Petr

Paaz

Ik ben bezig met een studie psychologie, maar voorzie een probleem. Ik heb 2 maanden op de paaz gezeten en daar is uit psychologischye testen gebleken dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb. Hoe ik daar ben geplaatst is een verhaal apart en ook het feit dat ik de uitkomst niet deel doet even voor de vraagstelling niet terzake. Moet ik als ik de studie afgerond heb en solliciteer deze informatie melden en zoja hoe groot is dan de invloed op mijn kans?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Paaz

Als het niet relevant is voor de functie waar je naar solliciteert zou ik het niet vermelden. Je bent immers niet verplicht er melding van te maken. Het hangt van jezelf af of je er open over wilt zijn naar je werkgever.
* Liebe Macht Frei *
Petr

Re: Paaz

Ik heb bij een Eigen verklaring voor het cbr in moeten vullen of ik ooit onder behandeling ben geweest door een psychiater en moest daar ja antwoorden, omdat je anders in de problemen kunt komen mocht je ooit een ongeluk krijgen. Bij een sollicitatie naar de functie van psycholoog is het niet een standaardvraag zoals bij de Ev?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Paaz

Petr schreef:Bij een sollicitatie naar de functie van psycholoog is het niet een standaardvraag zoals bij de Ev?
Dat weet ik niet. Maar in dat geval lijkt het me ook wel logisch dat je er melding van maakt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Ruud30
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2011 22:43

Re: Paaz

Hallo Petr,

Dat je nu een gegeneraliseerde angststoornis hebt hoeft niet te betekenen dat je het over 5 jaar nog hebt. Bij mij is die diagnose 5 á 6 jaar geleden ook eens gesteld. Ik heb er nog wel last van met korte perioden, maar zelden lang genoeg om de diagnose opnieuw te kunnen stellen. Dus het zou kunnen dat het bij jou over een paar jaar ook minder erg is geworden. Hoe lang je al last van die angstklachten? Volg je ook een behandeling?

Vwb het solliciteren met kwalen en gebreken in het algemeen zou ik zeggen : vermeld ze voor zover ze relevant zijn voor het werk waarvoor je solliceert en in hoeverre ze belemmerend zijn. Vooral dat laatste is wat een werkgever wil weten, is mijn ervaring. Ik weet niet in welke toepassing van psychologie je wilt afstuderen. Als klinisch psycholoog moet je natuurlijk niet altijd teveel last hebben van je eigen psychische klachten, kan ik mij voorstellen. Maar er zullen hier vast ook nog wel psychologie studenten en afgestudeerden zijn op het forum die daar meer over kunnen zeggen.

succes en sterkte verder!
Ruud
Petr

Re: Paaz

Ik heb nergens meer last van en had dat ook niet bij opname, maar zoals gezegd dat is een verhaal apart. Ik ben nog niet lang aan het studeren en weet nog niet welke variant ik uiteindelijk kies, maar ik zal geen last hebben van m'n angsten, zoals ik die vroeger had, dus feitelijk zal het geen problemen opleveren. Ook autorijden zal geen problemen opleveren, maar toch heb ik me al 2 keer moeten laten keuren, omdat je 1 jaar aantoonbaar klachtenvrij moet zijn. Ik verwachtte dus mogelijk problemen bij een toekomstige sollicitaie, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen, aangezien je zelf in kunt schatten wat nodig is te vermelden.
Bonifacius78

Re: Paaz

Ik zou me hier niet druk om maken hoor Petr. Heb je enig idee hoeveel Psychologen en Psychiaters zelf een pathologietje onder de leden hebben (gehad)? Ik ook niet, maar het schijnen er nogal wat te zijn. Zelfde geld voor andere clinici en artsen op alle mogelijke gebieden...de interesse moet toch ergens vandaan komen...

Het feit dat ik psychologie studeer is ook ontstaan in een stoel tegenover een Klinisch Psycholoog. En die moedigt me aan een stimuleert me in mijn studie, is er van overtuigd dat ik een verrijking voor het gilde zou zijn...dus...

Maar je vraag is of je er over moet liegen bij een sollicitatie. Dat ligt er denk ik aan, als je binnen de GGZ solliciteert is dat denk ik niet nodig, daar weten ze wat het inhoud, dat het geen enkele belemmering voor jou functioneren hoeft te betekenen. Andere organisaties daarentegen...tja...ik heb morgen toevallig een sollicitatie, aangezien ik ook nog lang niet afgestudeerd ben, niet binnen de psychologie..maar in mijn oude vakgebied. Tijdens die sollicitatie ga ik JUIST wel mijn mond houden over mijn psychische problemen....als ik later bij een GGZ zou solliciteren denk ik juist niet.

Je hebt zoals ik begrijp studietechnisch nog een lange weg te gaan, no worries man, lekker doorstuderen en dat gaat goed komen.
Petr

Re: Paaz

Bedankt Bonifacius78 voor de heldere uitleg. Het is zo'n beetje wat ik zelf ook al dacht of eigenlijk meer hoopte. Het is mijns inziens ook een pre. Succes met de studie en ik hoop dat de sollicitatie goed is gegaan.

Terug naar “Map 'Psychologie'”