Gebruikersavatar
Geinteresseerd1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2014 00:19

Antipsychotica die suf maken/sederend werken

Ik slik nu 7 maanden Seroquel en deze beviel goed vanwege het versuffende effect (gedachten die werkelijk stil komen liggen). Het werkte bij mij eigenlijk een beetje als een benzodiazepine. Helaas neemt de werkzaamheid af en zorgt een hogere dosering juist voor een actievere gedachtengang.
Vrijdag heb ik een gesprek met mijn arts omdat ik graag nieuwe medicatie wil proberen welke dus een versuffende werking heeft. Bij voorkeur een antipsychoticum omdat ik stemmingswissingen heb.
Ik lees over Haldol en dat deze een versuffende werking heeft. Wie kent er nog meer antipsychotica met een dergelijke werking?
Gebruikersavatar
lienke
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:58

Re: Antipsychotica die suf maken/sederend werken

Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen met pillen. Ik heb een aantal anti psychotica geslikt (zyprexa, risperdal, abilify, seroquel en leponex). Ik neem nu al lange tijd de combi van seroquel en leponex.

Wat ik me nog kan herinneren is dat ik bij de zyprexa en de risperdal suf werd. Ook de leponex maakt wat suf. Maar dit medicijn is één van de laatste opties voor (met name) psychosen, gezien de bijwerkingen.

Groet,
Lienke
TheEmperor85

Re: Antipsychotica die suf maken/sederend werken

Heb een tijdje Zyprexa geslikt maar kon ik niet mee functioneren (er moet namelijk wel een zekere grens aan de sufheid zitten :tongue: )
Seroquel was een stuk beter.

Overigens slik ik nu een redelijk onbekende beta blocker. Die uiteindelijk hetzelfde resultaat heeft. (Sorry, ben de naam even kwijt).
Gebruikersavatar
erikduizend
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2016 18:04

Re: Antipsychotica die suf maken/sederend werken

Geen idee waarvoor je het wilt slikken, maar ik vind een lage dosis zyprexa wel fijn. ik slik dagelijks 5mg zyrexa.

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”