Gebruikersavatar
Jaelbuteijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2016 23:47

paniek, milde depressie en angst.

beste allen,

ik ben jaël, 22 jaar, student uit nijmegen.

ik heb altijd al een beetje last gehad van van mijn mentale gezondheid. beginnende toen ik aan het MBO ging studeren in 2013. dit komt altijd in vlagen etc. ik ben toen begonnen met fanatiek sporten en gezonder leven. dit loste voor een tijd inderdaad een groot deel van mijn klachten op. nu heb ik zo'n halfjaar een vriendin, ze studeerde hier eerst 6 maanden, maar is amerikaans en woont dus in amerika. op 15 augustus ging ze terug naar amerika, ik was natuurlijk verdrietig etc. maar nou niet zozeer depressief of angstig. nu heb ik haar vorige week opgezocht in amerika, was een hele fijne week totdat ik terug kwam. ik kon nacht 1 al slecht slapen hier vanwege een jetlag, maar ik kreeg het ineens enorm warm en had een paniekaanval, of tot zover ik het een paniekaanval vond. ik dacht terug aan haar, haar apartement daar, etc. en ik werd benauwd, paniekerig, somber en angstig. nu heb ik sinds die dag (5 dagen geleden) een continu stress-gevoel, ik kan niet tot heel slecht in slaap komen. heb af en toe een goed moment waarop ik me ineens weer compleet chill voel, maar daarna neemt de angst het weer totaal over. ik heb daar in amerika 10 dagen lang slecht gegeten en totaal niet gesport (in nederland sport ik elke dag of om de dag), dit even ter informatie omdat dat misschien een van de oorzaken is. het punt is nu dus dat ik vooral in een vicieuze cirkel zit van me chill voelen en normaal, dan gaan mn gedachten weer naar vorige week of naar mn angsten en word ik weer helemaal paniekerig, en erg depressief. op die momenten denk ik echt dat ik gek word of dat het nooit meer overgaat..
omdat het dus nog niet zo lang gaande is vond ik het wel prettig om hier even een berichtje op te posten, dus herkent men dit?

Jaël
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: paniek, milde depressie en angst.

Jaelbuteijn schreef: 23 okt 2018 21:45 Het punt is nu dus dat ik vooral in een vicieuze cirkel zit van me chill voelen en normaal, dan gaan mn gedachten weer naar vorige week of naar mn angsten en word ik weer helemaal paniekerig, en erg depressief. op die momenten denk ik echt dat ik gek word of dat het nooit meer overgaat..
Het gaat zeker over, het paniekgevoel wordt veroorzaakt door adrenaline die je lichaam aanmaakt, dit is een normalre reactie bij angst. Het valt niet mee om een vriendin te heben die zo ver weg woont, je bent ook nog maar een week geleden terug gekomen uit Amerika. Je moet er wat tijd voor uit trekken om dingen op een rijtje te zetten.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”