hem gezien en gehoord heeft.

Ik schaamde mij dood.

Hij gedraagt zich als een verliefde puber.

Het was echter een ander.

Bij het betalen wil hij enkel bij haar gaan.

Het ligt er vingerdik op en dan heb ik nog maar een paar dingen verteld.
Maar wij kunnen hier niet zo heel veel mee denk ik, wij kunnen helaas geen keus voor je maken. Wat je ermee wilt zou je zelf moeten beslissen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Studeren

Ik doe er inderdaad wat lang over om iets te studeren, ik wil 100/100 hebben, heb faalangst, ben bang alles te vergeten.
En zodoende herhaal ik vaak om zeker te zijn dat ik het kan onthouden.

Mijn echtgenoot krijgt het ervan op zijn zenuwen. Maar het is enkel mijn probleem.

Ik ben deze morgen kwaad geworden omdat ik zijn gezaag erover kotsbeu ben.

Ik heb het in het verleden rustig gezegd, via mail maar zijn Frank valt niet.

Enkel ik bepaal of ik ergens mee klaar ben of niet.

Ik heb ook geen spijt dat ik kwaad ben geworden.

Nu is ie op de zetel gaan slapen!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: Studeren

[applaus]
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Studeren

ANGEL schreef: 25 mei 2018 23:08 Nu is ie op de zetel gaan slapen!!!!!!!!!!!
En geef die man eens ongelijk. [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: Studeren

Ik ben op internet gaan lezen wat the silent treatment inhoudt.
En inderdaad, dat is het.

Zoals ik al schreef, hij doet sub-assertief, manipuleert en chanteert.

Dat is altijd als ik voor mezelf opkom en grenzen stel.

Zijn ex-echtgenote kon dat niet, hij was ook dominant en nu merkt ie dat ie mij niet naar zijn hand kan zetten.

Ik las dat je gewoon je leven verder moet zetten en er niet op moet reageren.

Dat doe ik maar ik moet zien dat ik mij toch niet laat vangen door me te verontschuldigen, zelfs al vind ik dat mijn reactie terecht is.

Ik zit nu in mijn bureau. Hij in de living. Gisteren geen woord, vandaag niet.

Ieder heeft zijn patronen, lessen waaraan ie moet werken. Ik ook.

Maar als ik weet dat ik juist gehandeld heb, zelfs al is dat voor de ander verkeerd dan blijf ik voor mijn waarden staan.
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: Studeren

Hij ontloopt me als ik in zijn buurt kom. Gisteren heeft ie de ganse avond op bed gelegen. Toen ik dan wou gaan slapen maakte ie haast dat ie wegkwam.

Ik ben dan voor hem weggegaan, terug naar de living. Toen kwam ie ook maar omdat ik dan toch nog in de zetel zat is ie gaan slapen !!! Echt niet te doen. Hij is dan toch in bed blijven liggen.

Deze morgen kreeg ik een mailtje van hem en was het pure projectie. Ik ben degene die gefrustreerd is omdat het studeren niet vlot, ik ben degene die begonnen is te zwijgen, dat ik het goed moet maken.....

En het strafste van al, normaal ging ie vandaag naar een lezing, deze voormiddag dus. Maar de auto en zijn fiets staat er nog. Het boekje dat hij bij de lezing altijd bij heeft, heeft ie meegenomen.

Je kunt al raden....ofwel heeft ie iemand anders, of een andere chauffeur, ofwel wil ie me ongerust maken.

Ik reageerde uiteraard meteen van dat hij iemand anders heeft in mijn gedachten. Ik probeer mijn kalmte te bewaren. En te denken : "wat is het ergste dat je kan overkomen ?"
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Studeren

ANGEL schreef: 27 mei 2018 09:44 Deze morgen kreeg ik een mailtje van hem en was het pure projectie. Ik ben degene die gefrustreerd is omdat het studeren niet vlot, ik ben degene die begonnen is te zwijgen, dat ik het goed moet maken.....
Jullie hebben een eigenardige relatie. In huis ontlopen jullie elkaar. Zijn pogingen om de lieve vrede te bewaren worden
door jou geïnterpreteerd als manipulatief gedrag en chantage en je hebt chronisch wantrouwen tegenover hem.
Maar jullie communiceren dan blijkbaar wel via e-mail met elkaar? Ik vind het wonderlijk.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: Studeren

volhoudertje, eerlijk gezegd ik heb niets aan jouw berichtjes...dus laat het maar
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Studeren

ANGEL schreef: 27 mei 2018 10:36 volhoudertje, eerlijk gezegd ik heb niets aan jouw berichtjes...dus laat het maar
Je doet hier je verhaal, je krijgt reacties, het is niet naar je zin omdat je wellicht andere reacties verwacht dan dat je krijgt en dan laat je het maar?
Ik weet niet precies hoe dat gaat bij jullie thuis, maar als je net zo reageert thuis als dat je hier doet, is het voor je man ook echt niet gemakkelijk.
Als je niet meer verder wilt met hem of het blijft sudderen, moet je knopen doorhakken. Zowel voor jezelf, als wel voor hem. Want als de communicatie net zo loopt als dat het hier gaat tegen mensen, heeft je man het ook moeilijk met jou en dat snap ik dan ook. Want wat wij de laatste jaren ook zeiden, niets is goed of goed genoeg.

Wij kunnen niet veel meer dan reageren op wat wij lezen, dat lijk jij je helaas niet te beseffen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Studeren

Ik zou gillend gek worden van zo iemand zoals jij je al weet ik veel hoelang gedraagt en dat zeg ik niet gauw.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: wat moet ik doen ?

Ah, ik zie dat dit in 1 topic is geplaatst, wat heb je nog nodig om te zien dat de relatie vanuit hem, maar ook vanuit jou naar elkaar toe niet gaat werken, ook niet na ruim 16 jaar Angel?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”