Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

Ja
18%
2
Nee
82%
9
 
Totaal aantal stemmen: 11
quodpersortem

Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

Ik heb dit onderwerp inmiddels regelmatig voorbij zien komen in de chat en ook her en der op het forum. Ik ben dus wel benieuwd naar hoe mensen hier op zullen reageren.

Vandaar dus mijn vraag: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn? En waarom denk/vind je dat? Kan een mens de rest van zijn/haar leven een 'happy single' blijven of komt het verlangen tot het hebben van een relatie toch vroeg of laat om de hoek kijken?

Wat wil jij op dit moment? Single zijn of een relatie hebben?

Is een relatie een invulling van je leven, of een aanvulling ervan?
Leeuwtjuh

Re: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

quodpersortem schreef: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?
Nee. Ik ben van mening dat het niet hoeft. Ik vind dat je zelf gelukkig moet zijn met je eigen leven, de dingen die je doet en de manier waarop je je leven leeft. Een partner is een aanvulling en geen invulling van je leven. Wanneer er iemand weg gaat, wil dat niet zeggen dat je niet langer compleet bent, ook al moet je het gezelschap missen van je metgezel.

Je kunt de rest van je leven 'happy single' blijven, als jij daarvoor kiest. Het hoeft niet, dat heb je zelf in de hand. Ik vind het fijn om samen met iemand te zijn (en te blijven), maar op het moment dat het niet langer botert en ik ongelukkig ben in de relatie; kies ik toch echt voor mijzelf en ga ik net zo fijn single door het leven. Ik vind het fijn om een relatie te hebben en ik een leven mag/kan delen met een partner, maar er zijn ook mensen, zoals bijvoorbeeld Volhoudertje - wie hoogstwaarschijnlijk hieronder gaat reageren -, die volkomen content zijn met hun leven zoals het gaat zonder partner.
theeleutje
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 nov 2012 21:00

Re: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn? En waarom denk/vind je dat? Kan een mens de rest van zijn/haar leven een 'happy single' blijven of komt het verlangen tot het hebben van een relatie toch vroeg of laat om de hoek kijken?

Ik denk dat je geen relatie nodig hebt om gelukkig te zijn. Je hebt wel liefde nodig maar die dosis liefde kan je ook ontvangen van vrienden en familie. En het verlangen naar een relatie komt wel om de hoek kijken maar dat kan je ook negeren en afleiding zoeken. Als je dieet verlang je ook wel eens naar een bak patat met een dikke klodder mayo maar dat gaat ook weer over. Ik vind dat mensen zich erbij neer moeten leggen dat ze geen relatie hebben en niet in een hoekje gaan zitten hopen dat er iemand langs komt.

Wat wil jij op dit moment? Single zijn of een relatie hebben?
Dit gaat vast licht hypocriet klinken vanwege mijn vorige antwoord maar ik wil best een relatie nu. Er is alleen geen geschikte kandidaat dus ik laat het los en merk het wel als er een leuke jongen langskomt

Is een relatie een invulling van je leven, of een aanvulling ervan?
Aanvulling, overduidelijk. Later word ik psycholoog en koop ik mn eigen huisje met honden erin. En als er een man langskomt is hij welkom in dat plaatje maar zonder hem is mijn leven ook compleet.
I fly with the stars in the sky.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?
Nee, natuurlijk niet. [027] Liever gelukkig in je eentje, dan eenzaam met z’n tweetjes.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

Ik heb geen relatie nodig om gelukkig te zijn. Ik ben jaren gelukkig in mijn eentje geweest en was na een mislukte relatie eigenlijk helemaal niet meer van plan om nog een relatie opnieuw aan te gaan. Het beviel me eigenlijk prima in mijn eentje. Toevallig komt er dan iemand voorbij waar je het zo fijn mee hebt dat ik bereid was mijn vrijheid daarvoor in te leveren. Zo voelde het wel een beetje eerlijk gezegd. Ik was toen Lord and Master over de afstandsbediening enzo.. nou niet meer. Zeker nu met een gezin met kinderen erbij is de situatie weer helemaal veranderd. Steeds minder vrijheid, meer aanpassen en geleefd worden door uur en tijd. Da's wel eens wat minder. Ik zou ze niet willen missen overigens dat niet. Maar zonder relatie voel ik me goed en met relatie (afhankelijk van hoe goed die relatie is) voel ik me ook goed.

Relaties die mij schade toebrengen die beëindig ik. Dat is wel iets wat ik heb moeten leren en waar ik alert op moet blijven.
Inzicht als Uitweg..
crypt0read

Re: Heb je een relatie nodig om gelukkig te worden/zijn?

Geen idee. Het biedt wel troost, zo even lekker fijn samen wakker worden.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”