Gebruikersavatar
marc44
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:11

eenzaamheid/depressie

Hallo,
Ik wil even mijn verhaal delen.
Ik ben een 44 jarige man en voel me niet echt happy
Ik zal me best doen om het duidelijk te verwoorden.
Ik heb autisme en ben homo sexsueel
Ik voel me erg eenzaam en soms verloren het enige wat ik gelukkig heb is me moeder waar ik het goed mee kan vinden.
Maar ik mis ook wel wat in het leven. en dat is een leuk iemand om ook gelukkig mee te zijn.
Ik had in het verleden wel wat vrienden maar die hebben een gezin of een ander druk leven gekregen.
En ook soms door mijn sociale soms onhandige omgang hebben mensen het contact verbroken of laten verwateren.
Ook ben ik vaak hebben mensen vaak (mis) gebruik gemaakt van mij goedheid in tijden dat ze moeilijk zaten en mijn hulp wel konden gebruiken.
Ik heb wel via internet proberen contacten te leggen met andere homo mannen omdat naar het uitgaansleven een grote stap is voor mij.
Maar helaas beloven mensen veel maar het loopt op niks uit of men is uit op seks. of er reageren mannen die erg oud zijn hihih
Ook zie ik veel dat me profiel word bezocht maar krijg geen reactie.
Ik heb dan wel een facebook met mensen erop en word er moedeloos van hoe gelukkig (zogenaamd) iedereen daar is en vooral met de feestdagen komt het hard aan
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: eenzaamheid/depressie

Beste Marc44,

Welkom op het forum. cheerqd5
Ik ben een 44 jarige man en voel me niet echt happy
Ik zal me best doen om het duidelijk te verwoorden.
Ik heb autisme en ben homo sexsueel
Ik voel me erg eenzaam en soms verloren het enige wat ik gelukkig heb is me moeder waar ik het goed mee kan vinden.
Maar ik mis ook wel wat in het leven. en dat is een leuk iemand om ook gelukkig mee te zijn.
[AAI]

Ja, dat kan ik mij goed voorstellen, dat het eenzaam is en dat je wat mist. Eén van de grote uitdagingen in het leven is om blijvend contact te houden. Ik vind het ook moeilijk om contact te leggen en te houden.
Ik heb dan wel een facebook met mensen erop en word er moedeloos van hoe gelukkig (zogenaamd) iedereen daar is en vooral met de feestdagen komt het hard aan
Wellicht is het dan een idee: stop met op facebook te kijken als je je eenzaam voelt. Natuurlijk zal iedereen laten zien dat ze het gezellig hebben, dat is sowieso een must deze dagen.

Maar de vraag is dan, wat dan? Daar heb ik niet zo'n goed antwoord op. Ik spam af en toe wat op dit forum, ben ook op andere fora te vinden of heel soms in de chat van deze website. Dat beurt mij wel op dat contact met met mensen. Het is af en toe nodig om te zeggen waar je mee zit en dat het begrepen wordt, iemand die luistert.

Ik verdwaal ook vaak in mijn hobby's. Dat houdt mijn hoofd druk bezig met allerlei fascinaties. Het zorgt dat je ergens mee bezig bent..
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eenzaamheid/depressie

Ik spam af en toe wat op dit forum,
Onze Koen doet wel meer dan enkel spammen op het forum, hoor. :knuffel: :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: eenzaamheid/depressie

Ja, dat klopt Memories. :)

Maarre Marc44, jij mag ook reageren op de talloze artikelen op het forum. We hebben het grand café, we hebben een hoekje onder ons.

Suc6 verder.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
ANGEL
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2016 09:43

Re: eenzaamheid/depressie

Dag Marc,

Wat inspireert je, wat doe je graag ?
Zo heb ik mijn echtgenoot ontmoet.

Dikke knuffel,
Angel
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: eenzaamheid/depressie

Welkom op 't forum, marc44
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: eenzaamheid/depressie

Goeie avond Marc,

Welkom op dit forum; ja ik kan me voorstellen dat eenzaamheid op de feestdagen wel sterker aangevoeld word.

Ik kon nog herinneren dat ik nog vrijgezel was, en een keer met kerstavond alleen naar de kathedraal in Antwerpen ging, het was naar een schijnt een mooi koor dat daar kerstliederen zongen, voor dat het eerst liedje uitgezongen werd was ik al weer weg, zo eenzaam voelde ik me toen, tussen al die hoop mensen.

Maar toen ik thuiskwam voor mezelf lekker gekookt met 2 heerlijk vers gebakken forellen, met lekkere groentjes en voor een favoriete film verorberd… Toen voelde ik de eenzaamheid niet meer zo.

Al is een relatie nog altijd geen garantie dat je nooit eenzaam voelt, soms integendeel.

Ik heb verder ook een familielid die autistisch is, en ik denk toevallig ook jouw leeftijd, het is één van de tederste mannen die ik ken. We kunnen goed met elkaar overweg… Hoewel het lange tijd geleden is, dat we elkaar nog zagen, vraagt hij altijd naar mij.

En verder ja net zoals Anne Frank dit op ongewoon jonge leeftijd vaststelde en ook een beetje proef in je verhaal:

Een mens kan eenzaam zijn op aarde, al heeft hij ook vele vrienden
en kennissen, zolang hij voor niemand de liefste ter wereld is.

En wat sociaal onhandigheid betreft. Ook al heb ik nooit een diagnose autisme gekregen, ik ben ook vaak sociaal onhandig, vooral met vrouwen… maar via www kan men dit euvel makkelijker doorbreken.

Ik ben zelf licht bi. Waarmee ik wil zeggen, dat het me wel 1 keer is overkomen dat ik een advertentie zag van een homoman, wat ik eigenlijk puur uit curiositeit eens las, slecht 1 jaartje ouder dan ik en waarbij is dacht, combinatie persoonlijkheid en foto… Wow wat een leuke man, met die persoon zou wel een leuke relatie mogelijk zijn… (Had ook te maken met verbazingswekkend veel gezameleijke interesses) … Maar ik zag in potentie wel mogelijk dat ik verliefd op die vent zou kunnen worden. Ik had daar niet meer op gereageerd, maar dit alles ging toen wel door me heen.

Vandaar noem ik mezelf light bi, niet alleen door het bovenstaande anekdote, maar is wel de eerste.. (Ach iedereen is weer anders hé.) Ik word wel meestal verliefd op vrouwen…

Al is het geen groot geheim daarboven, is het de eerste keer dat ik dit eigenlijk vertel omdat ik er eigenlijk nooit geen behoefte aan gehad heb om dat te vertellen. Het komt gewoon als associatie bij me op…

Normaal reageer ik weinig op een zo persoonlijke manier op iemands bijdrage… (meestal is mijn insteek warm-zo objectief mogelijk) …

Maar soms komen er van die associaties zoals nu boven, waarvan ik betwijfel dat ik de verzendknop indruk waarmee ik eigenlijk betwijfel dat je er boodschap aan hebt… Maar ja, ik doe het maar…

Maar ik had ook gewoon kunnen beperken door te zeggen: Welkom op dit forum… :) (dat ook natuurlijk)

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
marc44
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2016 15:11

Re: eenzaamheid/depressie

Iedereen bedankt voor de reactie's

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”