markdejongh

Buitengesloten voelen

Ik ben Mark en 25 jaar oud. Vroeger was ik heel verlegen en heb daardoor weinig vrienden gemaakt. 3 jaar geleden heb ik besloten om daar wat aan te doen en heb begeleiding gekregen van een psycholoog. Ik ben lid geworden van een hockeyclub. Bij de hockeyclub had ik het al snel naar mijn zin en vaak bleef ik na afloop gezellig hangen. De eerste twee jaar ging ik verder buiten de wedstrijden, met niemand van de club om. Ik vond het spannend om mensen bij mij thuis uit te nodigen. Ongeveer een jaar geleden werd de angst wat minder en begon ik meer eigen initiatief te nemen. Ik heb mensen uitgenodigd voor m’n verjaardag, voor een housewarming, ik organiseerde feesten op de club etc. Veel meer initiatief vanuit mezelf.

De afgelopen maanden begin ik me toch weer eenzaam te voelen. Bij het toernooi dat ik organiseerde was vrijwel het hele team niet aanwezig, op mijn housewarming waren slechts 2 teamgenoten, op mijn verjaardag was er wel een groep maar slechts een halfuur, 1 op 1 afspraken met een teamgenoot worden door hem steeds uitgesteld. Er zit in het team een kliekje dat elkaar al jaren kent en buiten het voetbal veel met elkaar afspreekt. Het zijn hele aardige jongens, maar andersom word ik door hen vrijwel nooit uitgenodigd.

De afgelopen maanden heb ik er steeds meer last van gekregen. Eerst voelde ik me alleen eenzaam als ik van de club terugkwam, maar nu is het een soort van eenzame sleur geworden waar ik dagelijks last van heb. Ik heb buiten het voetbal 2 vrienden waar ik regelmatig mee afspreek, maar zij hebben ook weer een eigen vriendengroep. Aansluiten bij die vriendengroepen gaat ook lastig, omdat ze niet in mijn woonplaats wonen. Ik weet dat ik er wat aan moet doen, maar wat? Ik heb al gekeken of ik naar een ander team kan, maar dat is binnen de vereniging niet mogelijk. Het andere team van de vereniging speelt veel hoger en dat niveau heb ik niet. Wat zouden jullie in zo’n situatie doen?

volhoudertje
Moderator

Re: Buitengesloten voelen

markdejongh schreef:Ik heb al gekeken of ik naar een ander team kan, maar dat is binnen de vereniging niet mogelijk. Het andere team van de vereniging speelt veel hoger en dat niveau heb ik niet. Wat zouden jullie in zo’n situatie doen?
Kijk eens wat verder dan de hockeyvereniging. Pak eens een bioscoopje, ga naar het theater of naar een concert en maak een praatje met een andere bezoeker. Of ga eens lekker stappen, ook in het uitgaansleven kun je mensen ontmoeten.
* Liebe Macht Frei *

wolfgirl

Hoi, ik heb het idee dat er meer is dan je zegt in jouw verhaal, alsof je misschien meer geeft om een van de teamleden, en je daarom bewust of onbewust teleurgesteld bent omdat je ook zegt een op een afspraken met een teamlid worden door hem steeds afgezegd. Dat is natuurlijk jammer als je er meer van verwacht had. Het valt me op dat je het eerst over hockey hebt en later over voetbal, dit terzijde. Als je je heel rot voelt misschien moet je weer eens naar de psycholoog? Soms kunnen die hele goeie tips geven. Op jouw leeftijd was ik ook wel eens wat eenzaam, en mijn psycholoog zei waarom ga je niet alleen op vakantie, en dat deed ik toen twee keer, niet naar heel ver weg ofzo maar iets dat interessant kan zijn, kan je echt even uit je situatie halen, laten zien dat het leven doorgaat. Misschien heb je nog werk of een studie om je op te storten of voetbal bij een andere club? Desnoods een andere sport?

koen0069
Contacteer: Website

Op jouw leeftijd was ik ook wel eens wat eenzaam, en mijn psycholoog zei waarom ga je niet alleen op vakantie, en dat deed ik toen twee keer, niet naar heel ver weg ofzo maar iets dat interessant kan zijn, kan je echt even uit je situatie halen, laten zien dat het leven doorgaat.
Ik kan het beamen. Ik ga al jaren in mijn eentje op vakantie (nou ja.. drie jaar). Het is wennen, vooral het avondeten, dat los ik dan op met een boek erbij en veel af te wisselen. Het haalt je zeker uit de dagelijkse sleur. De basisgedachten komen in je op: wat ga ik de hele dag doen en wat eet ik vanavond en vooral waar. Af en toe wordt je daar behoorlijk moe van, maar dat is niet anders. En weer terug ben je weer fris en fruitig. En vol van alle avonturen. En heb ik altijd 200 foto's om te showen aan familieleden en collega's.

Zoals men zelf zegt: je moet zelf de slingers ophangen. cheerqd5
Flowerpower

Cersei

Hallo Mark

Ik zou proberen om mijn horizon wat te verbreden en ook eens op zoek gaan naar andere hobbies, activiteiten en mensen.
Als je in zo'n kliek terecht komt, kan je je wat blijven voelen als 'de nieuweling', of het gevoel hebben er niet echt bij te horen (hoewel dat soms een vals gevoel is).

Misschien kan je een cursus volgen, of eens uitgaan idd.
Wie weet?

Probeer open te staan voor iets nieuw, iemand nieuw en ga eens op ontdekking. Niks forceren en soms kan sport, lezen, muziek, kunst, film,... ook helpen voor je ontspanning.

Ik hoop dat je je wat beter gaat voelen en niet meer zo eenzaam.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”