Faker

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Met een paar testjes erbij, stressmeter en de flextest.

http://www.nuevenniet.com/
Frummel

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

https://ggnet.kleurjeleven.nl/ Een informatieve site en erg nuttig! :)

Ps: je moet je wel even aanmelden, maar dit kan anoniem hoor
:sunny:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

"Hoe Je Chronische Stress, Burnouts En

Zelfs Depressies Op Een Simpele Manier Blijvend Uit Je Leven Verdrijft... Zonder Het Gebruik Van Medicijnen Of Andere Schadelijke Middeltjes"

http://www.stressvrij.com/index2?gclid= ... 1Qod8VyK2Q
Faker

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Onafhankelijk Kennis-, Informatie- en Communicatieplatform Stress & Burnout

http://www.burnin.nl/
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Vorige week zag ik dit programma voor het eerst op RTL.

Robert Pino noemt zichzelf een Life Alchemist. In de middeleeuwen was een Life Alchemist iemand die probeerde van lood goud te maken en het geheim van het leven te ontdekken. In het programma Angstvanger helpt Robert mensen van hun angsten, fobieën, nachtmerries of andere belemmerende patronen af.

Deelnemers kunnen zich niet voor Robert verbergen en het is alsof hij weet wat ze denken. Hiermee bereikt hij resultaten die direct werken en bovendien van blijvende aard zijn.

Je kan je nog steeds aanmelden voor Robert. Zie link naar RTL site.

8) Zie hier de oudere afleveringen die dus gedeeltelijk onlangs herhaald was. Wel een interessant stukje televisie.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Online Cursus Omgaan met Stress


Stress kan bij iedereen ontstaan
Hoeveel mensen klagen niet over tijdgebrek, over hoe druk ze het hebben, hoe ze onder spanning staan en hoe moe ze zijn? Als we maar meer tijd zouden hebben,zou het allemaal veel beter gaan. Dan zouden we ook nog eens tot rust kunnen komen en ons minder gestrest voelen. Maar is dat zo? Zouden we het inderdaad minder druk krijgen en ons vitaler voelen als er meer uren in een dag zaten? Wij betwijfelen dat. Want is het wel alleen dat gebrek aan tijd en die hoge werkdruk die ons spanning en stress bezorgen? Veel mensen máken zich druk, ook om kleine dingen. En wat te denken van mensen die géén drukke baan hebben of helemaal geen baan? Hebben zij geen last van spanning? Niets is minder waar.

Stress kan zich bij iedereen manifesteren, ongeacht het soort werk dat iemand doet, of de sociale klasse waartoe hij behoort en ongeacht zijn sekse of leeftijd.

Wij willen alles
Waar zit dan het probleem? Wij denken dat mensen zelf voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor hun spanning.We willen en moeten vaak van alles, koste wat het kost: een goede baan, liefst met flink wat status, kinderen, zinvolle vrijetijdsbesteding, sporten, veel contacten, verre reizen et cetera.

Leer te luisteren naar je lichaam
En alles het liefst zo snel en efficiënt mogelijk. Willen we misschien gewoon te veel? Kan het niet een onsje minder? Is het de prijs die we ervoor moeten betalen, namelijk spanning en stress, wel waard? Veertig procent van alle mensen in de wao zijn daar door psychische problemen in terechtgekomen. Een schrikbarend hoog percentage, dat noopt tot nadenken over waar we eigenlijk mee bezig zijn. Met deze online cursus bieden wij je allerlei handvatten om meer rust in je leven te creëren, om anders tegen de dingen aan te kijken, je spanning en stress te verminderen, en je vitaliteit en veerkracht te vergroten. Dat betekent vooral dat je beter voor jezelf moet leren zorgen; dat je leert luisteren naar de waarschuwingssignalen die je van je lichaam krijgt. Dat je pas op de plaats leert maken en weet wanneer de boel uit balans dreigt te raken. En vooral ook dat je de technieken kent die je helpen spanning te reduceren en je leven meer in balans te brengen.

Les 1: Omgaan met stress
Les 2: Vervelen is ook stress
Les 3: We denken onszelf in de stress
Les 4: Het zijn de kleine dingen...
Les 5: Leef je of word je geleefd ?
Les 6: Wat zijn jouw tijdvreters ?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Online Cursus: Time- en zelfmanagement

Overal rennen mensen rond met telefoons aan hun oor, laptops onder hun arm, te veel afspraken in de agenda, te veel plannen in het hoofd en te weinig tijd om alles gedaan te krijgen. Steeds meer nieuwe feiten om bij te houden, steeds meer taken te vervullen en als het even kan alles tegelijkertijd doen: vergaderen, lezen en sms’en in één moeite door. We zappen van hot naar her en bestoken onszelf met te veel prikkels en signalen, piepjes en bliepjes die onze aandacht opeisen.

Zoveel te kiezen, zoveel te doen. Thuisgekomen meteen de voicemail afluisteren, gauw wat qualitytime met de kinderen of je partner, even bijpraten met vrienden, beslist een halfuurtje sporten, de beurskoersen bijhouden en niet vergeten voor het slapen gaan nog even e-mail checken. Om niet goed van te worden.

Voor wie is deze online cursus bedoeld?
Ben jij ook voorbij het punt van ‘een beetje druk’ of zelfs voorbij ‘druk-drukdruk’, en ben je aanbeland bij ‘knetterdruk’? Dan is deze online cursus wat voor jou!

Les 1: Er met POWER tegenaan!
Les 2: Wat zijn jouw tijdvreters?
Les 3: Stel doelen, zodat je weet waar je naar toe gaat
Les 4: Flow op het werk
Les 5: Uitblinken gaat vanzelf
Les 6: Goed voor jezelf zorgen
Les 7: Is het nu nog steeds knetterdruk?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Online cursus Assertiviteit

Assertiviteit in de praktijk: Wat zeg je als de ander blijft aandringen....
"Ik begrijp best dat je zo aandringt, maar ik vind het niet leuk meer. Ik wil dat je nu stopt."

Op een goede manier voor jezelf opkomen zonder de ander onnodig te kwetsen. Dat is de kern van assertiviteit en assertief gedrag. In staat zijn je wensen en meningen te uiten, anderen minder de baas te laten spelen, rustiger zijn in contact met je medemensen en vooral weten in welke situaties het voor jou belangrijk is om assertief op te treden. Met deze online cursus kan je daarmee verder komen.

Stap voor stap helpt het je in je streven om te laten zien wat je waard bent, effectiever om te gaan met je eigen gevoelens en die van anderen. We maken hierbij ook gebruik van video's zodat je voorbeelden krijgt van assertieve en niet-assertieve gedragingen.


Les 1: Agressief gedrag is iets anders dan assertief gedrag
Les 2: Zijn er situaties die je lastig vindt?
Les 3: Het belang van luisteren en aandacht geven
Les 4: Hoe jij jezelf beoordeelt, de ‘waarom’ vragen en de stille invloeden
Les 5: ‘Ik vind’ staat centraal
Les 6: Jouw assertieve reactie op situaties
Les 7: Begrip en respect voor de ander
Les 8: Het stellen van grenzen en de voordelen hiervan
Les 9: Cadeautjes zonder tegenprestatie
Les 10: Wat heb je bereikt met deze online cursus assertiviteit
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Beter slapen? Doe-het-zelf!

Is slapen elke nacht weer een probleem voor je en wil je dat graag verbeteren? Dan is de zelfhulpcursus 'Beter slapen? Doe-het-zelf!' echt iets voor jou.
Inzicht als Uitweg..
bobpietersz

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Beste mensen,

Leuke initiatief om hier links te delen.
Ikzelf heb ook een website en die wil ik dan ook graag met jullie delen. :)

http://www.stressvrijleven.com

Het doel van deze site is om mensen te helpen hoe om te gaan met stress in hun leven, zodat ze een gelukkiger en gezonder leven kunnen leiden. 

Simpel gezegd, ik ben een coach die mensen helpt om stress te overwinnen dat invloed heeft op hun werk, gezondheid en persoonlijke levens.

- Bevat veel gratis artikelen
- Gratis ebook te downloaden
- En wordt vaak door mijzelf geupdate mbt tot stress artikelen.

Hopelijk zie ik jullie daar.

met vriendelijke groet,
Bob
Rob1

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Hallo allemaal,

3 jaar geleden heb ik toemaken gehad met een zware overspannenheid en symptomen van burnout. Geen leuke periode. Om het onderwerp beter bespreekbaar te maken en om mensen te waarschuwen klachten serieus te nemen heb ik een website opgezet over symptomen van burnout. Misschien interessante info voor jullie.

Groet,
Rob
hulpbij

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Medische Hypnose is misschien je antwoord... Het brein en je lichaam is in staat om zelf te genezen. Bij angst, stress en fobieën. Maar ook fijn om net zoals je naar de kapper gaat af en toe je hoofd weer leeg te maken.

Johan
http://www.mindrelease.nl
Counsellor

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Online hulpverlening bij (onder andere) angst, stress en fobieën.

Betrokken en deskundige begeleiding, van hulpvraag naar oplossing!

http://www.onlinehulpverlener.nl
Patipada

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Zelf ben ik te spreken over meditatie en haptonomie. Voor haptonomie kwam ik deze link tegen:

http://haptonomieleeflang.nl/angst

Zelf ben ik bezig om een artikel te schrijven over angst en omgang hiermee vanuit het boeddhisme en hoe lichaamsbewustzijnsoefeningen en meditatie hierbij kunnen ondersteunen. Als ik dit af heb zal ik hier ook wel een link naar posten (duurt nog even)..
Patipada

Re: Link Tips bij angst, stress en fobieen.

Oeps, ik heb het verkeerde gekopieerd. De link die ik gevonden heb moet zijn: http://haptonomieleeflang.nl/angst

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”