lisettehoog

Hoe raak ik die muur om mij heen kwijt?

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven in hoe ik mijzelf weer op de kaart kan zetten.
Sinds 3 weken ben ik apart gaan wonen van mijn man met onze twee kinderen van 4 en 6.
Ik probeer mijn eigen leven weer zo goed mogelijk op te pakken, maar dit vind ik sociaal gezien heel erg moeilijk, omdat ik mijzelf heel veel jaren heb weggecijferd in mijn relatie.
Ook ben ik (pas nog) vaak belazerd door mensen waarvan ik dacht dat het echte vrienden waren.

Ik wil heel graag weer een eigen sociaal leven krijgen en nieuwe mensen ontmoeten.
Jammer genoeg ben ik niet een persoon die zomaar mensen kan aanspreken in een bar.
Ook kan ik moeilijk mijn gevoelens uiten, ik zeg altijd tegen iedereen dat het perfect met me gaat.
Met niemand durf ik te praten over mijn eenzaamheid etc., omdat ik het gevoel heb dat ik ze dan tot last ben, want ze hebben het vast zelf al druk genoeg en kunnen mijn gezeik er vast niet bij hebben.

Ik zit er aan te denken om ook naar een psycholoog te gaan, om te kijken hoe ik die muur wat lager te krijgen.
Kunnen jullie mij ook nog tips geven?
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Hoe raak ik die muur om mij heen kwijt?

Psycholoog is een optie inderdaad en verder kan het helpen lid te worden van sportclub en groepslessen doen. Kookclubje etc, vrijwilligerswerk, helpen op school vanuit daar wat contacten opdoen en eventueel zelf een keer voorstellen om samen naar de film te gaan of voor ze te koken. Ergens binnen dat spectrum zou je kunnen bewegen. Succes!
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: Hoe raak ik die muur om mij heen kwijt?

Je moet lak hebben aan wat mensen van je denken.
Wat echt helpt is je leven leven en niet bang zijn
Als iemand je laat vallen. Gewoon happy doorgaan en genieten.
Bla bla bla
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Hoe raak ik die muur om mij heen kwijt?

Hoi Lisette,
Zo te lezen heb je nogal je portie aan ellende wel gehad!
Ik zou zeggen: eerst maar eens schoon schip maken en tot die tijd wegblijven uit dingen zoals cafés. Er is op zich niets mis met uitgaan, maar als je het gebruikt om je ellende te vergeten of je eenzaamheid te verdrijven gaan er dingen geheid mis!

Vroeger of later kan een psychologe inschakelen zin hebben.
Let er dan wel op dat het niet te snel gaat over jouw gedrag ("altijd denken aan anderen, niemand tot last willen zijn" - ten dele: zo worden vrouwen opgevoed -aan de andere kant houdt het jouw eenzaamheid in stand).
Zaak is, dat je oude pijn ook echt aan bod komt. Zo kun je dieper werken aan ander gedrag.
Gebruikersavatar
Roytje
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2014 22:04

Re: Hoe raak ik die muur om mij heen kwijt?

Hey Lisette

Sociaal contact kun je trainen door bijvoorbeeld bij een club te gaan zoals hier boven wordt vertelt. Als je een paar weken bij een club zit is het misschien beter om open kaart te spelen. Dit is ontzettend vervelend om daar voor te gaan staan en vertellen wat voor problemen je hebt. Hierdoor zul je wel groeien.

Ik ken het maar het lucht echt op omdat mensen meer rekening met je gaan houden.

Sucses! Roy
Rust, Orde en Regelmaat maar dan in de Chaos tacktiek
vrouwke

Re: Hoe raak ik die muur om mij heen kwijt?

Hallo :)

Ik heb jaren ook een enorme muur om mij heen gehad. En de enige tip die ik je dolgraag mee wil geven is dat je de muur langzaam aan kunt afbreken door iemand in je leven die je volkomen vertrouwt, en de dingen waar je mee zit en tegen aanloopt te delen met die persoon. Op een gegeven moment zul je merken dat je muur steen voor steen afgebroken word en dat er een last van je schouders zal vallen. Het vertrouwen hebben in iemand kan heel erg lastig zijn vooral als je in het verleden bent gekwetst door mensen. Maar toch is het niet onmogelijk, want er bestaan gelukkig nog een heleboel lieve en goede mensen die wel te vertrouwen zijn.

Ik hoop dat je iets aan mijn tip hebt.

Een lieve groet,

Sas

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”