Josephus

ADHD komt door ouders (en voedsel)

ADHD komt door de ouders ( en voedsel )

Als ouders een kind maken en op dat moment ze niet geheel normaal leven krijgen ze een kind met problemen en als dat kind geboren word in een onstabiele omgeving word het enorm druk door de onrust van de ouders.

Een behoorlijk hard gegeven maar ik geloof er 100 % in.

Ik had het zelf als kind en toen ik achter de oorzaak kwam was het ook zo verdwenen.

Groeten van Josephus
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Een antwoord van mij: :roll:
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
De circusgeest

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Was het maar zo simpel. Ik denk dat we mutaties moeten uitmoorden en conservatief moeten blijven :doubt:
Leeuwtjuh

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

:lol: Goed topic... Die reacties doen me goed. :lol:
Faker

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Josephus schreef:ADHD komt door de ouders ( en voedsel )

Als ouders een kind maken en op dat moment ze niet geheel normaal leven krijgen ze een kind met problemen en als dat kind geboren word in een onstabiele omgeving word het enorm druk door de onrust van de ouders.

Een behoorlijk hard gegeven maar ik geloof er 100 % in.

Ik had het zelf als kind en toen ik achter de oorzaak kwam was het ook zo verdwenen.

Groeten van Josephus
Joh, wat heb je dan met je ouders gedaan, waar zijn die nu?
De oorzaak is verdwenen, maar... de oorzaak zijn je ouders... :confused:
Opa Black

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

ADHD is een zogenaamde neurobiologische stoornis in de hersenen.
En ja hoor, kan inderdaad komen door een langdurig tekort aan juiste voedingsstoffen, doch daar moet een mens erg gevoelig voor zijn.
Men is er echter nog helemaal niet uit wat de oorzaken zijn van deze aandoening.
Het heeft in ieder geval te maken met slechte of verkeerde zenuwverbindingen. (neurotransmissie)

Met medicatie kunnen de symptomen onderdrukt worden.
Maar dat je zomaar van ADHD afkomt omdat je weet dat ten tijde van het ouderlijk wippie je ouders het een beetje moeilijk hadden.... nou ja. :-s .
Dat je daar 100% in gelooft is je goed recht, doch dat doet mij sterk denken aan een andere stoornis.
Leeuwtjuh

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

*Franje schreef: Joh, wat heb je dan met je ouders gedaan, waar zijn die nu?
De oorzaak is verdwenen, maar.. de oorzaak zijn je ouders.. :confused:
:o Heel scherp!

*gaat politie bellen*
Leeuwtjuh

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

on second thought, laat mijn moeder verdwijnen, praten we nergens meer over ;)
Josephus

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Als je nooit weet wat de oorzaken zijn van het probleem, ADHD in dit geval zul je er ook nooit van af komen.

Als beide ouders alcoholist zijn en een kind maken, heeft dat kind een enorme aanleg voor alcohol, simpel. Stoppen de ouders als het kind geboren word ermee, zal het kind nooit begrijpen waarom die naar de fles grijpt.

Genetisch aangelegt door die liters alcohol.

Het kind is de dupe, maar kan er wel vanaf komen.
Wie is in dit geval de schuldige partij -> De ouders.

Zo gaat het met bijna alle stoornissen.
b.v - een kind dat word geboren in een omgeving met * te intiligente ouders word autist, of heef asperger.

En door cola en andere producten, en als baby`s op een kamer liggen met te veel extreme kleuren word het ook druk en kan het geen rust vinden

Veel groeten van Josephus
Opa Black

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Goh..... rotzakken die ouders.
Eigenlijk zou er een stukje wetgeving moeten komen betreffende de momenten waarop de ouderlijke wip pas mag gaan plaatsvinden.

Alles is de schuld van de ouders.... logisch toch.
Ik ram Oma de hele dag de hoek in...... kan ik niets aan doen hoor..... is de schuld van papa en mama.
Ik zit lekker te zuipen in mijn kroegie.... kan ik weer niets aan doen.... is de schuld van papa en mama.

Jammer van zo'n jongen.... toch.
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Hmmm, toch wel frapant dat mijn ouders allebei verstandelijk beperkt zijn en ik niet...

Tot zover je genetische onderbouwing...
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Josephus schreef:
Als beide ouders alcoholist zijn en een kind maken, heeft dat kind een enorme aanleg voor alcohol, simpel. Stoppen de ouders als het kind geboren word ermee, zal het kind nooit begrijpen waarom die naar de fles grijpt.
...was het maar zo simpel...
Tja, als de ouders bijv. gevoelig zijn voor stress en geen andere oplossing voor die stress weten dan "de fles" - dan krijgt het kind wel een en ander mee in de opvoeding. Dus of die "aanleg" biologisch of sociaal is, weet je niet.

(Wie weet, zijn die ouders wel zo stressgevoeleig, omdat HUN ouders...)

Als moeder veel dronk tijdens de zwangerschap, krijgt kind gegarandeerd minder fraaie dingen mee, want alcohol passeert de placenta.

...en of je nu als mens snapt "waarom" je een probleem niet efficient oplost of niet - het is toch handiger om da zaken echt aan te pakken.
(= Ook al weet je niet, waarom je naar die fles grijpt, stop het.)
(= mijn ervaring is, dat de waarom.vraa een enorme valkuil kan zijn.)
Faker

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Josephus schreef:Als je nooit weet wat de oorzaken zijn van het probleem, ADHD in dit geval zul je er ook nooit van af komen.

Als beide ouders alcoholist zijn en een kind maken, heeft dat kind een enorme aanleg voor alcohol, simpel. Stoppen de ouders als het kind geboren word ermee, zal het kind nooit begrijpen waarom die naar de fles grijpt.

Genetisch aangelegt door die liters alcohol.

Het kind is de dupe, maar kan er wel vanaf komen.
Wie is in dit geval de schuldige partij -> De ouders.

Zo gaat het met bijna alle stoornissen.
b.v - een kind dat word geboren in een omgeving met * te intiligente ouders word autist, of heef asperger.

En door cola en andere producten, en als baby`s op een kamer liggen met te veel extreme kleuren word het ook druk en kan het geen rust vinden

Veel groeten van Josephus
Jij hebt het volgens mij over alciholisme, adhd betekent niet alle dagen heleboel drank... volgens mij..
Derek

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

@ Josephus: Als genetica werkt zoals jij het voorstelt zullen je ouders wel veel spelfouten maken
Azakura

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Ik zeg dat de prikken die je bij je geboorte krijgt de oorzaak zijn.

En dat de openingsposter een idioot is.
De circusgeest

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

:lol:

Tja, die prikken idd. Sommige kinderen worden dankzij dat toch autistisch had ik ooit gelezen? Zou ik goed met ADHD kunnen idd. Iig, ze zorgen er wel voor dat de geboortecijfer laag komt te liggen onder de gekken die ik ken. Ik ga mezelf iig niet voortplanten met een ADHD, wat net onkruid is...Die ziekelijke onrust is een marteling wat ik mijn kinderen niet wil aandoen.
catgirl

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

hihi... weer een herkenning hier bij circusgeest...

ik ook niet voortplanten man met ADHD.... inderdaad het (kan) een marteling zijn.

Maare Josephus... je bent erg kort door de bocht... Sommige dingen die je zegt zijn wel een klein beetje waar, maar je maakt het allemaal te makkelijk. Zo makkelijk is het niet. Het ligt gecompliceerder. Hoe oud ben jij? Gewoon een vraagje....
Faker

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Josephus schreef:Als je nooit weet wat de oorzaken zijn van het probleem, ADHD in dit geval zul je er ook nooit van af komen.

Als beide ouders alcoholist zijn en een kind maken, heeft dat kind een enorme aanleg voor alcohol, simpel. Stoppen de ouders als het kind geboren word ermee, zal het kind nooit begrijpen waarom die naar de fles grijpt.

Genetisch aangelegt door die liters alcohol.

Het kind is de dupe, maar kan er wel vanaf komen.
Wie is in dit geval de schuldige partij -> De ouders.

Zo gaat het met bijna alle stoornissen.
b.v - een kind dat word geboren in een omgeving met * te intiligente ouders word autist, of heef asperger.

En door cola en andere producten, en als baby`s op een kamer liggen met te veel extreme kleuren word het ook druk en kan het geen rust vinden

Veel groeten van Josephus

Misvattingen met betrekking tot ADHD
Er blijken vele misvattingen te bestaan omtrent het ontstaan ADHD, zoals:

Slechte opvoeders zijn de oorzaak van ADHD.
Voedselverslaving is de oorzaak van ADHD.


http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD#Genetica
Dreamcatcher

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Ondanks dat hier al een tijdje niet meer gepost is, wil ik toch even reageren.
Ik zelf heb geen ADHD en ken eigenlijk ook geen mensen die hebt hebben, maar ik heb wel s gehoord dat er op speciale scholen, voor kinderen met gedragsproblemen, ADHD en nog veel meer van dat soort dingen, de hele voeding werd omgegooid en de kinderen daardoor zichtelijk verbeterden. Ik weet niet precies of het ook echt waar is, maar als ik dit zo lees in dit topic heeft het dus in de eerste plaats niet met voeding te maken? Of kan het er wel ten dele aan bijdragen? (Sorry, was even nieuwsgierig).
cooltje22

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Sorry hoor maar ADHD komt echt niet door opvoeding of voedsel. Dat is juist de fout die veel mensen maken. DNA is erfelijk dus je krijgt het mee van 1 van je ouders of grootouders. Dat betekend dat het gewoon een fout is in je DNA en daarmee wordt je geboren. Dat kan verkeerde opvoeding of voedsel niet veranderen en medicijnen ook niet dus kom je er ook gewoon niet vanaf...Het kan alleen verminderen of je kan er mee leren leven.
Dreamcatcher

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Ik bedoelde het niet lullig, ik was gewoon benieuwd. Maar dat het echt een DNA afwijking is wist ik niet. Daar komt dan misschien bij veel mensen ook het idee vandaan dat het andere oorzaken heeft.
cooltje22

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Ja sorry was ook niet echt voor jou bedoeld maar voor Josephus. Heel internet staat vol met dat ADHD abosluut niet door de opvoeding komt en hij beweerd dan opeens wel, terwijl het al wetenschappelijk is bewezen dat het voor het grootste deel erfelijk is. Maar voeding kan ook wel rol spelen maar het veroorzaakt geen ADHD. Veel suiker en kleurstoffen kan het alleen wel verergeren en alcohol, roken en drugs kunnen het verminderen (doordat het zorgt voor meer dopamine, wat een ADHD'er juist tekort heeft). Vandaar dat ADHD'ers ook meer kans hebben om een verslaving te krijgen...
Wendy_Dautzenberg

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

volgens mij is het beidden waar, als je bouwstoffen niet goed zijn dus je voedsel maar er spelen meer factoren mee

en als je ouders je verkeerd opvoeden, je inteligenter inschatten dan dat jouw vermogen kan liggen dan kan het aan de ouders liggen als deze je straffen voor de verkeerde dingen, dus als ze zelf geen goede bouwstoffen bezitten
Nathalie

Re: ADHD komt door ouders (en voedsel)

Ouders de oorzaak van ADHD? Aangezien het erfelijk is indirect wel maar niet direct en dus ook niet bewust.
Er word door de topic opener (in een latere post) gesteld dat als pa en/of ma alcohollist zijn jij dat later ook word? Grappig want vrijwel ieder kind dat opgroeit met 1 ouder (of 2) die daar mee kampt of kampte heeft zo'n gruwelijke hekel er aan dat zij geheel onthouders worden of maar weinig drinken (van de mensen die ik ken tenminste)
Wel is het inderdaad zo dat die gene verslavingsgevoeliger kan zijn omdat je dat nu eenmaal genetish mee gekregen hebt van je ouders dan. (of grootouders of whatever) Dit geld waarschijnlijk voor vele stoornissen ook! Dus ook voor ADHD.

Opvoeding en voedsel kunnen invloed hebben op het gedrag van een adhd-er. Kinderen (ook die zonder een gedrags stoornis) worden nu eenmaal druk van veel suiker en kleur-geur en smaakstoffen. Maar dit maakt je geen adhd-er want als je het kind ander voedsel geeft word het al gauw weer rustig. En ouders die hun adhd-ertje een goede structuur bieden en tegelijkertijd voldoende ruimte om die drukte (die voornamelijk in het hoofd zo erg is) kwijt te kunnen hebben een leuk energiek kind en dat lijkt dan waarschijnlijk in de ogen van andere ouders ook geen kind met een gedrags stoornis... maar daarmee verdwijnt het helaas niet echt!

Kortom ouders kunnen het gedrag van hun adhd-er wel possitief en negatief beinvloeden maar niet de stoornis zelf wegnemen.
Het is dus niet de schuld van ouders als hun kind deze gedrags stoornis heeft. Wel kunnen zij er iets aan doen (met hulp) om hun kind daarmee zo goed mogelijk te laten functioneren en dus de problematieken die het met zich mee brengt zo beperkt mogelijk te houden.

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”