erno

mijn vriendin heeft weinig gevoelens in het algemeen

hallo,

ik ben 22 jaar en heb nu bijna 4 maanden een relatie met een prachtige jonge vrouw.
ze is knap en erg inteligent, maar ook onzeker, niet erg sociaal(ik ook niet dus dat is niet zo erg) en...nog iet waar ik niet helemaal uit kom...

ik leerde haar kennen op wintersport, was na 3 dagen he-le-maal verliefd,
ik zoende haar en vertelde wat ik voor haar voelde en zij vertelde mij dat ze blind is voor dit soort dingen en alle kleine hinds nooit gezien had en dus stom verrast was, toch wilde ze het wel proberen

na 4 maanden aan gesprekken ben ik er eigenlijk uit dat er veel meer aan de hand is.
ze is niet verliefd op mij, kan mij niet vertellen wat ze wel voelt maar wil het toch ook zeker niet uit maken, naar eigen zeggen voelt zij weinig sociale emoties: ze is niet verliefd, sex en sexualietijd in het algemeen vind ze totaal niet interesant en beleeft zij geen lol aan omdat ze dat simpelweg niet voelt(is eigenlijk alleen maar eng);
ongesproken emoties op pikken in het algemeen heeft ze veel moeite mee( ze leest heel veel en kijkt bijna geen films omdat ze de emoties dan niet goed begrijpt en diezelfde emoties vaak in een boek letterlijk uitgespeld worden)

humor heeft ze wel, maar dan voornamelijk duidelijke of geschreven humor.
ze ontwijkt sociale dingen liever omdat ze vaak onzeker is over haar manier van reageren op andere mensen
als ik over emoties met haar praat heeft ze heel veel moeite om onder woorden te brengen wat ze voelt.

voor de rest doet ze het geweldig in de maatschapij, ze studeert op hoog niveau, is zelfstandig, verantwoordelijk, bewust en verstandig in haar keuzes, weet wat normaal is en wat er van iedereen verwacht word

ze zij laatst tegen mij: "ik zou zo verschrikkelijk graag willen dat ik wist waar al die emoties verstopt zitten"
ze wil graag geholpen worden

zij zou echt mijn perfecte vrouw zijn als zij liefde voor mij voelde en genoot van sex(ualiteid), al het anderen kan ik 100% accepteren en mee leven

nou is mijn vraag: in welke richting moeten wij dit probleem zoeken ?

Gr Onno

Terug naar “Map 'Psychologie'”