Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Na twee dagen heb je het ergste gehad, de fysieke verslaving heb je overwonnen. Mooi gedaan, hou vol, zou ik zeggen! great
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 GO STAMPER WHOEOEOEOEOEOE cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5

Held held held held!!!!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Ja na drie dagen is de fysieke verslaving eigk al zo goed als voorbij. Dan komt de gewenning aan een ander gedragspatroon, vervangend gedrag en zo. Dat je momenten waarin je trek krijgt steeds minder worden omdat je hersenen leren dat het anders aan het gaan is.

Way to go Stamper ! dft003
Inzicht als Uitweg..
dynamite

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

ben nu zelf drie maanden gestopt ..
het stemetje is er heel af en toe nog ,maar dat is maar een heeeeeeel zielig stemetje.

ik weet nu dat het aan welke situatie dan ook niets veranderd .die peuk dan he ....

als je dit eenmaal doorheb kan iedereen stoppen en een niet roker blijven

gewoon doorzetten en alles komt goed : dynamite
Stamper

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Gaat nog steeds goed.....heb inmiddels wel nicotine zuigtablet....voor af en toe....maar verder gaat het prima!

Dank voor alle steun!


8)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Afbeelding
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Vertel eens Stamper, hoe is 't verder gegaan? Nog steeds niet gerookt?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Ja Stamper het is blue monday !! Hoe is het nou ??
Inzicht als Uitweg..
Stamper

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Hoi hoi...ja sorry...was even met iets anders.....


Tgaat nog steeds heel goed.....dus nog steeds gestopt!....heb over 2 weken weer gesprek met huisarts....gewoon beetje als stok achter deur.....

Heb wel trekmomenten ..vooral als je even wilt ontspannen....bijv als je op sollicitatie moet en gespannen bent dan wil je echt even roken....en ook achteraf als een soort beloning zeg maar.....en als ik wat boos ben als ik woorden heb met mn vriendin...dan ging ik vaak even roken....nu moet ik ermee dealen......voor de rest gaat het goed!


Ben zeker trots op mezelf....en ik van het geld wat ik bespaar koop ik leuke spellen voor de xbox...... 8)

Dank voor jullie steun!
Leeuwtjuh

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Nou, ik heb nog wel een tip om het vol te houden als je reist met het openbaar vervoer... Ik ben namelijk vanochtend vroeg (ik meen het serieus) beroofd van een pakje shag met daarin genoeg shag voor minstens 3 shaggies. Ik stond serieus nog te denken van: zal ik een vol pakje meenemen naar mn werk? En dacht: nee joh, doe even gezond, als je er twee rookt is het al veel... Dus ik ging zitten in de tram en had het in mn jaszak (normaal gesproken in het voorvakje van mn tas, maar ik zocht iets daar en had het in mn jaszak gestopt) en er gaat zo zo'n kerel naast me zitten, ik stop even mn broekspijp goed in mn snowboots, want ik had mezelf weer eens verkeerd aangekleed (as usual) en meneer heeft in die tijd in mn jaszak gegritst en het pakje shag meegenomen en de volgende tramhalte uitgestapt.

Go meneertje :lol: Dat staat je netjes. Succes met je 3 shaggies, had je erom gevraagd had je er nog wel vijf mogen hebben ook :lol:
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

haha geweldig! hij wilde je zeker helpen met stoppen :D
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Gebruikersavatar
blemb
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 dec 2009 21:56

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Leeuwtjuh schreef:Nou, ik heb nog wel een tip om het vol te houden als je reist met het openbaar vervoer... Ik ben namelijk vanochtend vroeg (ik meen het serieus) beroofd van een pakje shag met daarin genoeg shag voor minstens 3 shaggies. Ik stond serieus nog te denken van: zal ik een vol pakje meenemen naar mn werk? En dacht: nee joh, doe even gezond, als je er twee rookt is het al veel... Dus ik ging zitten in de tram en had het in mn jaszak (normaal gesproken in het voorvakje van mn tas, maar ik zocht iets daar en had het in mn jaszak gestopt) en er gaat zo zo'n kerel naast me zitten, ik stop even mn broekspijp goed in mn snowboots, want ik had mezelf weer eens verkeerd aangekleed (as usual) en meneer heeft in die tijd in mn jaszak gegritst en het pakje shag meegenomen en de volgende tramhalte uitgestapt.

Go meneertje :lol: Dat staat je netjes. Succes met je 3 shaggies, had je erom gevraagd had je er nog wel vijf mogen hebben ook :lol:
Nou zeg erg onbeleefd maargoed haha wat had je gedaan? Nieuwe shaggies gehaald cheerqd5 3 pack?
Volgende keer misschien je shaggies in binnenzak doen, kijken of iemand je ook van binnenin durft te bestelen :badgrin:
Een geheim is evenveel waard, als degene voor wie we het moeten bewaren.
Liefde is warmte geven maar niemand verbranden, vuur zijn maar niemand verteren.
Leeuwtjuh

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Nee, ik heb gewoon gewerkt zónder rookpauze... *zucht*
Ik dacht de hele tijd aan stamper en kreeg écht medelijden met hem.

Sterkte makker love3
Stamper

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Dank leeuw..... 001_rolleyes

Maar als je wilt stoppen....bijvoorbeeld als je welpen krijgt....... :) ...het is best te doen!
Leeuwtjuh

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Áls ik welpen krijg, stop ik natuurlijk gelijk ;)

Had ik vandaag nog een gesprek over... Roken + kinderen = een no-go. cheerqd5
Dan moet je het goeie voorbeeld geven, vind ik.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Knap hoor Stamper .. dadelijk heb je die trekmomenten ook niet meer. Dat gaat steeds minder worden. Dan ben je pas echt bevrijd van die dwang en "gravings". Gewoon vervangend gedrag toepassen en inderdaad jezelf belonen met leuke dingen die je ermee verdient hebt.. werkt heel goed ! [045] [applaus]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Ga zo door, Stamper \o/ [045]
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
tiffany

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

En hoe gaat het nu met stoppen? Ik wil zelf ook heel graag stoppen met roken. Ben nu aan het minderen, en uiteindelijk stoppen.
Stamper

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Het gaat nog steeds erg goed!......heb niks meer gerookt .....afgelopen woensdag wel even moeilijk gehad, want ik had sollicitatie.....en was wat gespannen....maar gewoon niet toegeven....en heb inmiddels ook nog de baan gekregen!.....wat je dan wil is roken als beloning.....maar heb het niet gedaan....heb wel gebak gekocht om het te vieren.... 001_tongue 001_rolleyes


Ik vind het stoppen best meevallen terwijl ik veel en lang heb gerookt.......je moet jezelf wel belonen met het geld wat je bespaart.....dan wordt het veel leuker...... cheerqd5
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Ja die beloningen zijn heel belangrijk. Zeker nu de prijs van sigaretten etc. weer omhoog gaat kan je jezelf al heel snel iets leuks cadeau doen omdat je dat alweer uitgespaard hebt. Dat maakt het ook leuker dan. En verder wordt het steeds makkelijker nu Stamper. Goed gedaan hoor [045]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Hey Stamper,

Lukt het je nog steeds? Gaat het goed?
Ik ben zelf ook net gestopt (nu dik een week), maar doe het in mijn eentje, zonder hulp van huisarts, nicotinepleister, of kauwgom. Tot nu toe lukt het me nog steeds dus ik doe gezellig met je mee!

3some
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Heee goed van jou Patsas ! [applaus] [045]
Inzicht als Uitweg..
Stamper

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Goed bezig Patsas!

Helaas heb ik een terugval, ik weet wel waardoor, maar ik ga weer stoppen binnenkort, ik heb het wel een maand volgehouden, en dat vind ik knap.

Laat mijn terugval een motivatie zijn voor jou Patsas!

Het is best wel te doen, en ik had het ook kunnen redden als ik vorige week niet zo in mn verzet zat en mn medicatie niet vergeten zijn, ik had even geen grip op mezelf en normaal kan ik best relativeren bij spanning. 's avonds echter zag ik mn medicatie nog op tafel liggen en die ben ik echt nodig, wil het niet gebruiken als excuus, ik had gewoon moeten doorzetten ,maar wel een leermoment voor mij.

Knap dat je het zonder hulp gaat doen.

Rookte je al lang?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Stoppen met roken..iemand tips?

Dank je wel, Mystica! love3
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “Map 'Psychologie'”