robintjeuuu

Wat is er aan de hand met mij?

Hallo allemaal

Ik ben een jongen en word in november 18 jaar oud.
Ik zit met een vraag waar ik alleen hier om antwoord durf te vragen.

Ik betrap mezelf erop dat ik het laatste jaar veel leugens vertel. En dan bedoel ik niet leugens om eigen bestwil. Maar leugens om 'macht' te verwerven over anderen. Ik kome nog maar net uit een zeer korte relatie met een meisje die lijdt aan de borderline persoonlijkheidsstoornis. Toen zij het gedaan maakte bleef ik haar lastig vallen. Ik stuurde leugens over hetgeen wat ik deed om iets te kunnen zeggen en zo hopelijk reactie te krijgen. Dit deed ik ook voor en tijdens onze relatie. Ik lieg over mijn leven tegen al mijn 'vrienden' in de hoop aandacht te krijgen en te horen dat ik niet alleen ben. Ik heb onlangs gelogen tegen mijn ex en een paar van mijn vrienden dat ik naar de dokter was geweest en dat ik adhd had. Gewoon in de hoop dat mijn ex me terug zou nemen en me zou begrijpen. Dit is verkeerd uitgedraaid weliswaar. Ik vin dmezelf te belangrijk om geen aandacht te krijgen van mijn vrienden. ik verdien dat ook wel eens na al hetgene dat ik voor hen gedaan heb. Mijn ex noemde mij een paar dagen geleden theatraal. Ik wissel constant van gelukkig naar ongelukkig en terug. Meermaals per dag. Maar dit is oppervlakkig. Vanbinnen blijf ik redelijk monotoon. Nu ben ik aan de praat geraakt met mijn ex haar goede vriendin. Tegen haar heb ik ook gelogen over mijn zogenaamde adhd-diagnose. Zodat zij wat meer aan mijn kant zou staan. Ik doe er alles aan om mensen te manipuleren en sleur complimenten uit hun mond om mezelf een boost te geven. Hierop begin ik steeds meer en meer te letten maar ik blijf het wel doen. Zowel bij mijn vrienden als bij mijn ouders als bij mijn ex. Ik vis naar de gedachten en gok ze ook meestal correct. Ik ben blij met het gevoel van macht over mensen hun gedachten. Dan voel ik me veiliger. Mijn grootste angst is dat niemand om me geeft. Daarom moet ik constant ervoor zorgen dat mensen me leuk vinden. Ik trek constant aandacht en ben een leider in groep. Het moet volgens mijn wil gaan want ik zit vol goede ideeën. Moesten mijn vrienden dat maar eens zien. Zelf nu ik hier aan het typen ben betrap ik me erop dat ik nu lieg over mijn gevoelens. Want mijn ex wilt niet dat ik zo melodramatisch doe dus ben ik vrolijk. Wat is er aan de hand met mij?

Robin
angel12

Re: Wat is er aan de hand met mij?

Het is zo dat je mensen niet naar je hand kan zetten, mensen zijn vrij om te doen wat ze al dan niet willen doen/accepteren (binnen de grenzen natuurlijk).
En dat zou gerespecteerd moeten worden.

Ik kan verder alleen maar vaststellen dat je iemand bent die heel onzeker is.
Misschien kan je een cursus zelfvertrouwen volgen, dat is opbouwend.
Of overwegen om dit met een therapeut te bespreken, denk ik zo.

Het is uiteindelijk zo dat jij je leven in eigen handen hebt.

Groetjes en veel succes,

Terug naar “Map 'Psychologie'”