Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

OK..soory dat ik lang niks heb late horen!
Ik heb twee vragen waar ik best mee zit. Omdat dit een pscychologisch forum is denk ik dat deze vragen wel hier horen.

1. Wat is precies overwerkt zijn?
En is het trouwens niet overGEwerkt? Overwerkt klinkt als een woord dat nog niet af is.

Want papa zit nu thuis en mag tot de zomervakantie nog maar 2 dagen per week werken.
En mijn moeder zegt dat ik hem zoveel mogelijk met rust moet laten maarja! soms moet je wel eens wat zeggen tegen elkaar he.
Als iemand dat heeft, kom je daar dan ook weer vanaf? Of blijft dat altijd zo? Want hij loopt hele tijd te bullebakke, tegen mijn moeder en tegen mij vooral,en dan istie ineens weer heel stil en gaat hij een uur met de hond lopen terwijl het gewoon etenstijd is. Allemaal van zulk soort dingen. Ik hoop heel erg dat hij daar nog vanaf kan komen?
Een week nadat het gesprek tussen mn ouders en school was, is hij gestopt met werken. Ik hoop heel erg dat het nu niet ook een btje mijn schuld is. Mischien had ik hem er toch niet mee moeten belasten.

2. Er is een nieuwe jongen in de klas en die komt helemaal uit Deventer.
En daardoor praat hij een beetje "boers"? als ik dat mag zeggen?
Ik vind het een hele aardige jongen maar iedereen zit hem met zijn accent te pesten. Ztten ze koeiegeluiden te maken als hij binenkomt en zulk soort flauwe dingen.
Ik ben de enigen die met hem wil chillen in een tussenuur enzo. Wantja, ik heb door mn beugel ook een raar accent :P alleen mij durf niemand te pesten :P

Maar even serieus, want omdat ik dus de enige ben die met hem om wil gaan, trekt hij ook heel erg naar mij toe.
En ik durf niet echt goede vrienden te worden met jongens want jongens willen dan gelijk jeweetwel..
En dat doet vet veel pijn zeggen ze en ik vin het ook smerig dus dat wil ik niet. misschien als ik 16 of 17 ben ofzo. of 20. of 25 :P
En nu is hij steeds aan het vrage of hij met mij mag whatsappen.
Maar als ik hem nu laat vallen of afstand hou dan heeft hij dus nimand meer. en dat vind ik ook zielig.
Dus..hoe moet ik dat nou tegen hem zeggen? mischien vind hij me wel heel gek als ik zeg dat ik dat niet doe met jongens. Want sommige andere meiden uit onze klas zitten daar hele dagen over op te scheppen enzo,

Sorry dt ik zoveel vraag, ik wil ook graag andere mensen op deze site helpen alleen ja..ik weet nooit zo goed een antwoord. Als u wilt antwoorden heel erg bedankt! (heb eerste 2 uur vrij maar moet nu wel naar school dus lees het vamiddag wel als er een reactie is)

groet, Eloise.
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hey Loes, welkom terug.

1. Ha! Nee ik snap wel wat je bedoeld met 'een woord dat niet af lijkt' maar overwerkt is echt juist. Als de buurman zijn heggentakken bij jullie in de tuin gooit dan heeft hij het 'de schutting over gewerkt'. :P Da's echt iets anders.

Laten we met het goede nieuws beginnen: Ja, overwerkt zijn gaat weer over. Maar voor sommige mensen is het een serieus zware aandoening. Zoals je zelf al aangaf; moe hoeveel je ook slaapt, afwezig, somber, soms met een kort lontje. Het is moeilijk uit te leggen hoe het voelt maar, vergelijk het voor het gemak maar met een griepje. Dan voel je je ook slap en futloos en moe. En ook een griepje gaat weer over. Eigenlijk is dat geen vergelijking maar ik kon even niets beters bedenken.

Je vertelde eerder dat je vader advocaat is. Maak uit je eerdere bijdragen op dat we het hier over strafrecht hebben. Zeker strafrechtadvocaten zien, lezen, horen dagelijks hele nare verhalen. Er gaat vaak een hele akelige jeugd aan vooraf alvorens iemand in de criminaliteit beland en als iemand dan zover is, dan doet zo iemand vaak zelf hele akelige dingen. Maar dat wist je denk ik al. Je vader zal ongetwijfeld wel eens iets loslaten.
Om zulke dingen dag in dag uit te moeten horen en lezen, soms met hele expliciete foto's of video materiaal erbij..dat breekt je wel eens op. Zeker omdat een advocaat zo ongeveer 24 uur per dag klaar moet staan.
Er zijn weinig strafrechtadvocaten te vinden die nog nooit overwerkt zijn geweest. Dus wat dat betreft is er niets vreemds aan de hand met je vader ;) Het hoort bij z'n werk, zogezegd.

Dus als ik mag raden: nee Loes het is niet jouw schuld. Ik denk zelfs dat het eerder andersom is; je vader deed/doet zo enorm streng tegen jou omdát hij overwerkt is.
Als ik mag vragen, wat is er precies uitgekomen in het gesprek tussen je ouders en school?

2. Heel simpel: Je kunt rustig met deze jongen vrienden worden. Als blijkt dat hij iets anders met je van plan was dan jij aangegeven heb te willen, dan is hij je vriendschap niet waard en kun je deze dus ook per direct opzeggen. Maar als hij 'gewoon' een schoolvriend van je wilt zijn en meer niet, dan heb je er misschien wel een hele fijne vriendschap aan.

En luister vooral niet naar wat andere meiden zeggen. Het merendeel liegt namelijk glashard als ze zo opscheppen ;)
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Zow dat is wel superlang geleden dat ik hier was.
Alsnog bedankt voor het antwoord memories en emperor!

Nee mn vader is alweer aan het werk. Hij was op vakantie geweest zonder ons naar Zwitserland. En toen hij trug kwam was hij eig wel weer okee.
Teminste hij doet niet meer zo agresief en superstreng. dat vind ik al heel belangrijk.

Over dat gesprek met school dan, pap heeft een heel verhaal opgehangen tegen de schooldirecteur. over verantwoorelijkheiden van ouders waar school niet aan moet komen en over juridische definities en blabla. Ja daar was ik al een beetje bang voor, zulk soort dingen doet hij altijd.
en dan zijn mensen al snel uitgepraat als hji zo begint.
Maar ik heb 2 keer een 5 gehaald en toen moes ik alleen 1 keer het gras maaien en 1 keer savons thuisblijven, dat vind ik niet zo erg.
Geen onvoldoendes onder een 4 thank god. En ik ben over naar de volgende klas!! :D

Over die jongen uit deventer, onze vriendschap is alweer over want hij zat 1 van mijn vriendinen belachlijk te maken, nou dat pikte ik dus niet. En trouwes hijs ook megalomp tegen andere meisjes. Nou dan bekijktie het maar heh. Vin het wel jammer maar helaas.

zal probern wat meer te schrijven af en toe.
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loesje,

Ik heb gisteren (geloof ik) je forumportret gelezen en dat was fijn. Vooral je humor! Onderaan schreef je dat je het jammer vond dat het zo rustig was in het jongerengedeelte. Omdat ik in het jongerengedeelte nog nooit geweest was, heb ik zojuist je verhaal voor het eerst gelezen. Fijn om te lezen dat je via school je problemen hebt besproken. Bij mij thuis was het vroeger (soms) ook vervelend en ik heb nooit zo'n stap durven zetten. Echt moedig van je! Wel super stom dat die vrouw waarmee je het gesprek in eerste instantie had zo raar deed.

Ik zag dat je laatste post alweer van een poosje geleden is en ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

Groet, Mark
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

zal probern wat meer te schrijven af en toe.
O, ik wilde nog zeggen: Doe dit alleen als je hier zelf behoefte aan hebt. Het is geen verplichting en niemand verwacht dat van je. Voel je er niet schuldig over, mocht je dat zo voelen. :)
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

hallo Mark! :D wat aardig dat je daarnaar vraagt.

ik weet niet preicies hoe het gaat. Mijn oudste zus is voor nu tijdeijk even uit huis, want het ging echt niet meer thuis. Ze zat me vader steeds uit te dagen en die werd dan weer heel boos.

Ze had paar weken geleden volgens papa veels te uitdagende kleren aangetrokken toen ze uitging en toen mocht ze niet weg. En toen werd ze helemaal wild en, toen ging het gelijk weer over haar vriend en toen gaf paps haar een tik op dr achterhoofd. En toen zei ze dat ze eerst volgende keer terug ging slaan als hij nog eens wat deed. Nou en toen ging het dus helemaal mis, heb ik al op de chat verteld hier tegen Senga toen het net was gebeurt. Was toen vet geschrokken.

Ze is nu bij mijn tante,is geen echte tante maar een soortje tante zegmaar. Die mijn vader helemaal niet aardig vint hij noemt haar alttijd dolle Mina :p ze heet nog geeneens Mina. :P ik vint haar wel vet grappig.
Maar het is wel heel akelig, want het is nu heel stil zonder haar en mn ouders hebben nu steeds onenigheit over mijn zus. :( wort er niet gezelliger op. Ik hoop gwoon dat ze snel weer terug komt en dat zij en paps weer normaal kunnen doen.

Dusjah zo gaat het eig..
En met mij nogsteets hetzelfde. Voor stomme stomme stomme rot economie komt er binnekort een vette onvoldoende aan dus ik laat het maar gwoon over me heen komen. Niks aan te doen. :( Ik snap Statestiek gewoon niet, het is steeds weer anders. net als je denkt dat je het snapt dan veranderd het weer. Eerzit een meisje in mijn klas die helemaal geen vader meer heeft. Dat is nog veel erger. Ik mag blij zijn dat ik er nog wel 1 heb al doet hij soms een beetje errug middeleeuws.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loesje1999,

Wat een vervelende dingen lees ik daar. Ik hoop dat het gauw weer goed komt in jouw familie. [AAI]
Loesje1999 schreef:Ze is nu bij mijn tante,is geen echte tante maar een soortje tante zegmaar. Die mijn vader helemaal niet aardig vint hij noemt haar alttijd dolle Mina :p ze heet nog geeneens Mina. :P ik vint haar wel vet grappig.
Wellicht is het leuk om hier even te kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dolle_Mina. Dat wou ik nog even toevoegen.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loesje!

Fijn om wat van je te horen :D Ik had natuurlijk wel gehoopt op wat beter nieuws. Ik vind het vervelend voor je vader dat hij zo slecht in zijn vel zit. Maar hij is bij jullie thuis de volwassenen en ook als je zus hem uitdaagt, ik vind het erg ongepast wat hij heeft gedaan. Ik vind het niet kunnen en ik schrik er ook van. Fijn dat je zus even een plek heeft om tot rust te komen en ik snap het heel goed dat het nu ineens zo stil voelt thuis en dat je haar waarschijnlijk mist.
Eerzit een meisje in mijn klas die helemaal geen vader meer heeft. Dat is nog veel erger. Ik mag blij zijn dat ik er nog wel 1 heb al doet hij soms een beetje errug middeleeuws.
Mee eens! Lijkt me ook heel rot om helemaal geen vader te hebben. Maar praat zo zijn gedrag niet goed he, het is gewoon heel naar zoals hij soms tegen jullie doet. Tja, en dat cijfer voor economie.. lijkt me ook niet makkelijk om goede cijfers te halen als er bij jullie thuis zoveel aan de hand is.

Heb jij buiten dit forum eigenlijk iemand waar je je verhaal bij kwijt kan? Heb je nog contact met je gymleraar misschien?
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hallo :) Jawel maar hij is gymleraar, niet officieel vertrouwenspersoon. Het is gewoon een aardige man maar ik wil hem er ook niet mee lastig vallen hij heeft het ook druk. Hij heeft er nog wel naar gevraagt maar..ik heb mezelf een btje op de vlakte gehouden.

Nouw, M mn zus zegt dat ze nooit meer terug komt :( Dus daar zit ik heel erg mee en het geef steeds spanningen thuis, want mams is er echt zo boos over hoe alles is gelopen. en mn vader zegt dan steeds jaa het leven gaat nnou eenmaal niet over rozen,,dat moet ze zelf leren jaa...lekker makkelijk antwoort. Hijs gwoon te trots om sorry te zeggen. en me zus eigenlijk ook. Maar ze doet nu alles wat ze thuis niet mag en dan gaat ze vet vaak uit enzow tot heel laat. Want er is een hele bekendeclub in de stad waar M absoluut niet heen mocht van paps en daar staat mijn zus op fotos op hun Facebook pagina, met allemaal volwassen mannen enzow, dat ze vet aan het feesten zijn. En dan Whatsappt ze naar mij ga gezellig een xtje mee, we kunnen ook ergens anders heen.. Ik weet niet hoor. Ik wil mijn zus nniet laten vallen maar.. Is niet excht iets voor mij denk ik. Vind het een btje moeilijk nu, omdat ik haar ook niet kwijt wil enzow.

Dus ik moet nu eig stiekem doen thuis want paps en mams mogenniks weten wat M doet. En ik moet voor mezelf ook stiekem doen omdat ik vorige week in een tussenuur met een jongen uit VWO6 naar de snackbar ben geweest. En ik heb zijn rooster gezien en volgende week hebben we weer allebei een tussenuur. Dus ik ben nu heel zenwachtig en ik wil het heeeel graag tegen me moeder vertellen maar ik mag niks zeggen want als me vader er achter komt dat ik met een jongen van bijna 18 bij de snackbar ben geweest dan weetk in ieder gevall zeker wat hij met me gaat doen..en in de tussetijd hangt die donkere wolk van economie dus ook nog boven me.
Pffff...ik vind alles en btje complex worde nu. op de lagere school was het leven nog lekker simpel. soms zou ik willen dat ik trug kon..
Laatst gewijzigd door momo op 29 sep 2014 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: namen verwijderd ivm privacy
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Loesje1999 schreef: Pffff...ik vind alles en btje complex worde nu. op de lagere school was het leven nog lekker simpel. soms zou ik willen dat ik trug kon..
Als ik een geheimpje mag verklappen: dat denken mensen van 20, 30, 40, 50 jaar ook nog wel eens 3some Wil je uiteraard niet bang maken, maar het leven wordt steeds complexer naarmate je ouder wordt. Tot op het punt dat je besluit je er niets meer van aan te trekken. Maar dat is voor nu geen antwoord op jouw vraag, dat begrijp ik.

Het verhaal dat je hierboven hebt gepost, geeft precies de problemen rond 'de puberteit' weer.
De jongen of het meisje in kwestie wil de vrijheid, de ouders in kwestie vinden het eng om hun kinderen die vrijheid ("nu al?") te geven.

Ik vind het heel aardig en ook heel goed dat je zo met je zus begaan bent, maar als ik een advies mag geven: focus je voor nu vooral op jezelf. De keuzes die je zus maakt zijn haar eigen keuzes, of ze nou goed of fout zijn.
Nog 1 vraagje: stel je voor dat je tegen je moeder zou vertellen dat je nu met een jongen omgaat (mag ik het zo zien?), zou ze dat dan niet voor zichzelf houden?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoe gaat het nu met je, Loes? :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoii memo

Jaa klopt ik ben een tijdje niet online geweest. Ik mag tot 20 oktober niet op internet maar ik kan niet slapen dus ik ben nu ff stiekem.
als je ht persee wil weten, ik was vet blij dat toen ik me cijfer van economie trugkreeg namelijk een 6,8.

En toen kreeg ik ineens een cijfer van wiskunde terug, een 4,0 wat een complete verassing was en alsof het nog niet erg genoeg was 2 dagen later voor frans een 3,4 wat al helemaal nergens op sloeg. En dat cijfer telt ook nog maar 1 keer mee dus zo erg was het helemaal niet.

Dus toen paps me cijfers had gecheckt op de schoolsite (met MIJN inlog..) schreeuwde hij vet kwaad door de gang dat ik bij em moest komen in zijn kantoortje. En toen kreeg ik een hele preek en toen viel ik hem blijkbaar in de reden en toen gebeurde dus waar ik al de hele tijd zo bang voor was.
Ik kan echt niet uitleggen hoe verrnederent dat was Memories.
en daarna moes ik in de hoek gaan staan!!! alsof ik 5 jaar ben ofzow en hij ging ondertusse gewoondoor met werken alsof er niks aan de hand was. Hij heeft me daar vet lang laten staan gewoon zonder broek enzo. En hij ging ondertussen gewoon bellen enzo, alsof ik niet bestond. Serieus, dat doe je toch niet als je van je kind houd?? Nu ik alles opschrijf lig ik gewoon weer te huilen van boosheid.
Dus ik heb al een week niks meer tege hem gezegd en dat ga ik voorlopig ook niet doen. En tegen me moeder ook niet want zij speelt dubbelspel. Probeerdt ze me aan de ene kant te troosten (zeg ze 'doet het nog pijn?' ja want denk je zelf!) en aan de andere kant zegt ze dan dat papa zo tegen mij doet omdat hij zoveel om mij geeft. Dat is dus echt de grootste bulshit die ik ooit heb gehoort.

Dus eig heeft het ook geen zin meer om op het forum te komen. Dat kwam ik eigelijk zeggen. Ik vind het echt heel erg lief dat jij en Mark en Themperor en iedereen me probeerde te helpenm, maar ik heb gwoon eeen middeleeuwse vader en daar kunnen jullie ook niks aan doen. En er zullen vast nog wel meer slecht cijfers volgen, dus als de blauwe plekken van nu wegzijn kan hij weer over nieuw beginnen. En weetjewat het intereeseerd me lekker niks meer, over 3 jaar ben ik 18 en dan ben ik outta here! En dan mogen me jongere zusjes bij mij komen wonen dan kan hij hun ook nooit meer straf geven als ze 15 zijn. Hopelijk snapt hij dan eindelijk dat hij te streng is geweest. Ik ben er echt klaar mee. :(
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

hey Loesje ,
ik heb nog nooit in jouw topic gereageerd , maar nu moet ik echt wel.
geen enkel slecht cijfer praat goed welke straf (??) jouw vader je geeft. dit is echt geen straf meer volgens mij ; dit neigt naar mishandeling.
en nee , vanuit het forum zal er niet echt iemand zijn die je concreet kan helpen , maar dit is wel een plekje waar jij je verhaal kwijt kan en waar je misschien een beetje steun kan vinden.
dus toch blijven doen meiske.
ik wens je dan ook heel veel sterkte toe. :knuffel:
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Dus eig heeft het ook geen zin meer om op het forum te komen. Dat kwam ik eigelijk zeggen. Ik vind het echt heel erg lief dat jij en Mark en Themperor en iedereen me probeerde te helpenm, maar ik heb gwoon eeen middeleeuwse vader en daar kunnen jullie ook niks aan doen. En er zullen vast nog wel meer slecht cijfers volgen, dus als de blauwe plekken van nu wegzijn kan hij weer over nieuw beginnen. En weetjewat het intereeseerd me lekker niks meer, over 3 jaar ben ik 18 en dan ben ik outta here! En dan mogen me jongere zusjes bij mij komen wonen dan kan hij hun ook nooit meer straf geven als ze 15 zijn. Hopelijk snapt hij dan eindelijk dat hij te streng is geweest. Ik ben er echt klaar mee.
Je kan hier op het forum komen om je verhaal ter doen. Dan is er in ieder geval een plekje waar je dat kan en mag doen. :knuffel:
Eigenlijk vind ik dat je dit moet melden. Het is overduidelijk dat dit niet kan. Jij zit verstrikt in deze situatie en dat is niet wat iemand verdiend.
Het lijkt mij van het grootste belang om dit aan te geven bij iemand en dat er ook voor jou begeleiding komt. Anders is er een kans dat dit van kwaad tot erger gaat.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loes,
Het lijkt mij van het grootste belang om dit aan te geven bij iemand en dat er ook voor jou begeleiding komt. Anders is er een kans dat dit van kwaad tot erger gaat.
Sterker nog. Als je niets zegt of wat van je laat horen, kan je vader dit beschouwen als "normaal" gedrag. Als je dit aangeeft bij een ander kan hij een ander geluid horen. En zal ook je moeder wellicht op andere gedachten komen.

Zeg wat je ervan vind en blijf dit roepen. Laat hem in ieder geval duidelijk worden dat jij (en anderen) dit niet acceptabel vind. Niet tegen je vader praten heeft denk ik niet zo veel effect, hij kan je gedachten niet horen. Zeg het, wees verbaal, ook al is dat zo ontzettend moeilijk.

:knuffel:
Understand: you been understood
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Loesje, ik hoop van harte dat je wel op het forum blijft komen.
Nee, mensen kunnen je vanaf een forum niet direct helpen, maar kijk eens naar alle reacties hierboven? Die mensen leven wel met je mee. Hier kun je je verhaal kwijt en echt, degenen die het lezen zullen naar je verhaal luisteren en als het even kan je van advies voorzien.
Het voelt soms een beetje machteloos om je berichtjes te lezen en niets te kunnen doen, maar het is ontzettend goed en dapper van je, dat je af en toe wat deelt.

Ik vroeg me iets af, en als je besluit om toch hier te blijven, dan zou het super zijn als je daar op zou willen antwoorden.
Er zit namelijk een zekere 'evolutie' in je posts. In het begin kon je niet vaak genoeg benadrukken dat je wel van je vader houdt, dat gevoel werd steeds minder, tot je in je laatste post aangaf niet meer met hem te praten en thuis weg te willen.
Als je nou eens terugdenkt aan de afgelopen periode, voelt dat dan ook echt zo? Heb je het idee dat het erger wordt, dat je vader steeds bozer op je wordt, dat hij steeds akeliger doet? Of is hij altijd zo geweest en gaat het nu mis omdat je zelf misschien ook wat heftiger reageert omdat je wat ouder wordt?
Als je niet helemaal begrijpt waar ik met die vraag naartoe wil, dan ben ik uiteraard bereid dat verder uit te leggen.

Daarnaast vraag ik me af of je misschien niet vrienden of vriendinnen of wat/wie dan ook heb waar je wel eens iets tegen zegt hierover? Komen er bijvoorbeeld wel eens vriendinnen bij jou thuis die zeggen van joh, wat doet je vader akelig? Of begin je er zelf wel eens over?

Tot slot
: als je wilt dat één van de mods je topic verplaatst naar vertrouwelijke berichten (zodat alleen leden van het forum het kunnen lezen) dan roep je maar he?

Sterkte Loesje, en ik hoop dat je dit nog eens leest. Dat betekend dat je toch terug bent gekomen ;)
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Srry dat ik steeds zo laat reageer maar ik moet even zeker weten dat iedereen slaapt. me laptop geeft nogal veel licht..en slapen lukt me toch niet dus.
Loesje, ik hoop van harte dat je wel op het forum blijft komen.
Nee, mensen kunnen je vanaf een forum niet direct helpen, maar kijk eens naar alle reacties hierboven? Die mensen leven wel met je mee.
Jaa..was er eventjes stil van. Ik vond het echt zo lief wat mensen schreven. Van Katleen en Memories. Voel me daar gelijk fijner door :)
In het begin kon je niet vaak genoeg benadrukken dat je wel van je vader houdt, dat gevoel werd steeds minder, tot je in je laatste post aangaf niet meer met hem te praten en thuis weg te willen.
Als je nou eens terugdenkt aan de afgelopen periode, voelt dat dan ook echt zo? Heb je het idee dat het erger wordt, dat je vader steeds bozer op je wordt, dat hij steeds akeliger doet? Of is hij altijd zo geweest en gaat het nu mis omdat je zelf misschien ook wat heftiger reageert omdat je wat ouder wordt?
Vnd dat wel een heel persoonlijke vraag, als ik dat mag zeggen. Maar ik zal hem eerlijk proberen te antwoorden.
Srry voor het lange antwoord.

Nee hij is niet altijd zo. Ongeveer 1 keer per jaar heeft hij zown periode waarin niks goed is.
Vroeger had ik daar meestal nooit last van maar tegenwoordig wel. En dit keer duurt die periode ook wel errug lang. Dat vind mama ook.

Bijvoorbeeld ergens vorige week had mijn enajongste zusje de vaatwasser niet ingeruimd terwijl het wel haar beurt was en ze was al naar de manege toen hij daar achter kwam. Normaal dan doe ik het even, of mijn moeder of hijzelf. Want iedereen weet hoe mijn zusje is. Maar nu was het blijkbaar nodig om keihard naar de manege te scheuren en mijn zusje daar heel boos weg te halen,. Me zusje was helemaal overstuur, ze had er gewoon niet aan gedacht (dat heeft zij vaker ze is wat dromerig, ze vergeet dingen) Nouwja als hij dan zo stom doet dan erger ik me gewoon en dan ga ik expres niet gehoorzaam zijn. Dat wil ik best toegeven. Jaa dat is misschien omdat ik nu ouder ben mmaar het is niet OMDAT ik heftiger reageer dat hij nu zo doet.
En wat er maandagavond is gebeurd had al helemaal niks met mijn reactie te maken, dat kwam door het cijfer vanfrans en wiskunde. En ik kon er echt heus niks aan doen want wiskunde haal ik altijd wel okee cijfers.

En ik hou ook nog wel van hem alleen, dat moet u me nu niet vragen want nu heb ik al dagen pijn en nu ben ik gwoon even een beetje bang van hem. Hij loopt nogsteeds te kaffere op alles en iedereen ook op mama. Mama zei pasgeleden toen hij liep te bromberen tijdens het eten "had je levenslang voor een client ofzow" nouuu toen ontplofde die zowat. Dus ik blijf een btje uit zijn buurt. En eerlijk gzegd ben ik ook ietsjepietsje te trots om hem te laten merke dat ik de afgelopen dagen niet normaal kon zitten, vooral op die stomme houte eettalfelstoelen. dat is echt niet grappig meer hoeveel zeer dat doet. dft001 dat kon ik me helemaal niet meer herineren van..de laatste keer. zat toen in de brugklas ofzow.
Daarnaast vraag ik me af of je misschien niet vrienden of vriendinnen of wat/wie dan ook heb waar je wel eens iets tegen zegt hierover? Komen er bijvoorbeeld wel eens vriendinnen bij jou thuis die zeggen van joh, wat doet je vader akelig? Of begin je er zelf wel eens over?
De klasgenootjes die bij mij thuis mogen komen is hij altijd heel aardig tegen als hij thuis is. Ze weten wel dat hij streng kan zijn soms maarjah..er zijn meer ouders die streng zijn. En wat er maandag is gebeurd ga ik nooit nooit nooit meer tegen iemand buiten dit forum vertellen. Heb daar op school al genoeg trouble mee gehad.
koen0069 schreef: Sterker nog. Als je niets zegt of wat van je laat horen, kan je vader dit beschouwen als "normaal" gedrag. Als je dit aangeeft bij een ander kan hij een ander geluid horen. En zal ook je moeder wellicht op andere gedachten komen.

Zeg wat je ervan vind en blijf dit roepen. Laat hem in ieder geval duidelijk worden dat jij (en anderen) dit niet acceptabel vind. Niet tegen je vader praten heeft denk ik niet zo veel effect, hij kan je gedachten niet horen. Zeg het, wees verbaal, ook al is dat zo ontzettend moeilijk.
Ja daar heeft u wel gelijk in. Mams is het er trouwens ook niet persee mee eens hoor maar ze wil papa tegenover mij niet afvallen denk ik. Ik denk dat ze het wel tegen hem gezegd heeft.

En dit bedoel ik echt niet brutaal maar, op dit moment ga ik uw advies in ieder geval niet proberen. want op dit moment verdenk ik hem in staat om me zo weer over de knie te doen als ik precies daar over begin. Hij was echt ZO vreselijk boos en hij kent echt zijn eigen krachtenniet. Dusjah, a;s ik er over begint en hij op dat moment weer ontploft..
Ik wacht rustig af totdat hij weer wat liever kan doen en dan..als ik me niet tevveel schaam..zal ik proberen er eens over te beginnen. Of ik misschien astublieft 1 keer een 4 mag halen in een semester ofzow, had ik me al bedacht. Maar dat durf ik nu dus absoluut niet te vragen. Maar bedankt voor uw advies, u heeft echt gelijk.

nouw..genoeg getypt. nu ga ik probere te slapen..
Laatst gewijzigd door Anonymous op 18 okt 2014 05:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotes hersteld
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hm, ik hang nu toch al sinds 2010 op dit forum rond, heb al aardig wat topics gelezen,maar als ik jouw topic lees Loesje, wordt ik af en toe een beetje niet goed. Maar dat ligt niet aan jou.

Anyway, laten we het dan es over een andere boeg gooien; iedereen in het gezin, zoals jij het beschrijft, heeft op éen of andere manier last van je vaders' gedrag. Zelfs je moeder als ik dat goed had begrepen. Ik neem toch aan dat vati er niet op uit is om het hele gezin onder constante stress te zetten. Zou het dan niet logisch zijn dat hij iets aan zijn problemen gaat doen? Je schreef dat je-tot voor kort althans-een goede band met hem had. Kun je hem zoals Koen ook al opperde dan niet vertellen hoe jij je voelt onder zijn 'regime'? Liefst met behulp van je moeder? Dat hoeft helemaal niet specifiek over je cijfers te gaan, maar meer in het algemeen. Dat je je gewoon niet op je gemak voelt thuis. Dat je zusjes bang zijn. Dat je moeder zich ergert. Niemand, ook hij zelf niet, schiet hier iets mee op.

Ik ken je vader uiteraard niet,maar ik lees jouw posts aandachtig en daar komt toch iemand uit naar voren die met iets rondloopt waar hij zonder hulp niet uitkomt.
Een gemiddelde jurist kan praten als Brugman dus bang voor een psycholoog hoeft hij niet te zijn.
Of voor welk soort hulpverlener dan ook. En wees daar, wederom zoals Koen al zei, vooral erg duidelijk in. Dit zóu voornamelijk de taak van je moeder zijn, maar blijkbaar doet zij dit niet voldoende, dus waarom stap je niet eens met z'n tweeen op hem af? Jouw cijfers zijn namelijk niet het probleem Loesje, je vaders gedrag is het probleem. Dat is niet jouw schuld.

Nog éen dingetje:
En wat er maandag is gebeurd ga ik nooit nooit nooit meer tegen iemand buiten dit forum vertellen. Heb daar op school al genoeg trouble mee gehad.
Wees nou eens heel eerlijk..geloof je dat zelf nou serieus..of is dat meer een excuus?
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loesje

Dank je voor je PB :) Ik hoop dat het wat beter met je gaat nu! Goed of slecht, ik ben benieuwd.
Stay strong!

Groet, Mark

Terug naar “Ouders & gezin”