Gebruikersavatar
romyagorafobie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2016 00:53

Helpt u mij?

MET SPOED HULP GEZOCHT..!!!!

Hallo allemaal,
Mijn naam is Romy en ik ben 27 jaar oud. Ik heb inmiddels 8 jaar Agorafobie.

Het is voor mijn gevoel begonnen toen ik jaren geleden op vakantie was met mijn ex vriend in Bulgarije.
Ik ben daar erg ziek geworden door verkeerd voedsel en kon eigenlijk alleen nog maar aan thuis denken, dus heb ik mijn moeder gebeld en daar kreeg ik de trigger, ik bedacht me ineens shit... Ik kan nu niet snel naar huis. Omdat er maar 1 vlucht per week ging moest ik een aantal dagen daar nog verblijven en werd steeds zieker.

Eenmaal thuis heeft het een half jaar geduurd voordat ik op een begrafenis mijn 2e trigger kreeg en dacht in het kerkje waarin ik zat dat ik niet even snel weg kon gaan, want je gaat nou eenmaal niet weglopen tijdens een dienst van een hele goede kennis.
Toch moest en zou ik daar weg en terug thuis was ik weer rustig en ik een vertrouwde omgeving dus mijn ouders snapten er ook helemaal niets meer van.
Waarom doe je zo, wat is er toch met je, we kennen je niet zo, je bent niet meer dat meisje van vroeger.
Dat kreeg ik vaak te horen in de tijd wat volgde, intussen zat ik thuis, durfde echt niets meer en gleed ik steeds meer af. Het was tijd om hulp te zoeken, dus via de huisarts verschillende psychologen gesproken maar alle hulp wat ik kreeg had ik te weinig baat bij.

Emdr, spreeksessies, ggz, medicatie, psychiaters, cognitieve gedragstherapie, etc. etc.
Nu 8 jaar later heb ik nog steeds heftig last van Agorafobie en ben ik depressief geworden.
Zo erg zelfs dat ik nu niet meer weet waar ik het zoeken moet, en als dit dan echt mijn leven is waar ik nog jaren mee vooruit moet dan hoef ik dat niet.
Het is me niet waard om nog zolang mezelf zo te moeten voelen.
Ik wil rust in m'n hoofd en lijf en ik wil weer gaan voelen, beleven en gelukkig worden.
Wie rijkt mij hulp aan? Wie denkt mij te kunnen helpen? Laat het me weten en reageer alstublieft, want ik weet me geen raad meer, echt niet.

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal en hopelijk neem jij/jullie/ wie dan ook snel contact met mij op.

liefs, Romy
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 02 jun 2016 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: e-mail adres verwijderd
Gebruikersavatar
Tsoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2016 11:28

Re: Helpt u mij?

Dag Romy,

Ik hoop dat jouw hulpkreet niet in dovemansoren is gevallen en dat er mensen persoonlijk contact met je hebben opgenomen.

Acht jaar is een lange tijd, je zou er voor minder de moed bij verliezen. Als ik jouw opsomming lees dan heb je zeker ook niet stil gezeten. Waar liep het steeds fout ?
Je schrijft dat je er "te weinig baat bij had" , in welk zin ?

Agorafobie is een ruim begrip : hoe uit zich dit bij jou ?

Ik weet het, het zijn heel wat vragen en ze bieden niet direct hulp, maar mogelijk kunnen mede-forumleden dan beter inpikken op jouw verhaal.

Vooral bedankt dat jij jouw verhaal met ons wil delen !
Gebruikersavatar
Mickey~
Berichten: 319
Lid geworden op: 16 mar 2016 17:57

Re: Helpt u mij?

Hallo Romy

Ik heb ook acht jaar angstklachten gehad en ben sinds driekwart jaar aan de beterende hand. Ik had ook veel therapieën geprobeerd en dacht dat het leven geen zin meer had en wilde euthanasie. Ik heb hier toen veel en uitgebreid met mijn hele behandelteam over gepraat, en uiteindelijk kwamen ze met een therapie die ik nog niet had geprobeerd en die mij erg geholpen heeft, namelijk TFP. Ik weet niet of deze therapie voor jou ook werkt maar ik zou je wel willen aanraden het goed te bespreken en te bekijken welke behandelmogelijkheden je nog hebt. Het is wel mogelijk er na acht jaar nog vanaf te raken!

:knuffel:
soms moet je doorgaan, tot je denkt dat je niet meer kunt, voordat het leven je weer een lichtpuntje gunt.
Gebruikersavatar
antje
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2016 10:16

Re: Helpt u mij?

Romy,
Heb ook al verschillende therapieën gevolgd. Met ups en downs. Toch heb ik de steun nodig, want zelf kan ik het niet. Ook volg ik sessies van agorafobie, is wel betalende cd's die mij wel geholpen hebben, en waar ik nog veel naar luister.
Zoals je zegt in dat kerkje zitten enz..heb ik ook allemaal meegemaakt en nu nog. Ik durf niet mee op personeelsreis van een dag, omdat ik niet in de bus kan, maar ik ga dan wel op reis met vliegtuig, terwijl ik al volledig buiten westen geweest ben ervan. Ik probeer mijn angsten te boven te komen en mijn agorafobie, want is verschrikkelijk. Kan ook niet zijn in een massa , waar veel volk is, denk zelf dat het voor gans mijn leven is, maar....door de hulp die ik aanvaard is het draaglijk en probeer ik vooruit te kijken.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”