Gebruikersavatar
wordtbeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2016 11:30

veel angst voor rook

heb veel angst voor rook. Denk aan rook van een vuurkorf. De mensen hier gooien er van alles op. Is dit schadelijk voor je gezondheid? Elke keer als ik het ruik dan raak ik in angt.

Zie ook dit berichtje dat onlangs in het nieuws was http://www.maassluis.nu/nieuws/houtrook ... -chroom-6/
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: veel angst voor rook

Een vuurkorf kan een zeer onaangename geur verspreiden en de rookontwikkeling wordt niet door iedereen als prettig ervaren. Maar ik ga er niet van uit dat je op dagelijkse basis te maken hebt met de rook van vuurkorven. Je kunt er in dat geval gerust van uit gaan dat de gezondheidsrisico's te minimaal en te verwaarlozen zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: veel angst voor rook

Ik heb dat meer met scooters op tweetact, nog 50000x kankerverwekkender als dieseluitlaatgas. En hier in de stad sterft het van die k***e scooters. En je kan ze hier niet ontwijken behalve als je verhuist naar het platteland. Mensen zitten al tienduizenden jaren bij houtvuurtjes. Als men echter plastic of geïmpregneerd hout gaat verbranden is dat wel heel smerig. Ik word er niet bang van, wel kwaad.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: veel angst voor rook

Hoi Wordt beter,

Wat ik mij afvraag is waarom wordt je bang van rook? Kan het iets zijn uit het verleden of iets wat je recent hebt meegemaakt? Als de angst je tegen zit of je beperkt in je leven zou ik er wat mee doen bijv door een afspraak maken met de huisarts.

Rook van haardvuur associeer ik met de winter, met warmte en met gezelligheid.

Als het een vieze rook is ga ik naar binnen, sluit ik het raam of ga ik ergens heen waar ik de rook niet ruik. Kortom puur praktisch oplossingsgericht te zijn.
Als het te vaak plaats vind zou je de aan stichters van de brand kunnen aangeven dat je er last van hebt.
Understand: you been understood

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”