Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Hoi allemaal,

er is iets wat ik me al lang af vraag. Of de meeste mensen hun partner de allermooiste vinden die er is.

Ik bedoel niet dat ze geen imperfecties hebben, net als modellen. Maar of je je eigen partner als de allermooiste persoon ziet.

Mijn vriend zegt altijd dat hij mij de allermooiste vind. Terwijl ik helemaal niet perfect ben. Dan vraag ik, maar modellen zijn toch veel mooier? Hij vind mij zelfs mooier dan een model zegt ie. We zitten niet meer in de prille verliefde fase, waardoor hij een roze bril op kan hebben. Persoonlijk vind ik hem ook de mooiste, maar kan me niet goed voorstellen dat hij dat ook van mij vind.

Brand los, vinden jullie je partner de mooiste?

O ja, nog een vraagje. Zelf word ik heel onzeker als we een knappe/leuke meid zien, dan denk ik altijd: ik hoop dat hij mij leuker/mooier vind. Hebben jullie hier ook last van? En hoe zou ik er tegen aan kunnen kijken, zodat ik er minder last van heb?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

theeleut1 schreef:Brandt los, vinden jullie je partner de mooiste?
Ik heb geen partner. Maar ik vind het niet erg realistisch om je eigen partner de allermooiste te vinden. Tuurlijk, een mooi uiterlijk is altijd meegenomen, maar degene waar je van houdt is vaak uniek om heel andere redenen. Er zijn altijd mooiere en leukere mensen, maar daar zou je toch geen relatie mee willen hebben?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Ik vind karakter ook heel belangrijk en bijv dingen zoals uitstraling.
Heb altijd het idee dat je je eigen partner sowieso de mooiste persoon vind, omdat je van diegene houdt.

Misschien til ik te zwaar aan per ce de mooiste willen zijn voor mijn vriend. Maar dat hoop ik gewoon heel erg, dat hij de waarheid spreekt als ie zegt dat ie mij de mooiste vind. Hij zegt dat hij dat gewoon echt zo vind..
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

theeleut1 schreef:Terwijl ik helemaal niet perfect ben.
Dat neemt niet weg dat je niet perfect voor iemand anders kunt zijn.
theeleut1 schreef:Dan vraag ik, maar modellen zijn toch veel mooier?
Wat is er dan precies mooier aan een model? Het neppe geacteerde "mooi zijn" waar ze voor zijn opgeleid? Het "ideale" beeld waar iedereen aan "moet" voldoen? Het is de maatschappij die een beeld opgooit waarvan hun vinden dat het de standaard voor "mooi" is. De grootste onzin die er is. Mooi zijn is relatief. Wat voor de een mooi is, is voor de ander het tegenovergestelde. Het gaat er naar mijn idee puur om wat je zelf van iemand vind, terwijl je die persoon bekijkt zonder op een roze wolk te zitten. Ben je daar tevreden mee, dan is alles prima.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Lost Soul schreef:Het is de maatschappij die een beeld opgooit waarvan hun vinden dat het de standaard voor "mooi" is. De grootste onzin die er is.
Dat is niet helemaal waar. Schoonheid is zelfs op een wetenschappelijke manier aantoonbaar, we noemen
dat de 'gulden snede'. Een voorwerp, en dus ook een gezicht, waarvan de lengte en hoogte een
verhouding van 1:1,618 bezit, geldt als perfecte schoonheid.
Het gezicht van Doutzen Kroes bezit die verhoudingen, daarom vinden veel mensen haar mooi.
Zij is overigens niet de enige vrouw waarvan de gezichtsverhoudingen voldoen aan die getalsverhouding.
Het geldt ook voor niemand minder dan prinses Beatrix. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Dit stuk hierboven vind ik dus echt meer onzin dan wat ik schreef :P
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Ik noemde even een model, omdat die door de meeste mensen mooi gevonden worden. Zelf trekt zulke schoonheid me eigenlijk totaal niet. Zo gepolijst en wat saai eigenlijk, naar mijn mening.. Ik heb alleen het idee dat veel mannen dames mooi vinden met een slank figuur, lang haar en een symmetrisch gezicht.

Willen jullie graag als mooiste gezien worden? Zo nee, waarom vinden jullie dat niet zo belangrijk? Dat zorgt er misschien voor, dat ik me er minder druk om maak.. Als ik tot andere inzichten kom
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Lost Soul schreef:Dit stuk hierboven vind ik dus echt meer onzin dan wat ik schreef :P
Zeker weten? Google dan eens de term Gulden Snede. ;-)
De Gulden Snede is de menselijke maatstaf voor schoonheid, de Mona Lisa is bijvoorbeeld
een portret waarbij de 1:1,618 verhouding tot in het extreme is doorgevoerd.
theeleut1 schreef:Willen jullie graag als mooiste gezien worden? Zo nee, waarom vinden jullie dat niet zo belangrijk?
"De mooiste zijn" is helemaal niet belangrijk. Er is meer wat een mens interessant maakt, het uiterlijk is alleen maar één aspect.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Ik weet dat uiterlijk maar een oppervlakkig iets is, dat persoonlijkheid nog veel belangrijker is. Ben er veel te veel mee bezig, maar ik blijf er over denken. Ik ben zelf gewoon zo onzeker over mijn uiterlijk, dat ik denk ik daarom bevestiging nodig heb van mijn vriend.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

zelfs de mooisten worden oud en verimpeld..en dan? :tongue:

Dan heb je misschien geluk dat je partner die andere mooie kwaliteiten kan waarderen en andersom.

Mij maakt niet uit wat die van mij vind , ik ben ook geen 20 meer. Hij evenmin.Ik heb over hem nooit gedacht in termen van 'de mooiste'. Wel die met de meeste uitstraling,karakter en humor en lief. Als hij dat over mij zou zeggen zou ik heel hard lachen om die leugen en hij ook denk ik.

Zolang we weten wat we aan elkaar hebben is uiterlijk echt daarbij het minst belangrijke na die eerste indruk.
Puur voor mezelf vind ik het wel belangrijk er goed (mogelijk) proberen uit te zien.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Tja inderdaad, maar als we oud en verrimpeld zijn, zijn we dat alle twee haha 001_tongue.
Maar is anders je eigen partner ook niet de aantrekkelijkste?

Als ik heel eerlijk, objectief kijk, dan zie ik wel dat er mooiere mannen zijn dan mijn vriend, maar het maakt me niet uit, omdat ik mijn eigen vriend de aantrekkelijkste vind als persoon.
Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

O ja, ik ben er zo mee bezig, omdat ik maar niet kan geloven dat hij mij de mooiste vind, dus heb ik het idee alsof hij een soort van "liegt", niet echt eerlijk is. Zou het dan misschien toch kunnen dat hij dat wel echt vind? Hm maak mezelf er gek mee.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

theeleut1 schreef:Zou het dan misschien toch kunnen dat hij dat wel echt vind? Hm maak mezelf er gek mee.
Het lijkt me handiger om hem op zijn woord te geloven, anders blijf je maar in het zelfde
cirkeltje ronddraaien. En daar schiet je niets mee op.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
theeleut1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2015 15:21

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Daar heb je helemaal gelijk in! Zal het proberen :).
Gebruikersavatar
Protector88
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 dec 2014 16:00

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Wat een grappig topic om te lezen zeg, vooral de reactie van Volhoudertje over Doutze Kroes. Geweldig!

Perfectie bestaat niet, buiten de getallen van Volhoudertje dan. Ik vind persoonlijk Doutze Kroes niet echt aantrekkelijk. Imperfecties kan iemand juist zo mooi maken. Ik vind het enorm aantrekkelijk als ik een vrouw zie met littekens.

Persoonlijk denk ik dat er altijd een aantrekkelijker iemand bestaat. Dat is er realistisch naar kijken. Wie kan er nou tippen aan schoonheden die je soms ziet in films, series of op TV. Maar ja, iedereen heeft een andere smaak. Ik persoonlijk kan erg genieten van een forse vrouw maar Aziatische vrouwen vindt ik ook fantastisch mooi. Ik vind meestal in iedereen wel iets bijzonders. Het kan een blik zijn in de ogen, een manier van omgaan met mensen of dieren. Schoonheid en liefde kan ontstaan in de simpelste dingen. Mensen die oppervlakkig zijn en alleen naar uiterlijk kijken ontnemen zichzelf van een hoop liefde.

Ik heb een hele knappe begeleidster gehad, ze heeft in haar leven een aantal relaties gehad met aantrekkelijke mannen. Ze noemt dat soort mannen players. Ze gingen allemaal vreemd en waren niet te vertrouwen. Ze kon ook totaal niet met ze praten en waren ook niet beschermend. Toen leerde ze haar huidige man kennen. Op het eerste gezicht vond ze hem niet aantrekkelijk, totdat ze een gesprek met hem had. Hij was lief, attent en net als haar, heel gevoelig en zorgelijk en kwam voor haar op. Volgens haar maakt uiterlijk totaal niet uit want ze is nog nooit zo verliefd geweest als op die man.

Ik heb zelfs laatst een model horen zeggen op TV: "If you go ugly, you can never go back". Ze bedoelde daarmee dat minder aantrekkelijke mensen meer moeite doen in de slaapkamer en daarbuiten.
Sta altijd open voor een goed gesprek. Ik discrimineer niet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Protector88 schreef:Imperfecties kan iemand juist zo mooi maken. Ik vind het enorm aantrekkelijk als ik een vrouw zie met littekens.
Ik verbaas me al lang niet meer over de dingen die mensen aantrekkelijk vinden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
antonia
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2014 21:43

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Protector88 schreef: Ik heb zelfs laatst een model horen zeggen op TV: "If you go ugly, you can never go back". Ze bedoelde daarmee dat minder aantrekkelijke mensen meer moeite doen in de slaapkamer en daarbuiten.
Van vooroordelen gesproken :lol: ...
Gebruikersavatar
Gabriel16
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jun 2014 22:02

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Ik had een vriendin die verhuisd is naar een ander land en ik vind haar de knapste van de hele wereld. Ik denk als je echt verliefd bent en van iemand houdt, ga je niet vreemd en zie je diegene als perfect en is niemand beter op de wereld dan zij/hij.
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Vinden jullie je eigen partner de allermooiste?

Hoe je iemand waarneemt heeft veel van doen met wat iemand voor jou betekent. Mijn vriendin betekent alles voor mij, echt alles, en ik zou (dus) niemand zo kunnen zien als ik haar zie. Met 'mooi vinden' heeft dat naar mijn gevoel niet veel te maken. Ik geniet van haar uitstraling, een foto van haar maakt me al blij.
In strikt esthetische zin vind ik Amanda Holden een stuk mooier. Maar hoewel ze objectief zonder enige twijfel veel mooier betekent die dame helemaal niets voor mij, en vind ik haar zelfs niet aantrekkelijk, althans zeker niet zo aantrekkelijk als ik mijn vriendin vind.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”