Gebruikersavatar
Tintin
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2017 14:51

trophy wife

Hallo iedereen

Dit is mijn allereerste bericht op dit forum en ik wil jullie alvast bedanken om dit te lezen en eventueel een antwoord te plaatsen.

Ik ben een vrouw, midden 20, zit in mijn laatste jaar van mijn studies en heb sinds 1,5 jaar een fantastische vriend waarmee ik nu samenwoon.
Alles in mijn leven lijkt wel perfect, super relatie, grote studies, leuk appartement samen, en hij heeft een (relatief) grote carrière en is heel succesvol.
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik heel wat minder leuke jaren gekend heb voordien.

Hoewel dit alles juist leuk zou moeten zijn zorgt het in mijn leven de laatste tijd ook voor problemen waar ik geen weg mee weet en op dit moment zit het mij echt diep.
Het is namelijk zo dat mijn familie, vrienden, collega's hem ondertussen beter beginnen kennen en dat ze zien dat ik het nu op relationeel en financieel vlak veel beter heb dan vroeger, en ik word er compleet voor afgeschoten.

Aangezien ik maar werkstudent ben verdien ik immers niet zoveel, maar alles wat ik verdien geef ik af voor huur, kosten etc. en we hebben afgesproken dat het voor hem ok is dat ik het overige deel breng door het huishouden in orde te houden (koken, wassen, administratie,... ).
Voor ons werkt dit prima maar mijn omgeving wil me de laatste tijd enkel zien als een luxe paardje dat alles in haar schoot geworpen krijgt.
Elke keer als ik iets moois aantrek wordt er mij gevraagd 'van wie ik dat nu weer heb gekregen', ik krijg steken als in 'ja, jij hebt het nu wel gemakkelijk he' als het over een financieel onderwerp gaat, mijn eigen vader zegt dat ik net een seksslaafje ben, en op bedrijfsfeestjes vragen ze soms achteloos hoe oud ik ben en dan even later hoe oud mijn vriend is (wij verschillen 10 jaar) alsof ik één of andere trophy wife ben.

Ik vind het verschrikkelijk want ik werk wel degelijk zoveel als ik kan, zowel als jobstudent als thuis, en zit daarnaast nog met een zware voltijdse studie.
Ik profiteer nooit van hem en zit elke maand uit te rekenen hoeveel ik hem terug moet als we samen iets gekocht hebben.

Heeft iemand een gelijkaardige ervaring of een goed idee hoe ik hiermee moet omgaan?

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15119
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: trophy wife

Tintin schreef:Heeft iemand een gelijkaardige ervaring of een goed idee hoe ik hiermee moet omgaan?!
Gewoon niet reageren als ze flauwe opmerkingen over je maken. Laat ze lekker kletsen, trek je er niets van aan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Cersei
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2016 10:36

Re: trophy wife

Ik vind het verschrikkelijk want ik werk wel degelijk zoveel als ik kan, zowel als jobstudent als thuis, en zit daarnaast nog met een zware voltijdse studie.
Ik profiteer nooit van hem en zit elke maand uit te rekenen hoeveel ik hem terug moet als we samen iets gekocht hebben.
Als dit waar is, en je weet dat je hard werkt, niet profiteert etc. maar nu eindelijk ook gewoon eens wat geluk hebt zowel in de liefde als financieel (omdat hij nu toevallig succesvol is), moet je proberen om deze jaloerse reacties van je af te schudden.
Jij weet wel beter (tenzij dat je een gold-digger bent die enkel en alleen met hem omgaat omwille van geld en extra's).

Maar het is niet fijn om zulke venijnige reacties te moeten incasseren he.
Bekijk het als een soort van energievreters die zich alleen maar beter voelen door jou naar beneden te halen.
Laat je geen schaamte of schuldgevoelens of een minderwaardig gevoel aanpraten en doe gewoon wat je wil. Het probleem ligt niet bij jou, het ligt bij henzelf ( zij willen zelf wat meer geld, financieel beter hebben, net zo'n mooie/dure kleren kunnen kopen of dragen,....). Voor sommige mensen kan je ook nooit goed doen of goed zijn....
Als ze echt om je geven, kunnen ze ook blij zijn dat het je een keer voor de wind gaat. Blij zijn voor je met je nieuwe vriend en goede relatie, dat je financieel wat meer kan.
En als zij dat niet kunnen, wees dan blij voor je geluk voor jezelf. Probeer het je niet aan te trekken.

Succes hoor.
Gebruikersavatar
Tintin
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2017 14:51

Re: trophy wife

Hallo

Dank voor de reacties!
Het doet goed om te horen dat ik mij er niet slecht om hoef te voelen.

De laatste tijd is het zo erg aan het worden dat ik familiebijeenkomsten probeer te vermijden en de telefoon niet meer opneem, bang voor meer verwijten en dat ik mij weer moet verdedigen en gekwetst voel.
En het is zoals ergens in de laatste reactie vermeld staat, dat ik toch nooit goed zal doen voor hen; heb ik niemand dan ben ik een oude vrijster die nooit van straat zal geraken (ik citeer hen letterlijk), toen ik bijna geen geld had liep ik er bij als een 'slons' en als ik iets mooi en vrouwelijk aantrek ben ik klaar om 'achter de rode lichtjes te gaan zitten', mijn studentenwerk is 'werk voor een meid' in hun ogen, had ik een vriend dan had ik altijd te min gekozen en moest ik eens '2 keer leren nadenken' of was hij er maar 'omdat ik niet alleen kon zijn', en nu dit weer.

Ik walg er van en begin hoe langer hoe meer te denken om mij volledig van hen af te keren.
Voor mij lijkt het alsof ze helemaal niks om mij geven, enkel wat de buitenwereld ziet en de prestige is van belang.

Groetjes x
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24429
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: trophy wife

Lieve Tintin,

Laat ik mijn reactie even globaal houden, omdat het niet altijd nodig is zeer diep ergens op in te gaan (in eerste instantie). Ik hoop dat je toch iets aan mijn reactie zal hebben en er wellicht iets mee kunt, voor zowel naar anderen als voor jezelf. Er spreekt nogal wat woede en verdriet uit je berichtjes. Wat ik niet weet is hoe de band met familie en bekenden was voordat je samen ging wonen, ik weet niet wat er misschien allemaal is voorgevallen, wat de geschiedenis van je eigen leven en hoe het allemaal zo is opgelopen. Maar wat wel uit je verhaal spreekt is dat je er alles aan wilt doen om gelukkig te zijn. En dat is een prachtig streven, want je mag gelukkig zijn. Voor nu vinden jullie dit een tijdelijke oplossing die blijkbaar voor jullie allebei, momenteel goed werkt. Wat ik ook niet weet is waarom precies de mensen in je omgeving zo afknappen op je vriend en hoe het komt dat ze zich zo uitten richting hoe jullie het saampjes doen. Ook daar weet ik het fijne niet van. Wat er misschien in die richting, mogelijk ook is voorgevallen, heb ik geen zicht op. Helaas... geen glazen bol voor Memo. Maar wellicht kan je daar wat verder op ingaan.

In je leven zullen er altijd mensen zijn die bepaalde stappen die je maakt niet kunnen begrijpen. Er zullen altijd mensen zijn, die om wat voor reden dan ook, goed bedoeld of juist niet, je in de weg zullen zitten of kanttekeningen plaatsen bij hoe je iets aanpakt en hoe je iets voor je ziet. Er zullen altijd mensen zijn die hoofdschuddend en afwijzend omgaan, met wat ze weten. Daar kan je vrij weinig tegen doen. Wat je wel kunt proberen en leren is zélf te groeien en op te bloeien tot de persoon die je zo graag wilt worden en zijn. Te leren wie je bent en wat je zo graag wilt bereiken. Te leren om in situaties voor jezelf op te komen, ook als dat weleens betekent dat je op moet komen rondom iets wat te maken heeft met je vriend en ook als dat betekent dat je eerlijk en oprecht moet zijn naar hem toe over wat je vind en voelt. Eerlijk blijven. Voor jezelf en daarmee ook voor anderen.

Ik denk dat je een krachtig, lief persoon bent en dat mag je gerust weten en ook uitstralen. En ik hoop ook dat dit forum, zowel in je eigen topic als in de andere gedeelten van dit forum, voor jou een steun zullen zijn en ook wat ontspanning kunnen brengen. Ook dat is belangrijk. [AAI] :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”