paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Ayahuasca

Ayahuasca helpt mogelijk tegen depressie:
http://www.ggznieuws.nl/home/psychedel ... depressie/
Ja dat klopt, er wordt veel onderzoek naar gedaan. Ook naar paddo's.
Mijn zus gaat met haar ' yogalerares' vandaag naar http://www.kambothuis.nl/ 'trippen' op een 'Kambokikker' en thee met Ayahuasca drinken?!:S
Ze heeft heeft jarenlang zware angsten & depressie en heeft slechte ervaring met GGZ/medicatie. werkt, twee kinderen van 10 en 12 jaar, eigen huis, ex-man en haar huidige vriend met een stiefkind erbij. Daarnaast doet ze de zorg voor mijn demente moeder en staat voor iedereen klaar. Vele maken 'misbruik' van haar goede vertrouwen & naïviteit. Ik kan haar niet 24/7 beschermen, dus weet niet wat er nu speelt en hoe ze op dit pad is gekomen?!:S Ze is ex-fotomodel, ' streetwise', gevoelig (eet geen brood, suiker, snack etc etc.), jehova getuige, doet Bijbelstudie, yoga, veganist, vegetarisch, te goed van vertrouwen, allemansvriend, peoplepleaser, anti-(drugs)alcohol/xtc/coke/heroïne/weed/etc.), deugdzaam, engel, zet nooit haar vuile was buiten, roddelt nooit, koppig, een doener, heel vriendelijk & aardig, te tolerant, begripvol, empathisch , heeft kompassie, etc etc. Kortom ' Mevrouwtje " ik weet alles beter', 'met mij gaat altijd goed', ' ik heb alles wat mijn hart begeerd', " Ik heb geen ' problemen' " & super eigenwijs / koppig! Net als mij heel stellig in haar handelen en communicatie. Ja het zit in de familie LOL :rofl
In tegenstelling met mij is ze nooit in contact geweest met politie, rechters, etc.B)

Zelf merk ik een zogenaamde 'afterglow', waarin ik merk dat ik nog steeds meer in contact sta met dat deel van mezelf. Ik heb ook nog sterkere jeugdherinneringen, ik kom daar makkelijk terecht. Ik ben ook nog gevoelig, wat wel fijn is. Wel merk ik dat als ik alcohol drink dat meteen veel slechter valt dan normaal. Ik kom snel in een negatieve vibe terecht (de dag erna). Maar, ook kom ik daar weer makkelijker uit dan normaal omdat ik dus meer in contact sta.
Dat respecteer ik, maar ben ik ben bang dat me zus dat niet trekt, omdat je nooit drugs heeft gebruikt en supergevoelig is. Plus psychosegevoeligheid in onze familie zit: Ik, me vader, oom, broertje, neef etc zijn allemaal psychotisch geweest!:(
Een paar mensen hebben aan me gevraagd of ik wel echt psychotisch ben geweest. Dat raakte me erg merkte ik, en meteen begon ik me te verdedigen. Daardoor raakte ik ook een beetje in een dip en ging ik me afzonderen. Tot mijn vriend aan me vroeg, waarom ik niet vroeg aan die mensen waarom ze dat dachten? In plaats van mezelf te verdedigen? Ineens zag ik dat ze daarmee een pijn aanraakte bij mij van binnen, en dat ik me daarom meteen ging verdedigen. Dat was echt een eye opener voor me.
Jouw ervaring respecteer ik en doe een beroep op jouw kennis & kunde om mij hierin te adviseren, haar te begeleiden in dit 'ritueel' ?!:S
Ik merk dat Ayahuasca zelf niks voor me oplost. Het is een ondersteuning in een proces waar ik al in zat. Zelf moet ik wel het werk doen, en dat is hard werken! Gaat niet vanzelf.
Ik heb zelf ervaring met LSD etc., maar via dit ritueel gaat ze haar 45 jaren lange angsten & depressie, niet in een paar weken/maanden wegnemen, als alternatief voor medicijnen.

Wat mijn punt is: " Wat zou jij doen, in mijn plaats, als jouw zusje dit zou doen & welk advies zou je geven, op welke tactische, begripvolle , empathische, voorzichtige manier?!" :S

Ze is mijn lieve kleine zusje, waar ik heel veel van hou, maar ik weet niet meer wat ik moet doen?! HELP!:S Ik wil haar niet kwijt, ik heb mijn vader, broer & moeder al verloren: Ik kan dit er echt niet bij hebben!Real sad
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ayahuasca

paranoia68 schreef: 20 jan 2018 10:10 Wat mijn punt is: " Wat zou jij doen, in mijn plaats, als jouw zusje dit zou doen & welk advies zou je geven, op welke tactische, begripvolle , empathische, voorzichtige manier?!" :S
Ik zou haar met klem afraden om Ayahuasca te gebruiken.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”