noekiej2

Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Wat ik me dus afvraag is het volgende. Zijn er nou typische kenmerken van psychologen?

Ik ben bezig met een presentatie en ik zou graag een aantal meningen willen horen. ik probeer een wist je dat voor het eind te maken. Ik heb al een van wist je dat :

- Wist je dat in een kantoortje van een psycholoog kleenex te vinden is.

( dat is dan toevallig waar ik zit maar dan toch)

Alvast bedankt voor de moeite...
Liefs, noekiej
Zoeza

Re: Is er nou iets typies aan Psychologen?

Het valt mij op dat bij de psychologen waar ik ben geweest overal tekeningen, foto's of schilderijen van klaprozen hangen :)
noekiej2

Re: Is er nou iets typies aan Psychologen?

Zoeza schreef:Het valt mij op dat bij de psychologen waar ik ben geweest overal tekeningen, foto's of schilderijen van klaprozen hangen :)
Dat is een goede!!

( zo'n pscyholoog heb ik ook :lol: )
Zoeza

Re: Is er nou iets typies aan Psychologen?

Dan kunnen we dat een bij deze typisch kenmerk van een psycholoog noemen lijkt me :lol:
Leeuwtjuh

Re: Is er nou iets typies aan Psychologen?

Ze zeuren aan je hoofd en begrijpen je negen van de tien keer niet???
Zoeza

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Daar heb ik geen last van. Integendeel! En dat is nog wel een psycholoog bij het GGZ!
Mickey~

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Ik denk niet dat je (behalve op de kennis dan) kunt generaliseren, dat is nooit goed!

Maar toch, natuurfoto's (hoewel niet per se van klaprozen) komen mij inderdaad ook errug bekend voor, haha! :D
Ik vind ze trouwens erg mooi, houd van dat soort foto's, maak zelf ook graag foto's in de natuur. Ik zit ze vaak te bekijken als ik in de wachtkamer zit bij de mijne. :D

Denk dat ze rustgevend bedoeld zijn. En is natuurlijk vrij neutraal verder.

Ik ken trouwens in mijn privéleven ook een paar psy's (via via, vriendinnen van vriendinnen enzo), maar ze zijn echt allemaal heel anders hoor. Dus alstjeblieft niet zo gaan generaliseren! Je kunt nooit een hele groep mensen over 1 kam scheren!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Is er nou iets typisch aan psychologen?
Ja, ze zijn typisch en hebben geen gevoel voor humor. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
* Liebe Macht Frei *
noekiej2

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Goh vh erg herkenbaar dat verhaal volgens mij ging dat om jou :lol:
Trout Mask Replica

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

psychologen praten zachtjes (tenminste die ik heb meegemaakt)
Mickey~

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Ehm, die van mij praat NIET zachtjes en heeft wél gevoel voor humor...
Mijn vorige praatte wel zachter dan die ik nu heb maar ook niet uitgesproken zacht en had óók gevoel voor humor, misschien nog wel meer dan die ik nu heb!

Plus, om even aan te geven dat ze niet over 1 kam te scheren zijn, mijn eerstelijns psychologe vond ik een beetje introvert, terwijl mijn 2e lijns meer extravert te noemen is.

;)
bobomelo

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

whaha, en ik ga morgen de muur van mijn psycholoog bekijken, kijken of daar ook klaprozen hangen...
kleenex doekjes staan er wel!

bijons draaien ze in de wachtkamer wel ehhhh HELE irritante muziek, ik wordt er schaggie van, en sta telkens weer op het punt om effe op de "off"knop te drukken... van dat denk ik klassieke jammer muziek...weet niet precies, ik word er zenuwachtig van in elk geval...

mijn psych praat wel beetje met "zacht en hoezalikhetnoemenstemmetje", maar ze heeft wel humor!
dat stemmetje zullen ze wel leren op de opleiding...

2 huizen verder vanons woont ook een vrouwelijk psycholoog, (nja, ze is het mannetje...ze is lesbisch..en toen ik 2 jaar geleden voor het eerst met haar sprak en we over jonge katjes zindelijk maken hadden dacht ik wel van: typisch een psycholoog met haar manier van denken hoe je een kat zindelijk maakt....

maar k weet zo verder geen typische trekjes....

zal d'r morgen es op letten hihi....

succes met je verslag!

wat ik dan wel weer typisch vind voor een mannen psycholoog, raar halflang haar en een rond brilletje(maar wat ook al gezegd werd, je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren, en hoop ook niet dat alle mannelijke psychologen er zo uitzien.....haha)maar die in onze praktijk rondloopt wel....
Mickey~

Re: Is er nou iets typies aan Psychologen?

Leeuwtjuh schreef:Ze zeuren aan je hoofd en begrijpen je negen van de tien keer niet???

Ach ja, mensen begrijpen elkaar wel vaker niet. In het begin begreep die van mij dingen ook wel eens verkeerd, gewoon zeggen dat ze t bij t verkeerde eind heeft toch?

Je hebt wel gelijk dat sommigen echt drie tot vijf keer dezelfde vraag kunnen stellen.
Zie je ook vaak in van die tests, en dan steeds in andere woorden. Daar irriteer ik mij altijd aan, denk ik: ja, daar heb ik toch net ook al antwoord op gegeven?! Maar goed, heb daar in mijn gesprekken niet echt last van eerlijk gezegd. één keertje, maar toen heb ik eerlijk gezegd: je stelt echt zó vaak dezelfde vraag!
Trout Mask Replica

Re: Is er nou iets typies aan Psychologen?

Mickey~ schreef: maar toen heb ik eerlijk gezegd: je stelt echt zó vaak dezelfde vraag!
maar Mickey, wat vond je er dan zelf van?

:lol:
Mickey~

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Hoe bedoel je? :D

Het ging over iets waar ik het antwoord écht niet op wist (en wat ik dus ook had gezegd, maar om de zoveel tijd bleef die vraag maar komen, en ik wist het heus nog steeds niet), en toen heb ik gezegd dat ik natuurlijk wel iets zou kunnen verzinnen (heb genoeg fantasie) maar dat dat mij ook niet de bedoeling leek. Het antwoord was dat dat inderdaad niet de bedoeling was :lol:

En daarmee was de kous gelukkig af ;)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Mickey~ schreef:Ik denk niet dat je (behalve op de kennis dan) kunt generaliseren, dat is nooit goed!

Maar toch, natuurfoto's (hoewel niet per se van klaprozen) komen mij inderdaad ook errug bekend voor, haha! :D
Mijn peut op het riagg had een aantal zonnige standen (zonder mensen) op kniehoogte hangen.
Ik vond dat heel attent: dat is toch waar je als sombere client meestal kijkt.
"Reuze typisch". (Er hingen ook wat mooie platen op ooghoogte, hoor...

En: "de meeste psychs zijn geinteresseerd in mensen" :) ;)
Respiro

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

typisch wat ik heb meegemaakt. met de 3 psychologen die ik de afgelopen 3 jaar heb gezien..
Wanneer je je verhaal doet, en je eigenlijk hoopt dat zij hun mening er over geven dan laten ze dat in het midden.. erg irritand..

heb 2 vrouwen gehad (die ene maar 6 keer hoor, was met emdr) en nu een man... bij die vrouwen kreeg ik altijd wat te drinken!!!! (handig als je een uur moet lullen).. en bij deze man niet...
bobomelo

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

heb gekeken bij mijn psych net: geen klaprozen aan de muur!
en idd, bij haar krijg ik altijd wat te drinken! thee :D

en mss typisch(maar haha, daar zit je daar natuurlijk voor) je krijgt lastige opdrachten mee!
Mickey~

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Respiro schreef:typisch wat ik heb meegemaakt. met de 3 psychologen die ik de afgelopen 3 jaar heb gezien..
Wanneer je je verhaal doet, en je eigenlijk hoopt dat zij hun mening er over geven dan laten ze dat in het midden.. erg irritand..

heb 2 vrouwen gehad (die ene maar 6 keer hoor, was met emdr) en nu een man... bij die vrouwen kreeg ik altijd wat te drinken!!!! (handig als je een uur moet lullen).. en bij deze man niet...

tja ze moeten toch een beetje objectief blijven respiro?
Waar wil je dan precies een mening over? Ik denk dat ze je moeten helpen je problemen op te lossen of om er mee om te gaan, ze hoeven er toch geen mening over te gaan geven behalve een diagnose en een therapeutisch advies?


Mis je het drinken bij die man? Ikzelf zou het denk ik namelijk niet missen, drink of mijn glas gehee gedachteloos tussendoor leeg, of vergeet het gewoon en dan is die nog vol aan het einde... :lol: Maar kan mij wel voorstellen op zich dat het je opvalt.
Respiro

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Nee mis het niet... alleen soms is mijn mond wel van zenuwen helemaal droog en blijven me lippen hangen op mijn tanden :P haahahahaah

Neee klopt, alleen soms wil je graag wel van iemand weten gewoon wat die gene vind er van enzo, of iets oke is wat je doet of wat je van plan bent.. zeker gezien mijn ouders mij absoluut niet steunen enzo.... maar klopt het is niet hun functie zegmaar..
Mickey~

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Respiro schreef:Nee mis het niet... alleen soms is mijn mond wel van zenuwen helemaal droog en blijven me lippen hangen op mijn tanden :P haahahahaah

Neee klopt, alleen soms wil je graag wel van iemand weten gewoon wat die gene vind er van enzo, of iets oke is wat je doet of wat je van plan bent.. zeker gezien mijn ouders mij absoluut niet steunen enzo.... maar klopt het is niet hun functie zegmaar..
Tja ik kan mij het wel een beetje voorstellen, maar het is dan beter gecoacht te worden in daar zelf een keuze in te maken, dan af te gaan op wat een ander vindt!
Zoeza

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Vandaag bij mijn psych geweest en ja hoor tissues èn klaprozen! Gelukkig de tissues vandaag niet nodig gehad :-)
Mickey~

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

ik zat trouwens wat betreft die meningen nog wel te denken dat ze eigenlijk wel hun mening geven soms, maar dan zo verdekt dat het net lijkt of je er zelf op gekomen bent. Maar je bent er dan gewoon heen 'geleid' ....
Geeft alleen niks omdat het dan meestal gaat om iets waar je veel te negatief over dacht... of als je iets afzwakt voor jezelf terwijl je het best wél erg mag vinden..
tenminste dat is mijn ervaring.

dat is vast wel iets generaliseerbaars, want dat is denk ik gewoon een therapie-methode ;) overigens wel vervelend als je dat altijd door hebt.... en dan moet beseffen dat je er nog 'intrapt' ook ;) :lol:
Zoeza

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

dat is vast wel iets generaliseerbaars, want dat is denk ik gewoon een therapie-methode overigens wel vervelend als je dat altijd door hebt.... en dan moet beseffen dat je er nog 'intrapt' ook
Je kan ook beseffen dat je er voor open staat! :D
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Is er nou iets typisch aan Psychologen?

Mijn laatste psych. geloofde heilig in het aloude ‘Mens sana in corpore sano’.
Hij stelde zelfs als voorwaarde dat ik zou stoppen met roken, geen alcohol meer zou drinken
en minstens twee keer in de week aan sport zou gaan doen. En ook vond hij mijn gebruik van koffie excessief.
Een pak Roodmerk in de twee dagen, hoe zo excessief? :D
Dus kreeg ik als ik ’s middags bij hem langs ging voor een consult dus geen koffie meer, maar thee. (!) :-s

Hij werd er ook heel 'verdrietig' van dat ik demonstratief een sigaretje rookte op de stoep, voordat ik bij hem aanbelde.
En nog een sigaretje rookte als ik na het consult weer wegfietste.
Tja, gek zijn moet leuk blijven natuurlijk. :lol:
Ben ik even blij dat ik niks meer met psychs te maken heb. Ik heb er voldoende versleten in twintig jaar,
Ik vind het wel best zo. ;)
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Map 'Psychologie'”