Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Kan ik een trauma hebben?

Ik snap je Niek, voor zover de ene mens de ander snappen kan. Je zet het wonderwel knap uiteen.
Vind het heel erg spijtig om te zien hoe je daar op grond van kille ratio op afgerekend wordt, er een taalspel bedreven wordt wat weinig of niets met het jouwe te maken heeft, maar ik denk dat je daar wel vaker mee te maken gehad zult hebben
Kan me goed indenken dat dit misschien wel het meest grievende is, wanneer mensen je vanwege je gevoelens, van hetgeen je beleeft, ervaart, buitenspel willen zetten.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Max schreef:Ik snap je Niek, voor zover de ene mens de ander snappen kan. Je zet het wonderwel knap uiteen. Vind het heel erg spijtig om te zien hoe je daar op grond van kille ratio op afgerekend wordt, er een taalspel bedreven wordt wat weinig of niets met het jouwe te maken heeft, maar ik denk dat je daar wel vaker mee te maken gehad zult hebben. Kan me goed indenken dat dit misschien wel het meest grievende is, wanneer mensen je vanwege je gevoelens, van hetgeen je beleeft, ervaart, buitenspel willen zetten.
Het taalspel wordt vooral door Niek zelf bedreven. Dat Niek pagina’s lang probeert uiteen te zetten waarom hij moeite heeft om zijn lichaam te accepteren zoals het nu is en ook zijn redenen heeft om daar geen energie in te willen steken is één ding. Hij wil dat niet? Dat is prima, maar dan hoeven we het daar ook verder niet meer over te hebben. Het is inmiddels duidelijk waarom Niek dat niet wil.

Je kunt verschillende manieren bedenken om iemand te benaderen. Je kunt telkens weer proberen om tegenargumenten aan te dragen, maar die benaderingswijze blijkt weinig effectief. Op grond van kille ratio kun je dan inderdaad besluiten dat je iemand maar beter een hart onder de riem kunt steken.
We zullen zien of pappen en nathouden een benaderingswijze is die Niek meer soelaas biedt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:By the way... mijn reacties kunnen behoorlijk aan extra negatieve kan zijn aangezien ik de hele vakantie al knap beroerd voel en er bijna niks leuks kan doen. Daar word ik echt ontzettend depri van.
Dan is het toch maar wat fijn dat je nog een goede stereo installatie hebt om van muziek te genieten. [045]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Memories schreef:Ik weet dat ik hier nog niet heb gereageerd. Ik vind het ook lastig om opnieuw te reageren op de aangegeven punten, daar ben ik heel eerlijk in en dag mag je ook gewoon weten. Daarnaast heb ik wel meegelezen omdat ik toch benieuwd ben naar hoe het met je gaat en hoe je uit bepaalde dingen komt.
Maar ik wilde toch hier even op inhaken:
Geeft echt niks hoor! ;) waardeer het zeer dat je de moeite en tijd neemt! Dat geld trouwens voor iedereen hier. Had ik nog helemaal niet gezegd dft001


Memories schreef: Jij vind dat dat er niet toe doet? Ik denk dat het er weldegelijk toe doet. Vooral in een maatschappij en een wereld als deze momenteel.
Het is goed dat mensen benoemen dat jij het hart op de juiste plaats hebt zitten. Dat is een pluspunt en een compliment die je echt wel in je zak mag steken. Het is ook een pluspunt waar je wellicht toch op door kan bouwen. Waarom zou het onbelangrijk zijn, je kan het gebruiken als een basis naar nog meer. Het is toch beter dat mensen je een goed hart vinden hebben dan dat mensen je haatdragend en wat al niet meer vinden? Zou je echt niet een beetje vooruit kunnen komen met het gegeven dat jij je hart op de juiste plaats hebt zitten?

In een maatschappij en een wereld als deze vind ik het een groot compliment. Er gebeuren zoveel nare, verschrikkelijke dingen. Ook dingen die veel mesnen niet goed kunnen plaatsen of begrijpen. Er zijn veel problematieken en er heerst veel haat en onbegrip. Ondanks dat besef heb en houd ik de hoop op een betere toekomst. En de toekomst is nu. Zoals je misschien vaker hebt gehoord. Ik geloof ook nog steeds dat het kan. Stapje voor stapje. Zoals ook jij dat stapje voor stapje kan bereiken. Soms moet je offers geven. Maar daar kan je ook wat voor terug krijgen. Soms moet je beslissingen maken die heel ingewikkeld zijn. Maar daarna kan er wellicht een verandering plaatsvinden die verder kan helpen. Soms moet je in een positie gaan staan die lastig is en ook lastig is om te begrijpen voor anderen. Maar de kunst is om dan toch in die positie te blijven staan. Daar kan je positieve reacties op krijgen. Soms ook negatieve reacties. Maar een houding kan er uiteindelijk toe bijdragen dat er veranderingen komen. Zo ook dus positief. Ik geloof nog steeds in een betere wereld. En zo geloof ik ook dat ook al zit je helemaal vast, dat iemand uit de sores kan komen.

Een bericht dat jij een goed hart hebt, zou je eigenlijk moeten laten (glim)lachen. Het is iets moois ondanks de problemen van nu.
Nou, weet niet of het wat uitmaakt aangaande dat 'hart op de juiste plek' …da's niet iets wat mensen tegen mij zeiden in die bewoording, maar het is iets wat ik van mezelf vind.
Dus dit klinkt misschien allemaal best tegenstrijdig.
Ik bekijk het steeds zo: Je kunt wel een goeie knul zijn,.. maar heb er werkelijk niks aan op de vlakken die ik belangrijk vind. Zaken die ik hier meermaals heb aangehaald.
Heb mijzelf echt vaak opengesteld voor een nieuw gevoel om terplekke tegen mijzelf te zeggen dat ik een aardige kerel ben en dan te kijken wat er met -bijvoorbeeld- het gevoel gebeurd wat ik heb aangaande mijn lijf, mijn leven. Er gebeurd niks. Telkens weer.
Dat verteld mij dat ik niks heb qua gevoel, qua zelfwaardering aan een besef van dat ik wel een aardige kerel ben. Iets Wat iedereen vind.
En wat moet je dan.? ...als zoiets je dan niet beter doet voelen? Hulpverleners willen juist dan heel erg inzetten op dat besef, het goed in te prenten, het er dik bovenop leggen zodat misschien eens het gevoel wél doorsijpeld. En da's is weer iets wat ik niet wil.
Ik krijg er geen gevoel bij, Klaar.


Memories schreef: En soms is hoop het enige wat er is.
Dat is ook waarop ik doorga. Althans,.. heb eindeloos geanalyseerd waarom ik er nog ben. Kom telkens op ijdele hoop uit.
Klopt het tegeltje toch ;) "Hoop doet leven"
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Weet je Niek, als jij telkens argumenten wilt aandragen waarom je minderwaardig zou zijn en jezelf naar beneden wilt halen, dan moet je dat vooral blijven doen. Je bent voorbij het punt dat het jammer voor jezelf is, het is gewoon pathetisch.
Ik heb idd een erg gepeperde mening over mijzelf.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan ik een trauma hebben?

Nou, weet niet of het wat uitmaakt aangaande dat 'hart op de juiste plek' …da's niet iets wat mensen tegen mij zeiden in die bewoording, maar het is iets wat ik van mezelf vind.
Dus dit klinkt misschien allemaal best tegenstrijdig.
Ik bekijk het steeds zo: Je kunt wel een goeie knul zijn,.. maar heb er werkelijk niks aan op de vlakken die ik belangrijk vind. Zaken die ik hier meermaals heb aangehaald.
Heb mijzelf echt vaak opengesteld voor een nieuw gevoel om terplekke tegen mijzelf te zeggen dat ik een aardige kerel ben en dan te kijken wat er met -bijvoorbeeld- het gevoel gebeurd wat ik heb aangaande mijn lijf, mijn leven. Er gebeurd niks. Telkens weer.
Dat verteld mij dat ik niks heb qua gevoel, qua zelfwaardering aan een besef van dat ik wel een aardige kerel ben. Iets Wat iedereen vind.
En wat moet je dan.? ...als zoiets je dan niet beter doet voelen? Hulpverleners willen juist dan heel erg inzetten op dat besef, het goed in te prenten, het er dik bovenop leggen zodat misschien eens het gevoel wél doorsijpeld. En da's is weer iets wat ik niet wil.
Ik krijg er geen gevoel bij, Klaar.
Nou ja, dat is toch eigenlijk fantastisch? Dat jij zelf vind dat jij het hart op de juiste plek hebt. Dat is toch geweldig? :) Jij vind jezelf een goed persoon, je innerlijke wezen vind je opzich prima en dat is een pluspunt. Dat vind je alleen niet belangrijk genoeg of je hebt er in jouw woorden niet zoveel aan. Want jij vind andere aspecten belangrijker. Maar het punt dat jij jezelf eigenlijk wel een prettig persoon vind, geeft je al een weg om op verder te gaan. En dan komt er nog eens bij dat eigenlijk allen dat vinden. Dus ook dat is een mooi pluspunt.
(En ik zal je zeggen, een vrouw in jouw geval, kan wel kijken naar het lichamelijke, kan wel van alles gaan afwegen, maar als de man in kwestie een lijf hebt waar je "U" tegen zegt en ontzettend gespierd, maar het karakter is of blijkt later, ontzettend naar, verschrikkelijk, totaal niet naar iemands zin, later blijkt dat het een karakter is wat niet passend is voor iemand en waar iemand grote vraagtekends bijzet, dan kies ik toch echt liever een man waarbij het karakter prettig is, waarbij ik mij op mijn gemak voel en waarbij ik mezelf kan zijn en ontwikkelen. Waarbij het karakter aanspreekt. Dat vind ik dan belangrijker als het eventuele lichamelijke aspect. Iemand met een goed en betrouwbaar karakter heb ik liever dan iemand met een afgetraind lichaam, maar waarbij het karakter niet echt iets is waar ik mij goed bij voel.
(En ik ben lesbisch, ik val op vrouwen, maar dan nog steeds.)
Dat is ook waarop ik doorga. Althans,.. heb eindeloos geanalyseerd waarom ik er nog ben. Kom telkens op ijdele hoop uit.
Klopt het tegeltje toch ;) "Hoop doet leven"
Ja hoor... ;) Hoop kan heel kostbaar zijn... hoop zit ook weer in het hart overigens. (Nu nog iets meer om je heen gaan zien misschien!)
Come on, Niek!
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:
volhoudertje schreef:
Weet je Niek, als jij telkens argumenten wilt aandragen waarom je minderwaardig zou zijn en jezelf naar beneden wilt halen, dan moet je dat vooral blijven doen. Je bent voorbij het punt dat het jammer voor jezelf is, het is gewoon pathetisch.
Ik heb idd een erg gepeperde mening over mijzelf.
En vindt je dat die mening altijd terecht is? Het is onderhand wel duidelijk waarom je bent afgeknapt op de hulpverlening en wat je daar te horen kreeg. Daar ga ik het ook niet meer verder met je over hebben, het is nu wel klaar. Je punten zijn duidelijk.
Maar ik ga er niet in mee om je in je mening te bevestigen dat je minderwaardig bent. Ben je nou helemaal mal!
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Max schreef:Ik snap je Niek, voor zover de ene mens de ander snappen kan. Je zet het wonderwel knap uiteen.
Vind het heel erg spijtig om te zien hoe je daar op grond van kille ratio op afgerekend wordt, er een taalspel bedreven wordt wat weinig of niets met het jouwe te maken heeft, maar ik denk dat je daar wel vaker mee te maken gehad zult hebben
Kan me goed indenken dat dit misschien wel het meest grievende is, wanneer mensen je vanwege je gevoelens, van hetgeen je beleeft, ervaart, buitenspel willen zetten.
Ik speel het taalspel zelf ook aardig goed, en heb er idd al vele malen mee te maken gehad. Ik ben ook veel meer v/d ratio dan gevoel. Ik benijd mensen enorm die enge dingen (gevoelens) aan durven gaan als ze totaal niet weten wat ze te wachten staat! Denken niet na en gaan puur op hun gevoel af. Mede daarom ben ik ook zo negatief naar mijzelf ik durf en doe dat niet. Hoe vaker ik zulke dingen bemerk, hoe bozer en negatiever ik over mijzelf word.
Kan ik het niet rationaliseren.? ...gebeurd er niks. Klopt het niet,...blijf ik waar ik ben. Mede daarom zit ik waar ik zit. En nee... ik probeer het toch niet. (Wat ook weer een reden is negatief over mijzelf te denken) ook een leuke cirkel.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Het taalspel wordt vooral door Niek zelf bedreven. Dat Niek pagina’s lang probeert uiteen te zetten waarom hij moeite heeft om zijn lichaam te accepteren zoals het nu is en ook zijn redenen heeft om daar geen energie in te willen steken is één ding. Hij wil dat niet? Dat is prima, maar dan hoeven we het daar ook verder niet meer over te hebben. Het is inmiddels duidelijk waarom Niek dat niet wil.

Je kunt verschillende manieren bedenken om iemand te benaderen. Je kunt telkens weer proberen om tegenargumenten aan te dragen, maar die benaderingswijze blijkt weinig effectief. Op grond van kille ratio kun je dan inderdaad besluiten dat je iemand maar beter een hart onder de riem kunt steken.
We zullen zien of pappen en nathouden een benaderingswijze is die Niek meer soelaas biedt.
Volhoudertje (je doet je naam echt eer aan ;) ) Waarom het allemaal niet werkt is omdat echt alles wat gezegd word direct of indirect leid tot acceptatie van mijzelf, mijn leven. Ik heb al vaak aangehaald dat ik geen stap richting acceptatie ga doen.
Daarom word je geïrriteerd van mij. Excuus daarvoor. Snap dat het allemaal niet zomaar te begrijpen is, het is dan ook vrij lastig alles hier uit te leggen en welke verbanden er waarom zijn.
Word binnenkort gekeurd ivm reïntegratie door UWV en misschien kan ik daar een "ingang" maken tot iets van een behandeling? Geen idee.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Waarom het allemaal niet werkt is omdat echt alles wat gezegd word direct of indirect leid tot acceptatie van mijzelf, mijn leven. Ik heb al vaak aangehaald dat ik geen stap richting acceptatie ga doen.
Joh, daar hebben we het al lang niet meer over, dat boek hebben we al gesloten. Het is wel goed zo. ;-) En wat irritaties betreft, die steek ik inderdaad niet onder stoelen of banken. Je bent heus geen zacht ei dat je nooit eens wat harder mag toespreken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Pappen en nahouden laat ik graag aan iemand anders over.

Ik wil alleen één ding héél duidelijk met je afspreken: ik wil je hier nooit meer horen verklaren dat je minderwaardig bent. Dat is een mening die ik niet accepteer. Is dat afgesproken?
Niek33 schreef:Wordt binnenkort gekeurd ivm reïntegratie door UWV en misschien kan ik daar een "ingang" maken tot iets van een behandeling? Geen idee.
Nou, laten we hopen dat het UWV daar in zal slagen. Ik hoop het met je mee en gun het je van harte. Omdat je het waard bent en het verdient, Niek. En nee, daar duld ik geen tegenspraak op. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Ik reageer ff wat later..... jarig vandaag;)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Ik reageer ff wat later..... jarig vandaag;)
Oh, je bent jarig? Gefeliciteerd! cheerqd5
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan ik een trauma hebben?

Gefeliciteerd met je verjaardag. ;) Er is een bericht geplaatst in Felicitaties voor je. Het is prima dat je wat later reageert op de berichten die er nu staan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Memories schreef:
Nou ja, dat is toch eigenlijk fantastisch? Dat jij zelf vind dat jij het hart op de juiste plek hebt. Dat is toch geweldig? :) Jij vind jezelf een goed persoon, je innerlijke wezen vind je opzich prima en dat is een pluspunt. Dat vind je alleen niet belangrijk genoeg of je hebt er in jouw woorden niet zoveel aan. Want jij vind andere aspecten belangrijker. Maar het punt dat jij jezelf eigenlijk wel een prettig persoon vind, geeft je al een weg om op verder te gaan. En dan komt er nog eens bij dat eigenlijk allen dat vinden. Dus ook dat is een mooi pluspunt.
Tja,.jij zegt het! ;) Maar "prettig"?? Nou nou... zo wil ik het ook weer niet omschrijven. Ben een goedwillend iemand zeg maar.
En toch kan ik het vaak niet laten om het te vergelijken met mindere kanten van mij, en mijn leven. Dan denk ik; ' ja, nou en?! heb wel mooi al die ellende. En dat is dan leidend.

Memories schreef:
(En ik zal je zeggen, een vrouw in jouw geval, kan wel kijken naar het lichamelijke, kan wel van alles gaan afwegen, maar als de man in kwestie een lijf hebt waar je "U" tegen zegt en ontzettend gespierd, maar het karakter is of blijkt later, ontzettend naar, verschrikkelijk, totaal niet naar iemands zin, later blijkt dat het een karakter is wat niet passend is voor iemand en waar iemand grote vraagtekends bijzet, dan kies ik toch echt liever een man waarbij het karakter prettig is, waarbij ik mij op mijn gemak voel en waarbij ik mezelf kan zijn en ontwikkelen. Waarbij het karakter aanspreekt. Dat vind ik dan belangrijker als het eventuele lichamelijke aspect. Iemand met een goed en betrouwbaar karakter heb ik liever dan iemand met een afgetraind lichaam, maar waarbij het karakter niet echt iets is waar ik mij goed bij voel.
Of het karakter dan later niet echt passend is vind ik dan weer helemaal niet zo boeiend... aangezien het bij mij altijd met de eerste stap per direct al misgaat.
M'n focus ligt altijd steeds bij het begin.
Je dient echt in de eerste plaats lekker op het netvlies te liggen, dan pas komen zaken als gedrag en innerlijk om de hoek kijken. Wanneer men niet lekker op het netvlies ligt gaat men diegene heel erg sturen in richtingen als gedrag en innerlijk. Dan hangt alles echt daar vanaf.
Nou,...met een leuk lijf zit mijn zelfvertrouwen op zo'n 0,1% ……zoals nu, 0,0% Dan zit ik dus echt muurvast en kom dan ook echt niet van de plek.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan ik een trauma hebben?

Tja,.jij zegt het! ;) Maar "prettig"?? Nou nou... zo wil ik het ook weer niet omschrijven. Ben een goedwillend iemand zeg maar.
En toch kan ik het vaak niet laten om het te vergelijken met mindere kanten van mij, en mijn leven. Dan denk ik; ' ja, nou en?! heb wel mooi al die ellende. En dat is dan leidend.
Ja, daar kan ik enigsinds inkomen en frustratie kan ik ook inkomen. (En ja, dat kan ik echt. ;))
Maar als je telkens de ellende op de voorgrond zet, als je de ellende te vaak naarvoren zet, dan ga je er als vanzelf ook naar denken.
Dan gaan de gedachten ook als vanzelf naar een negatieve spiraal. (En dat pikken de mensen om je heen op.) De energie is voelbaar.
Natuurlijk is het begrijpelijk dat je flink baalt, dat je er hartstikke knetter van kan worden, maar zet je dat zeer regelmatig op één, dan voelt je eigen energie niet fijn en anderen hebben het in de gaten. Als het ware, kets je dus mensen af. Ook al wil je dat misschien niet. Mensen trekken zich van je terug.
Je gaat het uitstralen, dat pikken mensen op. (Als ook: Hij vind zichzelf verschrikkelijk, dus complimenten maken en een positief verhaal, dat gaat lastig worden, laten we dat bij hem maar niet proberen.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Nou, laten we hopen dat het UWV daar in zal slagen.
Meer in de zin van of het niet gek is dat niemand weet wat er aan de hand is? ...of het wel slim is mijn snel aan betaald werk te helpen?? Aangezien er maar 1 keer een vervelende mug hoeft langs te komen en ik moet 3 dagen bijkomen van een slechte nacht.
Of het slim is mij überhaupt te laten werken met mijn haat voor mijn lichaam?
Dat soort dingen. Maar ga er in de eerste instantie naartoe om te toetsen hoe belastbaar ik ben? Wil dan ook graag uit de doeken doen welke consequenties het heeft wanneer ik net iets teveel doe.
We zullen zien.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Memories schreef: Ja, daar kan ik enigsinds inkomen en frustratie kan ik ook inkomen. (En ja, dat kan ik echt. ;))
Maar als je telkens de ellende op de voorgrond zet, als je de ellende te vaak naarvoren zet, dan ga je er als vanzelf ook naar denken.
Dan gaan de gedachten ook als vanzelf naar een negatieve spiraal. (En dat pikken de mensen om je heen op.) De energie is voelbaar.
Natuurlijk is het begrijpelijk dat je flink baalt, dat je er hartstikke knetter van kan worden, maar zet je dat zeer regelmatig op één, dan voelt je eigen energie niet fijn en anderen hebben het in de gaten. Als het ware, kets je dus mensen af. Ook al wil je dat misschien niet. Mensen trekken zich van je terug.
Je gaat het uitstralen, dat pikken mensen op. (Als ook: Hij vind zichzelf verschrikkelijk, dus complimenten maken en een positief verhaal, dat gaat lastig worden, laten we dat bij hem maar niet proberen.)
Precies! Weet ik, en ben ik mij ook bewust van. Daarom is het ook zo uitzichtloos. Beetje gaan doen alsof ik het leuk heb kost veel te veel energie, en is ook nep.
Daarom denk ik bij alle vrouwen ook "laat maar" Wat mij weer nóg negatiever naar mijzelf maakt... ik word echt gek van al die cirkels! Daar heb ik mij dan weer wél bij neergelegd.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan ik een trauma hebben?

Daarom denk ik bij alle vrouwen ook "laat maar" Wat mij weer nóg negatiever naar mijzelf maakt...
Je schrijft dat jij je daarbij hebt neergelegd maar bij mij schemert het nog door alsof dat niet zo is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Memories schreef:
Daarom denk ik bij alle vrouwen ook "laat maar" Wat mij weer nóg negatiever naar mijzelf maakt...
Je schrijft dat jij je daarbij hebt neergelegd maar bij mij schemert het nog door alsof dat niet zo is.
Nee,..klopt. Da's iets waar ik al jaren mee bezig ben. Er zit toch altijd nog iets van een kleine hoop. Stom! Probeer die hoop weg te nemen, maar lukt nog niet helemaal. Zit denk ik vastgebakken in je 'natuur' ?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:Aangezien er maar 1 keer een vervelende mug hoeft langs te komen en ik moet 3 dagen bijkomen van een slechte nacht.
Als je last hebt van muggen dan koop je maar een klamboe! Het hoeft niet duur te zijn, en als je ooit nog een leuke vrouw tegen komt, kan jullie bedje er ongeveer zo uit zien:

Afbeelding

Ik zou er voor gaan! ;-)
Niek33 schreef:Maar ga er in de eerste instantie naartoe om te toetsen hoe belastbaar ik ben .
Dat lijkt me inderdaad een belangrijke vraag. Maar er is nog iets …
Niek33 schreef:Ik wil alleen één ding héél duidelijk met je afspreken: ik wil je hier nooit meer horen verklaren dat je minderwaardig bent.
Dat is een mening die ik niet accepteer.
Nee Niek, zo slim kom je niet van me af door deze vraag weg te knippen! 001_tongue
Dit is de deal: je mag van mij zeggen dat jij je minderwaardig voelt, maar als je gaat beweren dat je minderwaardig bent dan krijg je ruzie met mij. Is dat afgesproken?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kan ik een trauma hebben?

Niek33 schreef:
Memories schreef:
Daarom denk ik bij alle vrouwen ook "laat maar" Wat mij weer nóg negatiever naar mijzelf maakt...
Je schrijft dat jij je daarbij hebt neergelegd maar bij mij schemert het nog door alsof dat niet zo is.
Nee,..klopt. Da's iets waar ik al jaren mee bezig ben. Er zit toch altijd nog iets van een kleine hoop. Stom! Probeer die hoop weg te nemen, maar lukt nog niet helemaal. Zit denk ik vastgebakken in je 'natuur' ?
Waarom zou jij die hoop wegnemen? Dan neem jij je eigen verlangens weg. Het grootste probleem van jouw, zit hem niet in hewt lichamelijke, ook al heb je lichamelijke problemen.
Het grootste probleem zit bij jouw in de geest. Dat is overigens geen verwijt, maar er zijn genoeg mensen met lichamelijke problemen groot of kleiner, die wél op anderen afstappen.
En ja, misschien is het bij jouw een combi, maar dat is toch een aandachtspunt, denk ik.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Memories schreef: Waarom zou jij die hoop wegnemen? Dan neem jij je eigen verlangens weg.
Dat klopt! Dat raakt wat mij betreft per direct aan 'waarom zou je nog verder leven?' En geeft mij dat weer het zwaar frustrerende gevoel wéér ergens vast tussen te zitten.
Memories schreef: Het grootste probleem van jouw, zit hem niet in hewt lichamelijke, ook al heb je lichamelijke problemen.
Het grootste probleem zit bij jouw in de geest. Dat is overigens geen verwijt, maar er zijn genoeg mensen met lichamelijke problemen groot of kleiner, die wél op anderen afstappen.
En ja, misschien is het bij jouw een combi, maar dat is toch een aandachtspunt, denk ik.
Dat is zo ja,..die hebben een heel andere mindset dan ik. Zitten ook beter in hun vel waarschijnlijk. Het is al heel lang zeker een aandachtspunt bij mij! Wilde daar destijds -nét voor ik de slecht slapen periode inging en er net maar liefst 5!! weken van fikse depressiviteit op had zitten toen er echt heel de zaterdagavond een ontzettend mooie dame oogcontact zocht met mij, in ik natuurlijk niks anders deed dan in paniek schieten- echt mee naar een therapeut om daar eens goed naar te kijken. Zover kwam het niet meer. In de groepstherapie die vele jaren later volgde kon ik er pas in de 8'ste maand "ruimte" voor vinden eens m'n aandacht te richten op mijn uiterlijk en vrouwen. Helaas duurde de therapie maar 9 maand.
Maar idd, wat je zegt,...het is een combi bij mij
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Kan ik een trauma hebben?

In de groepstherapie die vele jaren later volgde kon ik er pas in de 8'ste maand "ruimte" voor vinden eens m'n aandacht te richten op mijn uiterlijk en vrouwen. Helaas duurde de therapie maar 9 maand.
Niet zo heel vreemd Niek, dat je daar dan weinig aan gehad hebt.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met 'groepstherapie', enkel met individuele psychotherapie. En die ervaring was heel positief.
Je bent -zoals je dat zelf beleeft- in erg veel opzichten een heel erg apart geval (zoals ik dat was of meende te zijn), en ik denk dat jij alle aandacht moet krijgen in je contact met een psychotherapeut. Dat zou ik althans eens proberen als ik jou was, individuele gesprekstherapie. Wat de mogelijkheden daartoe zijn qua vergoeding tegenwoordig weet ik niet goed.

Je bent een fascinerende, zeer rijke persoonlijkheid.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:Aangezien er maar 1 keer een vervelende mug hoeft langs te komen en ik moet 3 dagen bijkomen van een slechte nacht.
Als je last hebt van muggen dan koop je maar een klamboe!
Ehmm...ik bedoel niet perse de muggen, maar dat er maar IETS kleins hoeft te gebeuren en lig eruit. Kan ik weer paar dagen bijkomen.
volhoudertje schreef: wil alleen één ding héél duidelijk met je afspreken: ik wil je hier nooit meer horen verklaren dat je minderwaardig bent.

Nee Niek, zo slim kom je niet van me af door deze vraag weg te knippen! 001_tongue
Dit is de deal: je mag van mij zeggen dat jij je minderwaardig voelt, maar als je gaat beweren dat je minderwaardig bent dan krijg je ruzie met mij. Is dat afgesproken?
Oke,..dus mag me het wél voelen?! Psieuwww!... kom ik daar nog goed weg :-P
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Kan ik een trauma hebben?

Max schreef:
Niet zo heel vreemd Niek, dat je daar dan weinig aan gehad hebt.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met 'groepstherapie', enkel met individuele psychotherapie. En die ervaring was heel positief.

Je bent -zoals je dat zelf beleeft- in erg veel opzichten een heel erg apart geval (zoals ik dat was of meende te zijn), en ik denk dat jij alle aandacht moet krijgen in je contact met een psychotherapeut. Dat zou ik althans eens proberen als ik jou was, individuele gesprekstherapie. Wat de mogelijkheden daartoe zijn qua vergoeding tegenwoordig weet ik niet goed.
Ik heb ook een jaar lang individuele gesprekken gehad. Eens per week. Nou, ik was vooral met elke therapie bezig met de vraag; hoe kom ik nou verder?? Kreeg nergens het idee dat ze mij 'Verder' wilden helpen. Waren in die zin vrij zinloze therapieën en tijdsbesteding.
De regels m.b.t de vergoedingen zijn opzich wel goed, alleen zit je telkens met die onbenullig hoge eigen risico.
Maar als ik vragen mag?... waarom dacht jij destijds dat je een "apart geval" was? En waarom was je toen depressief?

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”