Lauke94

22 jaar en nog steeds single

In feite heb ik bijna alle hoop al opgegeven, maar toch probeer ik het via deze weg nog eens. Misschien heeft hier iemand toch goede raad voor mij of is er iemand die mij kan helpen bij mijn probleem.

Ik ben dus een 22-jarige jongen zonder enige ervaring op vlak van relaties, seks of intimiteit. Ik kamp hierdoor al enige jaren met weinig zelfvertrouwen, momenten van eenzaamheid en depressiviteit. Ik heb ook geen hechte vriendschappelijke banden.

Het feit dat ik op jongens val, zal het er misschien alleen maar moeilijker op maken om iemand tegen te komen, maar ik denk toch niet dat dat de reden is. Het is namelijk niet zo dat ik mijn eigen geaardheid niet accepteer, alhoewel wel enkel mijn ouders en broer ervan op de hoogte zijn.

Verder is het ook niet zo dat ik er nooit naar op zoek ben geweest. Ik heb al veel datingsites afgezuimd, waaronder tinder, zonder resultaat. Ik heb ook reeds gedatet. Naar hombars of zulke gelegenheden ben ik wel nog nooit geweest, maar vermits ik geen echte vrienden heb, zou ik het ook nooit doen want het lef om alleen te gaan ontbreekt me.

Waarschijnlijk zijn er nog veel zaken die ik vergeten te zeggen ben en die misschien wel een belangrijke rol zouden kunnen spelen, maar Ik sta open om vragen te beantwoorden moest dat nodig zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

koen0069
Contacteer: Website

Re: 22 jaar en nog steeds single

Hoi Lauke94,

Allereerst welkom op dit forum! En wat betreft single zijn: ik ben ook nog steeds vrij-gewellig en ik ben 10 jaar ouder dan jou. Ik hoop dat je hier je antwoorden vindt.
Flowerpower

volhoudertje
Moderator

Op je 22 ste zou ik nog niet bij de pakken neer gaan zitten en denken dat je nooit iemand zult tegenkomen, er ligt nog een hele wereld voor je open.

Hoe komt het dat je weinig hechte vriendschappen hebt?
* Liebe Macht Frei *

Gestoord

Dat betreur ik, gay people are happy people, no?
Bovenstaande post is complete onzin

Lauke94

volhoudertje schreef:Op je 22 ste zou ik nog niet bij de pakken neer gaan zitten en denken dat je nooit iemand zult tegenkomen, er ligt nog een hele wereld voor je open.

Hoe komt het dat je weinig hechte vriendschappen hebt?
Het probleem is dat dit al enige jaren aan de gang is en ik een gevoel van uizichtloosheid ervaar. Ik heb namelijk het gevoel dat ik er nooit in zal slagen om vrienden te maken, liefde te ervaren, etc.

En om in te gaan op je vraag: hechte vriendschappen smeden doe je niet in een oogwenk en op een of andere manier kan ik geen vriendschappen onderhouden. Wat misschien ook een reden kan zijn: ik heb weinig interesses (om maar niet te zeggen geen). Dat maakt het gemis hoogstwaarschijnlijk alleen maar erger.

volhoudertje
Moderator

Lauke94 schreef:En om in te gaan op je vraag: hechte vriendschappen smeden doe je niet in een oogwenk en op een of andere manier kan ik geen vriendschappen onderhouden.
Je zegt dat je geen vriendschappen kunt onderhouden, dan ga ik er van uit dat je er dus wel enige ervaring mee hebt. Het begrip 'vriendschap' is je in ieder geval niet geheel onbekend.

Ik kan het me niet voorstellen dat iemand totaal geen interesses kan hebben. Er is toch vast wel iets waar je enthousiast over bent? Er is vast wel muziek waar je luistert, films die je graag kijkt, games die je op je pc speelt? Dat zijn al invalshoeken die je kunt gebruiken om mensen te leren kennen en misschien op den duur vriendschappen te sluiten.
* Liebe Macht Frei *

Lauke94

volhoudertje schreef:
Lauke94 schreef:En om in te gaan op je vraag: hechte vriendschappen smeden doe je niet in een oogwenk en op een of andere manier kan ik geen vriendschappen onderhouden.
Je zegt dat je geen vriendschappen kunt onderhouden, dan ga ik er van uit dat je er dus wel enige ervaring mee hebt. Het begrip 'vriendschap' is je in ieder geval niet geheel onbekend.

Ik kan het me niet voorstellen dat iemand totaal geen interesses kan hebben. Er is toch vast wel iets waar je enthousiast over bent? Er is vast wel muziek waar je luistert, films die je graag kijkt, games die je op je pc speelt? Dat zijn al invalshoeken die je kunt gebruiken om mensen te leren kennen en misschien op den duur vriendschappen te sluiten.
Het is me inderdaad niet geheel onbekend, maar de voorbije jaren ben ik er dus niet in geslaagd om vrienden te maken waarmee ik vaak afspreek, deelneem aan activiteiten, dingen onderneem of gevoelens, etc. deel. Er is inderdaad wel muziek waarnaar ik graag luister en series/films die ik graag kijk, maar ik zou niet weten hoe ik deze invalshoeken zou kunnen gebruiken om vriendschappen te sluiten.

volhoudertje
Moderator

Lauke94 schreef:Er is inderdaad wel muziek waarnaar ik graag luister en series/films die ik graag kijk, maar ik zou niet weten hoe ik deze invalshoeken zou kunnen gebruiken om vriendschappen te sluiten.
Ga er eens lekker uit, er zijn heus wel kroegen waar leuke muziek gedraaid wordt, of waar een bandje speelt en waar mensen van jouw leeftijd aanwezig zijn waar je een praatje mee kunt maken. Ga eens naar een concert, als je thuis blijft zitten gebeurt er helemaal niets.
* Liebe Macht Frei *

jan2016

Is 22 jaar zijn en single zijn een probleem?

Zou het dan de bedoeling zijn om 22 jaar te zijn een relatie te hebben en dat die eindigt op je sterfbed op je 80e ofzo?

Redelijk een utopische gedachte, en 22 is erg jong om je hierover al zorgen te maken.
Bouw een leven op met de dingen die jij leuk vindt waarbij je je goed voelt en vrij gelukkig bent.

Je zal meteen ook veel aantrekkelijker zijn als mogelijke relatiepartner.

Als je je permanent focust op zaken die je niet hebt maar wel wil, oa een relatie, dan heb je het perfecte recept om ongelukkig te worden, cynisch mss zelf ...

Als je wat meer inzichten wil hebben in wat een 'droomrelatie' kan zijn of zou moeten zijn, lees dan even het boek van Alain De Botton - Weg Van Liefde.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”