Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Ik voel me slecht in mijn vel.

Goeiemorgen,
Zoals gezegd in de titel, voel ik me slecht in mijn vel.
Heb ik daar reden toe? Wel, als je de zaken oppervlakkig bekijkt: ik ben een beginnende veertiger, heb net een huis en een auto gekocht en heb een full-time job. Neen dus, geen reden om me slecht te voelen.
Anderzijds: ik ben anderhalf jaar werkloos geweest en heb mij daarbij rot verveeld, en een 50-tal sollicitaties gedaan om uiteindelijk ergens binnen te geraken, niet omdat ik niet capabel ben om goed te werken, maar omdat ik zo afstotelijk ben (qua persoonlijkheid dan) dat niemand mij wilde aanwerven (en da's geen understatement). Maak je nu geen illusies, ik ben niet mismaakt of zo, ik kom gewoon héél slecht over.
"So what? Je hebt het wat moeilijk om werk te vinden, moet je daarover bleiten?", da's natuurlijk niet het enige: zoals gezegd ben ik een beginnend veertiger, en behalve een paar uurtjes zoenen met één meisje heb ik nooit iemand gehad, en ik voel mezelf zo lelijk (je zou voor minder, na zoveel jaar alleen zijn) dat ik me niet kan voorstellen ooit nog iemand te ontmoeten, laat staan kinderen te hebben.
"Doe dan toch iets, ga naar buiten, sporten, uitgaan, je zal wel iemand leren kennen." Neem me niet kwalijk, maar na een leven vol sociale en relationele mislukkingen geloof ik daar niet meer in.
"Ga naar de psycholoog" ik ben in behandeling geweest bij gewone therapeuten, Gestaltt-therapeuten en een haptonome (omwille van mijn gebrekkig lichamelijk contact), ik heb het allemaal al gehad.
"Ga naar een hoer" ik hou er niet van dat meisjes of vrouwen gewoonweg vertellen dat ze me graag zien, terwijl ze eigenlijk alleen mijn centen en het achterste van mijn rug zien, om even een Vlaamse uitdrukking te gebruiken.

Ik zit al een tijdje ermee in mijn kop om mijn verhaal hier neer te schrijven, benieuwd wat jullie ervan zullen denken.

Groetjes
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

omdat ik zo afstotelijk ben (qua persoonlijkheid dan) dat niemand mij wilde aanwerven (en da's geen understatement). Maak je nu geen illusies, ik ben niet mismaakt of zo, ik kom gewoon héél slecht over.
"So what? Je hebt het wat moeilijk om werk te vinden, moet je daarover bleiten?", da's natuurlijk niet het enige: zoals gezegd ben ik een beginnend veertiger, en behalve een paar uurtjes zoenen met één meisje heb ik nooit iemand gehad, en ik voel mezelf zo lelijk
waarom ben je afstotelijk qua persoonlijkheid naar jouw eigen dan wel andermans idee? waarom/waardoor kom je 'héél slecht over'...hoe weet je dat, waarom denk je dat? En waarom maak je zoiets tot een premisse?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

scampsd schreef: Ik zit al een tijdje ermee in mijn kop om mijn verhaal hier neer te schrijven, benieuwd wat jullie ervan zullen denken.
Je kunt altijd je verhaal hier neer schrijven, je bent lang genoeg lid van dit forum om te weten hoe dat moet.

Maar ik zeg je er bij voorbaat bij dat ik niet geloof dat je een afstotelijke persoonlijkheid zou hebben. Om die stelling te verdedigen moet je toch met wat overtuigender bewijsmateriaal komen dan het feit dat je pas na vijftig sollicitaties een nieuwe baan hebt kunnen vinden. Overigens is dat in de huidige tijd voor een beginnend veertiger die op zoek is naar een nieuwe baan helemaal niet zo’n slechte score.

Ik zie met spanning uit naar je verhaal.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

scampsd ik kan alleen maar zeggen je bent op de goede weg, een baan een auto en een huis, op naar de volgende stap. Dit heb je toch ook bereikt na lang vechten? Count your blessings. Een psycholoog kan misschien met je werken je lage zelfbeeld te verhelpen? Dan zou je alleen maar eerlijk moeten zijn naar die psych over wat je over jezelf denkt. Er zijn volgens mij ook mensen die echt gruwelijk (in mijn optiek) in elkaar zitten en de ene na de andere relatie of verhouding hebben. Groetjes
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

Tja, wat kan ik hier allemaal vertellen.
Ik heb mijn verhaal hier al verschillende keren neergezet, en ik heb de indruk, of tenminste het is zo, dat ik er wel in slaag om "vooruit" te geraken in het leven, tenminste voor zover het materiële zaken aangaat, maar zodra het "echte" leven komt piepen, trekt het allemaal op niets meer.
Om een simpel voorbeeld te geven: ik heb geen zin meer om nieuwe mensen te leren kennen: ik ben al zo vaak met de nek aangekeken als ik mij ergens wil integreren dat het mij allemaal niets meer interesseert.
Verder heb ik het op seksueel vlak compleet verkeerd zitten: het enige meisje waar ik laatst iets voor gevoeld heb, da's al vijf jaar geleden, maar ze woont meer dan 10000 kilometer verder in een klein dorpje (ik overdrijf niet).
Nu probeer ik héél zachtjes via een dating website, maar ik kan de serieuze niet van de fake onderscheiden (dat ook nog).
Ik ben ook verslaafd aan sexlijnen: op zo'n lijn zit een meisje die geniet van mij (en da's niet gezeverd, daar ben ik ondertussen al achter), en ik vind het zooo ontzettend belangrijk dat een meisje van mij kan genieten dat ik daar verslaafd aan raak: vorige maand heb ik evenveel verspeeld aan dat bellen als ik moet betalen aan de afbetaling van mijn huis.
Het is misschien raar om te vertellen, maar als ik mijn leven oppervlakkig bekijk, zie ik een persoon die rustig, zonder noemenswaardige problemen door het leven gaat. Als ik echter onder die oppervlakte kijk, zie ik een sukkel die best in een instituut zou opgenomen worden, zodanig dat de staat er toch iets aan heeft...
Tja, sorry, maar ik zie echt geen toekomst voor mezelf weggelegd, en zelfmoord is helemaal geen optie (ik heb meer dan 20 jaar geleden gevoeld dat ik daar te laf voor ben), en het is ook helemaal mijn ding niet.
Ik zie mezelf dan ook verderdobberen als een willoos stuk wrakhout op de oceaan van het leven tot die oceaan voor één of andere reden vindt dat het welletjes is geweest...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

scampsd schreef:Ik zie mezelf dan ook verder dobberen als een willoos stuk wrakhout op de oceaan van het leven tot die oceaan voor één of andere reden vindt dat het welletjes is geweest...
Er moet toch meer zijn in het leven dan dat? Welke kant zou je het wrakhout op willen sturen?
Hoe zou het leven er uit zien als jij de richting eens ging bepalen en niet willoos voort zou dobberen?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

Scampsd, kun je eens wat duidelijker proberen te maken, wat jou zo afstotelijk maakt qua persoonlijkheid (zoals je schrijft), hoe het kan dat je nergens echt geaccepteerd wordt (of 'steeds opnieuw met de nek wordt aangekeken'), dat je daarom het integreren in allerlei sociale contexten maar opgegeven hebt, zodat je nu in een bar en boos isolement geraakt bent, ook al heb je dan gelukkig wel weer opnieuw werk gevonden.
Men mag je niet, moet je niet, merk je telkens weer... je moet een idee hebben van een oorzaak daarvan. Je noemt 'je persoonlijkheid', maar hoe zou je je persoonlijkheid omschrijven zijnde dus 'afstotelijk' voor menigeen. Ben je een rare flapuit, een botterik, een veel te stille stugge jongen en niet gezellig dus? Wat mankeert jou in jouw eigen ogen?
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

Beste Scampsd,
ik kan mij echt niet voorstellen dat je zo afschuwelijk bent. Dat is het idee dat jij je over jezelf hebt gevormd door de mislukte relaties. Jij bent heus niet de eerste veertiger die ik ken die nog alleen is en nog niet veel relatie ervaring heeft hoor. Ik denk dat jij vooral moet werken aan je zelfbeeld...een goede psycholoog kan daar bij helpen! Zeker weten...maar je moet wel geloven dat je dat ook kan (veranderen bedoel ik). Misschien moet je je niet zo focussen op een relatie. Goede vrienden zijn essentieel...de rest volgt wel. Ik kan niet geloven dar er niemand is die je leuk zou vinden. Ik begrijp dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, want ik heb zelf ook geen positief zelfbeeld (nooit gehad).
Heb je nu een leuke job? Heb je een hobby? Ken je andere mensen die single zijn (man of vrouw doet er niet toe)?
Misschien moet je gewoon minder hard je best doen om aanvaard te worden. Als mensen je graag hebben, dan hebben ze je ook graag als het wat minder gaat. Iemand uit mijn omgeving probeert ook altijd te veel om "geaccepteerd" te worden, meestal met een averechts effect. Wees gewoon jezelf! Soms duurt het een tijd om de "juiste" mensen te leren kennen...maar de anderen zijn het niet waard. Beter 1 echte vriend dan 20 valsaards!
En je bent géén sukkel! Je bent gewoon steeds de verkeerde mensen tegen het lijf gelopen. Ik ben ook blij dat je zelfmoord niets voor jou vindt! Dus ergens geloof je toch dat het leven het waard is! Denk daaraan en geef de moed niet op!
Gebruikersavatar
scampsd
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 aug 2006 10:33
Locatie: België, Leuven

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

Beste mensen,
Neem me niet kwalijk dat ik hier een beetje off-topic reageer, maar ik heb vandaag mijn gevoelens wat bij mekaar geschreven en ik wil dit hier even meegeven:

Ik heb het momenteel even moeilijk, waar zal ik beginnen?
Eerst en vooral, mijn vader: hij is meer dan 80 jaar oud, en is de laatste maanden en vooral weken ferm achteruit gegaan (ik heb het over zijn gezondheid), en meer en meer beginnen mensen ons duidelijk te maken dat het misschien niet meer lang zal duren..., ik kan dat helemaal niet plaatsen.
Ik probeer mijn ouders wel zo goed mogelijk bij te staan: ik ben een paar maanden geleden verhuisd, een vijftal kilometer verder, en ik probeer mijn huishouden te combineren met dat van hen, dat lukt eigenlijk wel, maar het is natuurlijk niet evident.
Verder zit ik dan natuurlijk ook met mijn eigen problemen: op sexueel vlak ben ik helemaal een ramp:
- ik ben verslaafd aan telefoonlijnen: ik spendeer evenveel daaraan als aan de afbetaling van mijn huis (om maar een idee te geven).
- ik heb vijf jaar geleden iemand leren kennen: een meisje in Vietnam. We hadden gevoelens voor elkaar maar ik heb er toen niets mee gedaan. Onlangs hebben we weer meer e-mailcontact en ze zou niets liever willen dan dat ik naar haar toe ga en een relatie met haar begin. Misschien wil ik dat ook wel, maar als je in meer dan 40 jaar nooit iemand hebt gehad, hoe kan je dan weten wat je wil, of hoe kan je dan weten wat het betekent om überhaupt iets te willen (ja, ik weet het, ik heb een ferm minderwaardigheidscomplex).
- Tot een paar jaar geleden kon ik nog af en toe terecht bij een hulpverlener, maar na mijn ontslag en mijn bijkomende verhuis is dat ook zo goed als onmogelijk geworden.
- Ik kan het hier niet met vrienden over hebben: het soort relationele problemen dat ik hier vermeld, zijn typisch voor mensen in of net na de puberteit. Als je daarmee afkomt in je twintig hebben de mensen daar begrip voor, in je dertig wordt het al iets moeilijker maar eens de veertig voorbij denken mensen van "Zeg eens, heb jij je puberproblemen nu nog niet opgelost?", allee, het is nog nooit gebeurd dat mensen zo reageren, maar ik zou het maar normaal vinden moesten ze dat doen.

Bedankt om dit allemaal te lezen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

Ik wens je veel sterkte met de gezondheidssituatie van je vader. Dichtbij je ouders gaan wonen en voor hen proberen te zorgen is een mooi gebaar.

Je problemen op het seksuele vlak kenmerken zich door een aantal zaken die verschillend van karakter zijn. Het lijkt me dat je verslaving aan erotische telefoonlijnen het meest nijpende probleem is en dringend om een oplossing vraagt. Heb je al eens geprobeerd om bepaalde nummers te laten blokkeren? Dat moet volgens mij niet zo moeilijk zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ik voel me slecht in mijn vel.

Wat naar dat je vader zo slecht van gezondheid wordt. Wat kan je er niet aan plaatsen over wat de mensen daar over zeggen?


Een verslaving aan sexlijnen en een verre liefde op afstand is voor jou een vervanging van een relatie in het hier en nu. Moeilijk als je geen relatie hebt om dan die "liefde/seks op afstand" af te moeten zweren. Immers wat zet je er voor in de plaats? Een leegte achterlaten als je iets opgeeft, dat roept enkel om vervanging in je psyche.

Wat jammer dat je niet meer bij je hulpverlener terecht kan. Is er geen online mogelijkheid voor nu je wat verder weg woont?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”