Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

eindelijk bij de psychiater geweest

eindelijk bij de psychiater geweest en heb m alles duidelijk verteld en heb mij zelff helemaal bloot gegeven ik heb schijt ik doe dat gewoon:p

want als ik alleen zeg dat ik nu thuis zit en me rot voel zegt hij oke angstoornis depressie klaar.

de psychiater zei dat het er op lijkt dat ik narcistische trekken heb en anti sociale ps trekken had en ook wel wat ontwijkende.

helaas behandelen ze in het ziekenhuis in breda afd psychiatrie niet mijn klachten en ben ik ergens anders toe verwezen.

ik hoop dat ik snel in behandeling mag

ik wilde dit gewoon even kwijt aan jullie.


greetzz

matie
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Hoi Mattie,

Wat goed dat je nu naar de psychiater bent geweest. Ik hoop dat je uiteindelijk een plekje krijgt waar ze je goed en op een professionele manier kunnen begeleiden. Fijn dat je er zelf achterstaat en dat jij jezelf helemaal hebt laten zien.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Goed nieuws...!

Dapper, om alles te vertellen - en fijn, dat een en ander ook gehoord is.

Nou idd "dat goede plekje" nog. Het begin is er!!
elgebak

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Goed van je dat je je verhaal aan de psychiater hebt gedaan! :)
want als ik alleen zeg dat ik nu thuis zit en me rot voel zegt hij oke angstoornis depressie klaar.
Zo zal dat ook niet gaan hoor, een psychiater is er in getraind om goed door te vragen om zo toch de nodige informatie te krijgen.
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

waarom worden er dan zoveel verkeerde diagnoses gesteld..ik moet zuinig zijn met mijn tijd:p
Superwoman

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Omdat ieder persoon anders is en mensen zich ook blijven ontwikkelen.
Zo kreeg ik eerst de diagnose boulimia. Die klopte ook. Maar met het verminderen van die problematiek, bleek dat er nog meer onder zat en dus is de diagnose aangepast.
Ik ben nou eenmaal mezelf, en ik pas niet in een hokje wat een zooitje psychiaters heeft bepaald. En zo geldt dat voor iedereen.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Omdat mensen eigenlijk niet in hun hokjes passen en ze er geen oneindig van hebben slaan ze de bal nogal eens mis.

Ook overlappen symptomen van bepaalde beelden nogal eens. Het is heel lastig omdat niemand aan alle punten zal voldoen en psychiaters kunnen ook niet alles inschatten.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

enige wat mij uitmaakt is dat ik weer normaal word en ik blijf altijd een beetje de aparte van de maatshappij en daar ben ik blij om, want dat is beter dan een brave persoon snapje..

ik weet zelf waar ik allemaal last van heb en ik laat daarom ook geen diagnose stellen, het enige wat mij intereseert is dat ik volgend jaar weer gewoon me ding kan doen en sterker word dan ooit.

duss

mzzlls
Superwoman

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Hoi Mattie,

Fijn dat je weet wat je doelen zijn en waar je aan wilt werken.
Wel wil ik je erop wijzen dat het niet makkelijk zal zijn en dat je er rekening mee moet houden dat je niet binnen een jaar datgene kunt bereiken wat je graag wilt. Je hebt er immers een langere periode over gedaan om te worden zoals je nu bent. Als dat makkelijk kon veranderen, dan had je dat allang wel gedaan.
Accepteer de hulp die je krijgt en werk hard aan jezelf, dan zul je ver komen.
Succes!
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

heej back

bedankt voor je reactie.

hoe weet jij dat het langer dan een jaar gaat duren:S, jij weet niet eens in wat voor behandeling ik in ga.

matie
Superwoman

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

Omdat je schrijft dat er wordt gedacht aan trekken van persoonlijkheidsstoornissen. Mijn ervaring daarmee is dat de behandeling langer duurt dan wanneer je even niet lekker in je vel zit. En het komt ook voor dat je na de behandeling nog niet bent waar je graag wilt zijn maar dat je dan wel voldoende handvatten hebt gekregen om jezelf verder te ontwikkelen.

Maar het kan natuurlijk best dat jij wel binnen een jaar bereikt wat je wilt. Ik wil je alleen meegeven dat de kans bestaat dat dat net een stapje te hoog is.
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

oke bedankt voor je reactie maat

matie
Caio

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

waarom worden er dan zoveel verkeerde diagnoses gesteld..ik moet zuinig zijn met mijn tijd:p
@Mattie, Het stellen van een diagnose is soms ook een hele tocht waarbij de ontdekkingen stuk voor stuk gedaan worden. Het is niet zoals bij een gebroken been waar de verwonding precies vastligt en daarmee de toe te passen geneeswijze ook. Psychiatrische ziekten hebben meestal geen duidelijke grenzen en de ene ziekte wil nog wel eens in de andere overlopen of daar ook kenmerken van hebben.
Maak je daar geen zorgen over, na een tijd wordt het heus wel goed ontdekt en krijg je de hulp die je nodig hebt.
Vertel inderdaad de waarheid en neem liefst een papier mee waarop je schrijft wat je in de tussenliggende periode hebt gevoeld maar ook wat je zo graag nog zou vragen. Dan sta je na de consult tenminste niet buiten met het gevoel van "ik had dit nog willen vragen, ben dat vergeten" enz. want dat is erg vervelend.
Spreek ook over behandelwijzen als dat aan de orde komt, de voor en tegens, wat je kunt doen etc.
De belangrijkste stap heb je gezet!
Succes!
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

ja man ik ben het helemaal met je eens, ik had telkens aantekeneingen gemaakt op me blackberry zodat ik niks zou vergeten..

bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
mattie
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:23

Re: eindelijk bij de psychiater geweest

ja man ik ben het helemaal met je eens, ik had telkens aantekeneingen gemaakt op me blackberry zodat ik niks zou vergeten..

bedankt voor je reactie

Terug naar “Map 'Psychologie'”