Kitty1955

Een lans voor een pilletje?

Lieve lezers van dit forum,

Ik heb 2 opmerkingen die er wellicht toe kunnen doen:
Er zijn grofweg 3 verschillende soorten mensen:
die van gewapend beton, die van hout en die van glas.
Welke jij bent heb je niet kunnen kiezen.
De mensen van beton kunnen alle stormen doorstaan en amper bewegen, de mensen van hout waaien bij een storm wel alle kanten op maar komen toch weer in het midden uit.
Dan die van glas...... die breken....
Opvallend is het dat er in onze maatschappij steeds meer mensen van glas blijken te zijn.
Dat zegt iets over onze maatschappij....niet over de 'glazen' mensen. *eind quote*

Oh er zijn denk ik nog wel meer soorten mensen. Mensen van silicone bijvoorbeeld. Kunnen oneindig veel incasseren zonder gevolgen, alles glijdt van hun af (ook de belangrijke zaken in het leven) en kunnen zich in elke situatie precies vormen als gewenst. Hier kom je er veel van tegen in de top van het bedrijfsleven en de financiële wereld.
Mensen van water, zijn er ook nog. Is geen grip op te krijgen en zoeken altijd de weg van de minste weerstand.

Het tweede wat ik graag onder jullie aandacht wil brengen is het gebruik van psychofarmaca.
Ik ben zelf absoluut geen voorstander van meds, laat dat duidelijk zijn.
Anderzijds is het ook best wel zinloos te moeten 'lijden'.
Bij elke andere kwaal en/of pijn zal men niet echt aarzelen een medicijn of pijnstiller te nemen (zie de zonder recept verkoop van pijnstillers!)
Waarom dan wel bij zielenpijn?
Vaak is het zinvol gebleken dmv tijdelijke medicatie een aanhoudende negatieve spiraal te doorbreken.
Zo kunnen wij even, vaak letterlijk, op adem komen, herstellen en voldoende krachten verzamelen om het straks zónder meds te kunnen.
Ik breek een lans voor het (tijdelijke) 'pilletje'.
Ik lees graag jullie meningen.
TheEmperor85

Re: Een lans voor een pilletje?

Kitty1955 schreef:Lieve lezers van dit forum,
Ik heb 2 opmerkingen die er wellicht toe kunnen doen:
Er zijn grofweg 3 verschillende soorten mensen:
die van gewapend beton, die van hout en die van glas.
Welke jij bent heb je niet kunnen kiezen.
De mensen van beton kunnen alle stormen doorstaan en amper bewegen, de mensen van hout waaien bij een storm wel alle kanten op maar komen toch weer in het midden uit.
Dan die van glas...... die breken....
Opvallend is het dat er in onze maatschappij steeds meer mensen van glas blijken te zijn.
Dat zegt iets over onze maatschappij....niet over de 'glazen' mensen.

Oh er zijn denk ik nog wel meer soorten mensen. Mensen van silicone bijvoorbeeld. Kunnen oneindig veel incasseren zonder gevolgen, alles glijdt van hun af (ook de belangrijke zaken in het leven) en kunnen zich in elke situatie precies vormen als gewenst. Hier kom je er veel van tegen in de top van het bedrijfsleven en de financiele wereld.
Mensen van water, zijn er ook nog. Is geen grip op te krijgen en zoeken altijd de weg van de minste weerstand.
Kitty1955 schreef:Het tweede wat ik graag onder jullie aandacht wil brengen is het gebruik van psychofarmaca.
Ik ben zelf absoluut geen voorstander van meds, laat dat duidelijk zijn.
Anderzijds is het ook best wel zinloos te moeten 'lijden'.
Bij elke andere kwaal en/of pijn zal men niet echt aarzelen een medicijn of pijnstiller te nemen (zie de zonder recept verkoop van pijnstillers!)
Waarom dan wel bij zielenpijn?
Vaak is het zinvol gebleken dmv tijdelijke medicatie een aanhoudende negatieve spiraal te doorbreken.
Zo kunnen wij even, vaak letterlijk, op adem komen, herstellen en voldoende krachten verzamelen om het straks zónder meds te kunnen.
Ik breek een lans voor het (tijdelijke) 'pilletje'.
Ik lees graag jullie meningen.

Helemaal mee eens. De farmaceutische wereld is 1 groot boevennest, er van afhankelijk zijn is absoluut niet wenselijk, maar als tijdelijke oplossing kan medicatie wonderen doen :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Een lans voor een pilletje?

Een tijdelijk pilletje vind ik niets mis mee zolang het pilletje niet gebruikt wordt om het proces niet aan te hoeven gaan. Je ziet soms dat mensen eindeloos pillen blijven slikken om symptomen te blijven onderdrukken zonder therapie te krijgen die ze helpt de oorzaak aan te pakken.

Sommige mensen zijn uitbehandeld in de psychische zorg. Die kunnen niet zonder pilletjes om nog enigszins kwaliteit van leven te krijgen. Ook daar ben ik niet tegen maar dan wel nadat al het andere niet heeft gewerkt of geholpen.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”