Gebruikersavatar
spin1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 00:49

Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

Graag wens ik mijzelf even kort voor te stellen en zit ik met een vraagstuk.

Allereerst ik ben 24 jaar en binnen enkele maanden klaar met m'n studie. Op dit moment ga ik regelmatig uit, heb een redelijke groep kenissen/vrienden om dingen te doen als: uitgaan, sporten, dagje strand etc. Daarnaast doe ik ook veel dingen makkelijk en graag alleen: vakantie, uit eten, film etc. In eerste instantie lijk ik de happy single maar het laatste jaar verlang ik zo sterk naar die ene vrouw en voel mij redelijk rijp voor kinderen. Ik snap dat sommige mensen dit nu lezen en denken "Je bent 24 gek!"

Het probleem dat ik dit op een forum post i.p.v. dat ik nu druk aan het jagen ben op een datingsite of in het uitgaanscircuit is voornamelijk dat ik op een of andere manier met heel veel moeite 4 maanden relatie haal. De meeste opmerkingen welke na de eerste date of iets later via de vrouw in kwestie hoor:
- "Ik voel de klik niet"
- "Vind je leuk, maar je stelt je niet voldoende open"
- "Je bent lief maar...."
- "Je hebt geen tijd voor me/ik ben alleen goed als het jou uitkomt"

Daarnaast kan ikzelf vrij moeilijk flirtsignalen oppikken en heb ik soms wat vertrouwen/duidelijke hints nodig voordat ik mijzelf volledig op de vrouw stort.

Ik open dit topic omdat ik al enkele jaren op mijzelf woon jaren aan topsport heb gedaan, studentenleven, ik wees ben en ineens zelf niet meer de topresultaten hoef te behalen maar graag geluk wil delen, een liefdevolle familie wens, kwaliteitstijd. (ik snap het niet zoeken 001_tongue , maar hoe kan het dat sommige gasten na 3 maanden single weer de volgende liefde vast hebben).

Daarnaast heb ik soms erge moeite om iemand volledig te vertrouwen en in mijn hart toe te laten (maar weet niet hoe ik dit kan versimpelen). Ook schrikt het sommige jongere vrouwen iets af (20-22) als ik mijn levensloop vertel. Daarnaast heb ik 1/2 vriendinnen gehad welke wel redelijk verliefd waren maar ook weggingen na korte tijd omdat ze vonden dat ik mijzelf niet volledig bloot gaf. (dit was een periode van drukte of inderdaad iets meer lucht even nodig).

Enkele jaren geleden dacht ik vooral aan mezelf, uitgaan, studie, resultaat en vulde ik leegte op met vrienden/lange uitgaansavonden. Nu verplaatst het leven zich en weet dat ik tevreden ben met een consultancy functie ipv management elleboogduwende functies. Ik wil daarom ook niet volledig hierop richten maar heb letterlijk het idee nu op een kantelpunt te zitten van eigenbelang naar delen/kwaliteitstijd en een volgende stap voor mezelf.

Ik hoop het verhaal duidelijk omschreven te hebben en wens graag een serieuze reactie. Thx :)
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

- "Ik voel de klik niet"
- "Vind je leuk, maar je stelt je niet voldoende open"
- "Je bent lief maar...."
- "Je hebt geen tijd voor me/ik ben alleen goed als het jou uitkomt"
(...)(...)(...)
heb ik soms wat vertrouwen/duidelijke hints nodig voordat ik mijzelf volledig op de vrouw stort.
(...)(...)(...)
Daarnaast heb ik soms erge moeite om iemand volledig te vertrouwen en in mijn hart toe te laten (maar weet niet hoe ik dit kan versimpelen).
Hartstocht, er komt denk ik vooral hartstocht bij kijken wil een relatie echt van de grond kunnen komen. Dus, juist WEL die overgave, dat vertrouwen, dat iemand op de EERSTE plaats zetten, niet uit tactische overwegingen, maar vanuit die innerlijke noodzaak die liefde heet. Wanneer je dat niet meemaakt bij jezelf, maak je dat niet bij de ander mee.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

Max schreef:
- "Ik voel de klik niet"
- "Vind je leuk, maar je stelt je niet voldoende open"
- "Je bent lief maar...."
- "Je hebt geen tijd voor me/ik ben alleen goed als het jou uitkomt"
Hartstocht, er komt denk ik vooral hartstocht bij kijken wil een relatie echt van de grond kunnen komen. Dus, juist WEL die overgave, dat vertrouwen, dat iemand op de EERSTE plaats zetten.
Ik zou me, in tegenstelling tot Max, niet zo heel erg druk maken om het ontbreken van 'hartstocht'. Het gaat per slot van rekening maar om een eerste date, hoor! [027] Overgave, vertrouwen en iemand op de eerste plaats zetten is van latere zorg. Dat laatste hoeft, alles wel beschouwd, ook niet eens de basis van een relatie te zijn.
spin1 schreef:Daarnaast kan ikzelf vrij moeilijk flirtsignalen oppikken en heb ik soms wat vertrouwen/duidelijke hints nodig voordat ik mijzelf volledig op de vrouw stort.
Daten is, net als flirten een spel. Je zou het zelfs met een sollicitatiegesprek kunnen vergelijken. De sollicitant die zich op een soepele en prettige manier presenteert, belangstelling toont voor de functie en het bedrijf, vragen stelt en makkelijk praat heeft een al meteen een streepje voor. En zo gaat het er bij het spel der seksen ook aan toe. Het gaat om het vinden van de juiste balans. Je moet je niet te afwachtend en ook niet te gretig opstellen. Alles valt te leren, er bestaan sollicitatie cursussen en er bestaan flirt-cursussen. Het gaat om communicatieve vaardigheden.
spin1 schreef:Ook schrikt het sommige jongere vrouwen iets af (20-22) als ik mijn levensloop vertel.
Wat bedoel je hier precies mee? Uit het verhaal dat je geschreven hebt kan ik niets opmaken wat enige bevreemding zou kunnen opwekken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
spin1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 00:49

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

Beste Volhoudertje,

Zo heb ik het nog niet echt bekeken :). Het klopt wel dat als de eerste 1/2 dates goed gaan er inderdaad een langduriger verloop inzit.

Het gekke is dat ik eenmaal op een sollicitatiegesprek zelden wordt afgewezen en dit benader als een transfer van een leuke gezellige club naar een andere leuke gezellige club.

Bij daten betrap ik mezelf er vaak op dat ik denk "joh, dit is de eerste ontmoeting.. tast wat af, verwacht niet teveel en maak het ontspannen". Dat lukt allemaal ook wel. Maar ben een blind paard in vrouwlijke hints opvatten of ze moet letterlijk een open goal voorzet geven dan kan ik pas scoren. In de relatie zelf ben ik een redelijk dominant persoon en soms verwachten vrouwen dit ook op voorhand. Helaas om het puzzelstukje te klikken moet ik mezelf iets aanleren om hier netaan zelf de bal voor de goal te krijgen. Maar hoe?

Levensloop problemen zijn: vrouw vraagt : "je ouders?" Ik vertel eerlijk wat er gebeurd is en het is ow ow wat erg sorry. Krijg ook wel reacties van "wat een sterk persoon ben je". Ik wil altijd eerlijk overkomen en heeft even geduurt om mij zakelijk op te stellen binnen een werksfeer. Bij een date laat ik ook direct het achterste van mijn tong zien als er naar gevraagd wordt. Ook hier stokt het vaak en denk ik "wat heb ik verkeerd gedaan".
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

spin1 schreef:Bij een date laat ik ook direct het achterste van mijn tong zien als er naar gevraagd wordt. Ook hier stokt het vaak en denk ik "wat heb ik verkeerd gedaan".
Het is niet verkeerd om eerlijk antwoord te geven op een vraag, maar door het gebruik van de uitdrukking "het achterste van mijn tong laten zien," wek je bij mij de indruk dat je bij een directe vraag in de verdediging schiet. Er is een verschil tussen een vraag eerlijk beantwoorden en meteen details prijsgeven. Waarom zou je dat doen? Bij een date is dat ook helemaal niet nodig.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

spin1 schreef: Het probleem dat ik dit op een forum post i.p.v. dat ik nu druk aan het jagen ben op een datingsite of in het uitgaanscircuit is voornamelijk dat ik op een of andere manier met heel veel moeite 4 maanden relatie haal. De meeste opmerkingen welke na de eerste date of iets later via de vrouw in kwestie hoor:
- "Ik voel de klik niet"
- "Vind je leuk, maar je stelt je niet voldoende open"
- "Je bent lief maar...."
- "Je hebt geen tijd voor me/ik ben alleen goed als het jou uitkomt"

Daarnaast kan ikzelf vrij moeilijk flirtsignalen oppikken en heb ik soms wat vertrouwen/duidelijke hints nodig voordat ik mijzelf volledig op de vrouw stort.
oo

Die punten die jij noemt herken ik ook moeiteloos bij mijzelf.
Ook pik ik vrij moeilijk flirtsignalen op.

Verder vraag ik mij ook vaak af wat ik verkeerd heb gedaan.

Heb jij veel ervaring met daten?
En wat voor soort daten heeft jouw voorkeur?
Gebruikersavatar
spin1
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 00:49

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

Jon,

Een date organiseren gaat vaak via het uitgaan waar ik heel even met een vrouw praat/dans of toevallig bij mij/groep in de buurt is komen staan. Na een ontspannen gesprekje en wat glimlachen heen en weer waarbij wat gezamelijke intresses overeen komen is het telefoon nummers uitwisselen. Ik merk nu door het als een sollicitatie te zien dat ik te lang in het telefoonspreken blijf hangen en op de eerste date niet echt extreem doorpak van ontspannen gesprekje naar "wow jij leuke/spannende vrouw". Makkelijker gezegd als gedaan want bij sommige vrouwen wil ik het soms wat te perfect doen.

Een datingsite heb ik kort geleden ook eens opgezeten. Hier heb ik ook 2 dates uit kunnen halen. Het lastige daarbij is wel dat je in de wachtrij aanschuift bij bepaalde vrouwen omdat ze zoveel aandacht tegelijk krijgen.

Ik ga even rusten qua daten.. schrijf dit bericht natuurlijk niet voor niets en als ik mezelf weer wat heb opgeraapt, korte rustperiode heb in de zomer probeer ik weer relax, mezelf rond te lopen en geintresseerd met enkele mensen een gesprekje te starten. Mocht het een vrouw zijn welke gemeenschappelijke waardes/hobby's heeft - date.

Daarnaast door het als een sollicitatie te zien moet ik eigenlijk vooral positief/energiek blijven in het begin totdat de 1e date binnen is. En hierbij niet te terughoudend maar het als een flirtspel te zien waar ik 1 kans krijg.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Leven in goede banen maar..liefdesrelaties gaan moeizaam

spin1 schreef:Jon,

Een date organiseren gaat vaak via het uitgaan waar ik heel even met een vrouw praat/dans of toevallig bij mij/groep in de buurt is komen staan. Na een ontspannen gesprekje en wat glimlachen heen en weer waarbij wat gezamelijke intresses overeen komen is het telefoon nummers uitwisselen. Ik merk nu door het als een sollicitatie te zien dat ik te lang in het telefoonspreken blijf hangen en op de eerste date niet echt extreem doorpak van ontspannen gesprekje naar "wow jij leuke/spannende vrouw". Makkelijker gezegd als gedaan want bij sommige vrouwen wil ik het soms wat te perfect doen.

Een datingsite heb ik kort geleden ook eens opgezeten. Hier heb ik ook 2 dates uit kunnen halen. Het lastige daarbij is wel dat je in de wachtrij aanschuift bij bepaalde vrouwen omdat ze zoveel aandacht tegelijk krijgen.

Ik ga even rusten qua daten.. schrijf dit bericht natuurlijk niet voor niets en als ik mezelf weer wat heb opgeraapt, korte rustperiode heb in de zomer probeer ik weer relax, mezelf rond te lopen en geintresseerd met enkele mensen een gesprekje te starten. Mocht het een vrouw zijn welke gemeenschappelijke waardes/hobby's heeft - date.

Daarnaast door het als een sollicitatie te zien moet ik eigenlijk vooral positief/energiek blijven in het begin totdat de 1e date binnen is. En hierbij niet te terughoudend maar het als een flirtspel te zien waar ik 1 kans krijg.
Je heb het erg goed omschreven.

Het is wellicht inderdaad even goed om afstand te nemen van het daten.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”