Gebruikersavatar
carola1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2017 01:16

Stress om kids te krijgen in deze wereld

Hoi allemaal,

Ik heb best een "raar" probleem en heb het wel met mijn vriend besproken maar hij begrijpt mij er niet zo in. We willen graag kids. Maar ik ben me een tijdje geleden gaan verdiepen in hoe het met de wereld gaat en kwam erachter dat het misschien niet zo verstandig is om kids te krijgen. Om mij heen zie ik iedereen wel happy zijn en kids krijgen. Ik wil dat ook heel graag maar heb er zo'n stress om en voel me soms een egoïst. Omdat ik het zo graag wil? Ik kom er maar niet uit. En pieker erover wat me depri maakt. Misschien hebben jullie wat tips? Stel ik me aan, moet ik genieten en er het beste maar van hopen? Zo lastig
Gebruikersavatar
carola1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2017 01:16

Re: Stress om kids te krijgen in deze wereld

Ik hoop dat ik een reactie krijg want ik denk er constant aan
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Stress om kids te krijgen in deze wereld

Iedere ouder heeft soms angst. Ieder tijdperk en ieder tijdvlak heeft zo zijn ellende, daar kom je niet onderuit. Mensen kunnen overal aan overlijden, zelfs als je gewoon in een tuin zit. Daar kom je niet onderuit. De wereld lijkt ellendiger te zijn geworden, maar over het algemeen en ondanks alles is het er toch veiliger op geworden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stress om kids te krijgen in deze wereld

carola1979 schreef: 29 dec 2017 01:33 Om mij heen zie ik iedereen wel happy zijn en kids krijgen. Ik wil dat ook heel graag maar heb er zo'n stress om en voel me soms een egoïst. Omdat ik het zo graag wil? Ik kom er maar niet uit.
Kinderen krijgen 'omdat anderen ze ook hebben' is de slechtste reden om een gezin te stichten, maar de kinderwens kan bij mensen door verschillende oorzaken aangewakkerd worden. Graag kinderen willen is niet egoïstisch, het is een natuurlijk verlangen. Gelukkig wil je partner ook kinderen. Dat de buitenwereld soms slecht of hard kan zijn, is niet belangrijk, het gaat er om of je je kinderen een gevoel van veiligheid en geborgenheid kan geven. Als je die basis kunt leggen, dan kunnen ze die
boze buitenwereld ook wel aan. En misschien hebben je kinderen wel een heel ander beeld van de wereld dan jij.
Is het dan niet mooi van je kinderen te leren dat de wereld toch mooier is dan jijzelf vroeger dacht?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Jelly_Bean_
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2018 23:44

Re: Stress om kids te krijgen in deze wereld

Ik zou eigenlijk wel willen weten wat je dan precies bang maakt. Wij zitten ook in een soortgelijke positie, maar ik maak me meer druk om het kostenplaatje. Tegenwoordig is het allemaal niet meer goedkoop en wil graag het allerbeste voor mij kind. Daarom wachten we even. Natuurlijk maak ik me soms ook zorgen als ik kijk naar hoeveel berichten er voorbij komen (tenminste, ik denk dat je zorgen hierover gaan) over kindermisbruik, het steeds groeiende pedofilie en allerlei andere narigheid.. Maar ik vind dat geen reden om helemaal geen kind op de wereld te zetten, zolang je maar altijd je verantwoordelijkheid als ouder neemt. Dat is het belangrijkste. Ik vind het totaal niet egoïstisch. Dat je nu al op deze manier aan het denken bent, laat al zien dat je geen egoïst bent.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”