Gebruikersavatar
anoniem2909
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 okt 2014 09:54

Citalopram

Hoi hoi Allemaal,

Ik slik al een tijdje citalopram tegen me depressie de eerste weken ging het echt goed.
de laatste week merk ik dat ik er echt down van word,alsof de medicijnen niet werken.
Ik ben erg afwezig,heb nergens zin in.
Alles is teveel gevraagd en ben ongelofelijk moe.
Het doet me denken aan het begin van me depressie.
Me grootste angst is om weer terug te vallen.

Wie herkent dit ook?

ik heb daarnaast ook gevraagd aan me psychiater of ik inplaats van 1 nu 2 op een dag neem.
Ze wou er liever even mee wachten.
Wie bang is om bergen te beklimmen,zal altijd tussen de gaten leven.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Citalopram

Hoi,
Hoe lang precies is 'al een tijdje'?
De eerste zes weken, als je lichaam moet wennen aan het spul, kunnen heftig zijn.
Dit effect kun je inperken door vitamine B complex te slikken.

En een effect dat verschillende namen draagt, gaat over stresshormonen.
Als je te moe bent, te lang te veel stress hebt gehad, werkt de hele groep waar citalopram toe behoort niet tot nauwelijks: je lichaam vindt dat je in gevaar bent en maakt nadrukkelijk stresshormonen aan. Zodat de stress eerder toe- dan afneemt.
Een orthomoleculair werkende arts kan je hier doorheen helpen.
Gebruikersavatar
mereltje333
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 aug 2010 14:45

Re: Citalopram

Hoi,
Ik gebruik al jaren citolopram. Ik weet nog wel dat op het begin ik soms het gevoel had dat het slechter ging in plaats van beter. Er werd toen vertelt dat vaak dingen eerst slechter gaan voordat het beter wordt. En inderdaad duurt het een tijd voordat je effect merkt omdat je lichaam nog moet wennen. Bij mij is toen de dosis verhoogt maar ik werd hier heel vlak van, waarna de dosis weer terug gebracht werd naar wat ik eerst had. Het is altijd zoeken naar de juiste dosis en dit heeft tijd nodig.
Hopelijk gaat het snel beter!

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”