ami

mao remmers

Hallo
Heeft iemand hier ervaring met antidep ressivia uit de groep van de mao remmers? Ik heb begrepen dat je dan een dieet krijg. Is dat een moeilijk vol te houden dieet?
Gebruikersavatar
lienke
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:58

Re: mao remmers

Hallo,

Ik heb een tijd lang Nardil geslikt (fenelzine als ik het goed heb) en heb ook dus het dieet gevolgd. In het begin vond ik het best eng, maar het dieet wende snel, gelukkig.

Ik kreeg van de arts informatie over wat ik wel en niet mocht eten. Zoals gezegd: In het begin vond ik het wel een beetje eng. Ik kreeg een soort noodpil die ik altijd bij me moest hebben, voor het geval ik toch iets had gegeten/gedronken had met tyramine.

Vooral in het begin was ik nogal gepitst op hoofdpijn. Een nare hoofdpijn die snel opkomt. Want dat is één van de symptomen van teveel tyramine. Maar het viel me mee.

Na dit een tijd lang te hebben geslikt, ben ik er mee gestopt. Voor mij woog het dieet en alle rompslomp niet op tegen de geringe werking die ik ervoer.

Ik hoop dat het je gaat helpen. Succes!
Lienke
Jessy

Re: mao remmers

Ik heb zowel Nardelzine (fenelzine) als Moclobemide (Aurorix) genomen allebei MAO's maar fenelzine is veel sterker word beweerd.
Van Moclobemide had ik totaal geen effect, ik kreeg ook geen specifieke waarschuwingen of noodpil mee. Gewoon een 'kijk uit met zuivelproducten'. Ik heb er ook nooit last van gehad. Nardelzine vond ik afschuwelijk vieze pillen om door te slikken en was eerlijk gezegd blij als ik daarmee mocht stoppen. Hoofdpijn kreeg ik vaak wel, maar ook niet meer als dat. Ook qua werking verwaarloosbaar, wat mij betreft.

Als ze het je voorstellen zou ik toch opteren van het te proberen, het is nu eenmaal een categorie van AD die als straf werkend bekend staat en geen eerste keuze. Het feit dat een arts jou deze zou willen voorschrijven zal dan ook wel spreken van hoe erg je situatie is. Maar vraag gerust meer uitleg voor je ermee begint. Normaal krijg je wel een lijst mee van wat je wel en beter niet mag eten. Het is ff aanpassen, maar dat lukt je vast wel!

Succes!

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”