Shakie

Medicijnen tegen mijn dwang en angst

Ik ben nu bijna 6 maanden in behandeling bij een psycholoog. Ik ben een dwangmatige piekeraar en heb ook last van dwanggedachtes. Verder moet ik heel veel vragen stellen om me gerust te stellen. Ik ben eerst elke week bij haar geweest, daarna 1x per 2 weken en de laatste keer zat er 6 weken tussen.

Er zat verbetering in, mijn piekeren werd minder, en het steeds vragen moeten stellen was ook véél minder. Maar de laatste zes weken was het vragen stellen weer helemaal terug en de dwanggedachtes waren meer.

Nu zei mijn psychologe eigenlijk direct wil je het niet met medicijnen er bij proberen. Ik zei toen redelijk snel ja, ook omdat ik het even niet meer zag. Ik twijfelde een dag later direct of dit een goede keus was.
Ik moet ervoor naar mijn huisarts die zij zou bellen.
Ze heeft me teruggebeld en ik heb mijn twijfel geuit. Nu is mijn probleem dat ik over al mijn beslissingen twijfel en ze heeft me uitgelegd dat ze een lage dosering gaan proberen omdat het bij sommige mensen de dwang verminderd en om me een tijdje te laten voelen dat alles ook goed komt als ik niet pieker of twijfel.

Vinden jullie dit logisch klinken? En wat vinden jullie ervan dat ze medicijnen voorschrijven?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Medicijnen tegen mijn dwang en angst

Als ik jou was zou ik je twijfel kenbaar maken aan je psychologe en deze kwestie verder met haar bespreken voor je een definitieve beslissing neemt.
Bij het toedienen van medicatie is het uiteraard van belang dat je daar ook werkelijk achter staat.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”