Aurora_

Leraar

Ik vrees dat ik met een serieus probleem zit.
De afgelopen twee jaar ben ik hopeloos verliefd geworden op mijn leraar Nederlands. Ik kon er niets aan doen, het gebeurde gewoon. Sindsdien heb ik nooit gevoelens gehad voor iemand van mijn leeftijd (ik ben 16, toen ik verliefd werd was ik 14). Ik heb twee jaar les van hem gehad maar de laatste twee maanden van het vorige schooljaar gaf hij geen les meer. Het is dus al bijna een half jaar geleden dat ik hem gezien heb. Het probleem is: ik ben nog steeds hopeloos verliefd op hem. Ik wou persé een half jaar wachten om dit te zeggen omdat ik bang was dat mensen dingen gingen zeggen in de aard van: "het gaat wel over, je bent nog jong". Oké, ik ben nog jong, maar ik veronderstel dat ik nu wel weet wat liefde is als ik na twee jaar en een half nog steeds van hem hou.
Wat moet ik nu doen? Ik hoop dat jullie andere raad kunnen geven dan 'het gaat wel over' Alsjeblieft help.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Leraar

Aurora_ schreef:Oké, ik ben nog jong, maar ik veronderstel dat ik nu wel weet wat liefde is als ik na twee jaar en een half nog steeds van hem hou.
Kennelijk weet je niet wat liefde is, want wat je beschrijft is verre van liefde. Liefde is als je met elkaar op een lijn zit en dit wederzijds wordt getoond. In jouw geval komt het maar van een kant en ik zou het nou niet bepaald liefde noemen. Dit gaat vanzelf wel over zodra jongens van jouw leeftijd interesse in je gaan tonen.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Leeuwtjuh

Re: Leraar

Er is inderdaad een verschil tussen liefde en verliefd zijn... Jij bent verliefd op het beeld dat je van iemand hebt. Koester die eigenschappen en probeer hetzelfde te vinden in een jongen van jouw leeftijd. En niet zomaar voor iemand gaan, alleen de allerbeste!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Leraar

Welkom Aurora. :knuffel:

Ik zou graag in deze situatie verliefde gevoelens willen gebruiken. Ik ben het eens met bovenstaande reacties, dat (uiteindelijk) liefde van twee kanten moet komen en dat je op één lijn zou moeten zitten om verder te kunnen met elkaar. Het is overigens niet vreemd dat dit je overkomt. Er zijn veel meiden (ook jongens!) die het overkomt. Ze vinden het prettig om bij iemand in de buurt te zijn, hebben een fijn gevoel bij een leraar of lerares, kunnen misschien bij die leraar of lerares terecht, zoeken naar vertrouwen (in de meeste gevallen naar vertrouwen in zichzelf) en vinden die leraar of lerares een soort van voorbeeld wat ze hartstikke fijn vinden en waar je gevoelens door kan krijgen. Wat meestal inderdaad maar tijdelijk is. Er komen tal van redenen om de hoek kijken dat het meestal zo is dat het niet verder gaat de rest van je leven. Het is inderdaad ook iets anders dan echt verliefd zijn. Misschien heeft het meer te maken met begrepen voelen, dat je het idee hebt dat diegene begrip toont, naar je luistert. Je bent zoekende naar bepaalde bevestiging misschien over bepaalde zaken, je voelt je misschien onzeker maar bent rustig als hij in je buurt is.
Je leraar heeft een voorbeeldfunctie en zal in ieder geval niet (in normale omstandigheden lijkt mij) met een (oud)leerlinge een relatie beginnen. Ik ga er ook eigenlijk vanuit dat hij niet hetzelfde voelt voor jou omdat dat van jou ook iets anders is dan je schrijft.

Je geeft aan dat je eigenlijk nog nooit op mensen van je leeftijd verliefd bent geworden sinds die tijd. Je leeftijd is zestien. Er zijn mensen die pas echt verkering krijgen als ze een jaar of negentien zijn en soms nog ouder. Leeftijd speelt hierin dus lang niet altijd een rol. Ik begrijp overigens wel dat je er allerlei vragen over hebt of over nadenkt, maar je tijd komt vanzelf.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: Leraar

Ik begrijp jou heel goed lieverd. Ik heb dit ook altijd gehad. Leeftijgenootjes zag ik niet staan. Daarnaast hebben mijm leraren mij echt door de schoolperiode heen geholpen. Puur omdat ik verliefd was en ik aandacht van hun kreeg. Mijn schoolperiode is dankzij mijn leraren leuk geweest. Ondanks dat ik vrienden in overvloed had. Het was in de 4e klas zelfs zo erg dat ik niet mijn diploma wou halen maar een jaar langer op school wou blijven. Alleen ik had te goede cijfers, ook al haalde ik 1 of een 2 zou ik slagen.

Ik begrijp je dus.
Maar gelukkig kwam ik op mijn 15e iemand tegen die geen leraar was en gelukkig een stuk jonger.

Maar met leeftijdsgenoten met jongens heb ik nooit leuk gevonden. Enkel in gr 8 iemand.

Succes. :oops:
Bla bla bla

Terug naar “Sex & liefde”