Gebruikersavatar
Proudlion
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2016 18:05
Locatie: Aalst

angst dat reeds 1 jaar mijn leven overheerst

Dag allemaal,

ik wil op deze manier mijn verhaal ook eens kwijt kunnen aan mensen met dezelfde ervaringen/ hetzelfde verleden. Ik heb eigenlijk al heel mijn leven een lichte neiging tot angst en sociale fobie, daarmee viel echter wel relatief goed mee te leven. In juli 2015 ben ik meermaals verplicht geweest tot het nemen van bepaalde drugs door slechte vrienden, hierdoor liep ik een trauma op en sindsdien zit ik in een soort van angstcyclus waar ik precies niet meer uit kan. Ik heb reeds enkele weken verbleven in het ziekenhuis dit jaar en slik al 6 maand antidepressiva (Serlain), dit ben ik nu beginnen af te bouwen in overleg met mijn arts wegens negatieve bijwerkingen. Daarnaast nam ik ook Xanax, maar hiermee ben ik ook gestopt. Ik kan mijn problemen als volgt beschrijven:
- het gevoel hebben dat ik mijn lichaam niet meer kan controleren, depersonalisatie volgens psychiater.
- angst voor sterk licht. ( Ik durf ook amper buitenkomen zonder zonnebril)
- depressief en moodswings
- niet alleen buiten durven, ik ga niet meer uit en mijn sociaal leven is ook niets meer
- moeite, vooral geestelijk. En mijn gedachten niet kunnen afremmen
-...
Normaal ging ik deze maand terug studeren maar kan dit volgens mijzelf nog niet volledig aan omdat ik steeds weer angsten heb. Ik moet wel zeggen dat ik in vergelijking met begin dit jaar al verbetering merk, ik heb een vriendin die mij ook wat kan steunen maar ik ben toch nog steeds een beetje hopeloos en zie geen licht aan het einde van de tunnel. Mijn arts en psycholoog raadden mij ook al aan om contact te zoeken met mensen die ook in angst leven en zo toch niet het gevoel te hebben er alleen voor te staan.
Kan er mij iemand nog tips en raad geven om mijn leven terug wat positiviteit te geven, of is er iemand waarmee ik eens goed kan praten? Ik wil gerust ook iemand helpen die in dezelfde situatie zit.

groeten,

Lars
"Simplicity is the ultimate sophistication."
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: angst dat reeds 1 jaar mijn leven overheerst

Het is bijzonder vervelend dat jij door slechte vrienden hebt laten drugs te gebruiken, waardoor je neiging tot angst en sociale fobie alleen maar is toegenomen. Het fijn om te lezen dat het nu ook weer wat beter met je gaat.

Er zijn wel een paar mensen die uit eigen ervaring weten dat het nemen van drugs nooit tot goede dingen kan leiden. Misschien lezen ze je bericht nog.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Proudlion
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2016 18:05
Locatie: Aalst

Re: angst dat reeds 1 jaar mijn leven overheerst

volhoudertje schreef:Het is bijzonder vervelend dat jij door slechte vrienden hebt laten drugs te gebruiken, waardoor je neiging tot angst en sociale fobie alleen maar is toegenomen. Het fijn om te lezen dat het nu ook weer wat beter met je gaat.

Er zijn wel een paar mensen die uit eigen ervaring weten dat het nemen van drugs nooit tot goede dingen kan leiden. Misschien lezen ze je bericht nog.
Ben nu gelukkig van die vrienden en de drugs vanaf, de toekomst kan alleen maar beter worden nu he!
"Simplicity is the ultimate sophistication."
Gebruikersavatar
Flowerpower
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2016 17:47

Re: angst dat reeds 1 jaar mijn leven overheerst

Inderdaad, het kan nu alleen maar beter worden, heel goed dat je het zo positief bekijkt!

Ik heb nu sinds kort ook last van bepaalde angsten (helemaal niet zo erg als bij jou) en wat mij verteld werd is om zeker die angsten niet uit de weg te gaan. Blijf ze opzoeken, in stapjes uiteraard, om er zo achter te komen dat er geen reden is tot paniek.
Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar angst mag je leven niet beheersen. Als je een bron van angst gaat ontwijken gaat de angst uiteindelijk erger worden. Ik spreek uit ervaring. Ik heb heel erg bang van ballonnen. Als ik bv in de winkelstraat een kind zie lopen met een ballon dan sla ik een andere weg in, zo ver mogelijk er vandaan. Dat is niet goed natuurlijk, maar het is sterker dan mezelf. Een vriend van mij had dit ook en heeft nu zijn angst overwonnen door dit stap voor stap aan te pakken. Ik voel mij hier persoonlijk niet klaar voor.

Heb je er al over gepraat met een psycholoog?
Don't regret anything you do, cause in the end it makes you who you are

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”