Het is nu 23 mei 2013 17:17

Text size
Inloggen

Ervaringen met Esomeprazole Teva

Dit forum is bestemd voor vragen die gaan over gebruik van medicijnen die invloed hebben op het psychisch welbevinden.

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 02 maart 2012 14:05

Ach zoo... :nod:
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 07 maart 2012 21:07

Ik kom net terug van de dokter. Mijn maag zou beter zijn. Nu moet ik lichtere pillen nemen: Zantac 150 en later nog eens terug gaan om te zien of het nog steeds verbeterd is. Hopelijk wel!
Tegen mijn spastische darm neem ik het best Buscopan. Dit mag ook dagelijks; wist ik niet.
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Janneke » 09 maart 2012 11:27

Nu ja, de arts vindt, dat het de goede kant op gaat. (Dat je maagzuur met minder grove middelen bestreden moet worden.)
Vind jij dat ook...?

(Voor een spastische darm is het op zich wel zinnig, als de maag volop haar werk kan doen en dus volop zuur mag zijn. Dan hoeven de darmen niet zo hard te kneden.)
Janneke

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 09 maart 2012 12:45

Ja.
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 15 maart 2012 08:54

Typisch: mijn maag is beter, maar ik heb sinds ik die lichtere pillen neem wel weer meer last van het zuur... :(
Daarnet moest ik er zelfs voor opstaan. Gelukkig hielp wat eten + pil natuurlijk.

Waarom heb ik al maagzuur op zo'n vroeg uur? Is dat omdat ik de hele nacht niks gegeten heb of wat?
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Janneke » 15 maart 2012 09:26

De Chinezen stellen, dat tussen 08.00 en 10.00 je maagenergie op haar hoogtepunt is.

En het is vrij typisch voor "breukje in het middenrif" doorgaans moet je dan je bed iets aanpassen (hoofdeinde hoger leggen dan het voeteneinde - gebruik maken van de zwaartekracht).
Janneke

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 15 maart 2012 09:53

Janneke schreef:.En het is vrij typisch voor "breukje in het middenrif" doorgaans moet je dan je bed iets aanpassen (hoofdeinde hoger leggen dan het voeteneinde - gebruik maken van de zwaartekracht).

Het is al wat hoger vanboven, aangezien mijn vriend een maagbreuk heeft.

Van een breukje in het middenrif heeft de dokter toch niks gezegd... en als het niet over gaat moet ik tóch zo'n maagonderzoek laten doen hé... Ik voel het! Eergh! 006 023
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 04 apr 2012 16:04

Kun je ook het maagzuur krijgen door net níet of niet veel te eten? Gaat dat dan beter als je wel iets eet?
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 10 apr 2012 21:33

Geen antwoord...? Ach ja, doet er niet toe.

Typisch: donderdagavond laatste Zantac pilletje gepakt (want m'n maag was toch beter en ik moest toch eens met die medicatie stoppen?!) en meteen de volgende dag zuur in de keel. Tot vandaag heb ik het nog steeds. Met momenten echt erg. Kan mijn maag nu écht niet zonder maagzuurremmers?! 006 Ik pak er soms nog nu, maar zonder veel resultaat of het zijn die sterke van mijn vriend, maar die mag ik eigenlijk niet nemen (voorschrift).
Ik denk dat ik de dokter nog eens mag bellen... Stopt dit dan nooit?! 025

Je zou denken pak gewoon die pillen verder die goed hielpen, maar dan zit m'n moeder weer te zeuren dat dat ongezond is (en die voor m'n hoofd dan niet zeker)!! eusa_wall
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Janneke » 11 apr 2012 12:55

Hoi Hawk,
natuurlijk heb je minder last van maagzuur als je te weinig of niet eet: het spul i sbedoeld, om eten te verteren.
Als je honger hebt en eten ruikt, aan eten denk etc. dan loopt niet alleen het water je in de mond, maar ook het maagzuur in de maag.

Zuur in je keel is eerder, dat het zuur op een plek terecht komt, waar het niet hoort. Meer een mechanisch feilen dan biochemisch (en dus idealiter niet met pillen op te lossen - het kan erg goed mechanisch, dus wat zal je pillen slikken, die jouw spijsvertering bemoeilijken).

Enne: lief zijn voor je hoofd, he! ;) (Niet te veel eusa_wall )
Janneke

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 11 apr 2012 13:36

Wees gerust Janneke, die smiley was enkel maar omdat ik 'm gepast vond. ;)

Oké, maar als pillen niet werken, hoe kan ik het dan wel oplossen?
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor Janneke » 11 apr 2012 15:33

Via een goede osteopaath.
Janneke

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 11 apr 2012 15:40

Janneke schreef:Via een goede osteopaath.

Die zijn zo kostelijk, volgens mijn vriend! :(
Hawk L.

Vorige

Keer terug naar Medicatie & psychofarmaca