Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Ik citeer:
Klachten en symptomen hartaanval/hartinfarct
De volgende symptomen kunnen bij zowel mannen als vrouwen duiden op een (naderend) hartinfarct:

druk op de borst: een hevige, zware, heftige drukkende pijn midden op de borst;
deze pijn straalt mogelijk uit naar kaken en armen, vooral de linkerarm;
pijn in de schouders of tussen de schouderbladen;
wit wegtrekken en hevig transpireren, zweten;
duizeligheid, misselijkheid en soms braken;
kortademigheid;
angst en in sommige gevallen doodsangst;
kort verlies van bewustzijn zonder dat te voelen aankomen
rusteloosheid.
Het lijkt me verstandig er eens mee langs te gaan bij de huisarts en je verder te laten onderzoeken daarbij. Het hoeft geen van bovenstaande te zijn, maar als het dat wel is en het vind plaats dan is het einde oefening, dus ik zou voor de zekerheid toch maar even langsgaan bij je huisarts.[/quote]


Ik heb dit al zoveel gehad..mijn man zegt dat als er iets aan mijn hart was, ik al lang iets zou gekregen hebben. :confused:
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

De dood is iets wat velen niet willen. Iets wat je niet wil en wat onomkeerbaar is (als we daar maar van uit gaan), is juist iets dat angst kan veroorzaken. En ja, je hebt gelijk als druk maken over de dood geen zin heeft omdat het toch wel komt, maar dat neemt de angst echt niet weg.[/quote]


Dat klopt!!!!! Ook al weet je dat de dood ooit komt, het neemt de angst NIET weg!!!
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

tins schreef:Het was voornamelijk bij mij altijd de angst, het niet weten wat er gaat gebeuren. Heb veel ervaringen gehad, dat ik dacht dat ik dood ging. Weet niet of het de angst was om dood te gaan of om het niet weten wat er precies aan de hand was of wat er ging gebeuren.

De momenten zijn heel erg.
Ik hoop dat je er snel uit komt :)

:knuffel: tins
Soms twijfelde ik daar ook aan. Ben ik nu bang om dood te gaan?of ben ik gewoon bang, door iets, omdat ik niet weet wat er gebeurd.. Maar uiteindelijk is het nu zover gekomen dat elke paniekaanval leidt tot een angst om dood te gaan.. :(
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Intussen zal je toch al ondervonden hebben dat je er niet dood van gaat?

Wat is de trigger eigenlijk voor die aanvallen?
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Daarom TS; hup hup hup, naar de dokter! En mocht je je er niet bij neer kunnen leggen dat je volkomen compleet gezond bent en lichamelijk niets mankeert en nog steeds zulke angsten ervaren, denk ik dat het verstandig is als je met een therapeut gaat praten en dit tot op de bodem uitzoekt.[/quote]


TS??
Leeuwtjuh

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Kim1 schreef:
TS??
Topicstarter, dat ben jij dus :nod:
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

momo schreef:Intussen zal je toch al ondervonden hebben dat je er niet dood van gaat?

Wat is de trigger eigenlijk voor die aanvallen?

Ik zou alles geven als ik daar het antwoord maar op wist!
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Leeuwtjuh schreef:
Kim1 schreef:
TS??
Topicstarter, dat ben jij dus :nod:

ah oké, had er geen idee van
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Je kunt de amygdala op vele manieren kalmeren, maar wat je leert bij een cognitief wekende psycholoog werkt helaas 006 niet. (Proberen om rustig uit te ademen kan helpen, hand zachtjes op je voorhoofd kan helpen; hollen of kickboksen kan helpen - en om de zaak echt aan te pakken: emdr, somatic experiencing, hypnose of gespecaliseerde kinesiologie.)
.[/quote]


Dat van de amygdala heb je uitgelegd toen ik net op het forum kwam. Ik heb dat toen doorgeven aan mijn kine. Ze zou dat eens opzoeken heeft ze gezegd. Morgen moet ik terug naar haar. Ik ben heel benieuwd wat ze zal gevonden hebben, en of ze er iets mee zal kunnen/ willen doen..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Kim1 schreef:Ik heb dat toen doorgeven aan mijn kine. Ze zou dat eens opzoeken heeft ze gezegd. Morgen moet ik terug naar haar. Ik ben heel benieuwd wat ze zal gevonden hebben, en of ze er iets mee zal kunnen/ willen doen..
Tj - de ene hellft kun je zelf doen -
Proberen om rustig uit te ademen kan helpen, hand zachtjes op je voorhoofd kan helpen; hollen of kickboksen kan helpen - uiterard, kan ene kine je helpen met ademtechnieken.

De andere helft (emdr, somatic experiencing, hypnose of gespecaliseerde kinesiologie) daar heb je als cleint ieand voor nodig met een gedegen oleiding.
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Weet iemand of ze onder hypose kunnen te weten komen vanwaar je angsten afkomstig zijn?
Of heeft iemand dit zelf al meegemaakt?
Kim1

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Janneke schreef:
Kim1 schreef:Ik heb dat toen doorgeven aan mijn kine. Ze zou dat eens opzoeken heeft ze gezegd. Morgen moet ik terug naar haar. Ik ben heel benieuwd wat ze zal gevonden hebben, en of ze er iets mee zal kunnen/ willen doen..
Tj - de ene hellft kun je zelf doen -
Proberen om rustig uit te ademen kan helpen, hand zachtjes op je voorhoofd kan helpen; hollen of kickboksen kan helpen - uiterard, kan ene kine je helpen met ademtechnieken.

De andere helft (emdr, somatic experiencing, hypnose of gespecaliseerde kinesiologie) daar heb je als cleint ieand voor nodig met een gedegen oleiding.
Als ik het goed begrepen heb op de site van somatic experiencing, dan moet je eigenlijk weten wat je trauma was.
En hoewel het uitgelegd wordt, ik begrijp niet hoe het er in wezen werkelijk aan toe gaat..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Paniekaanval van meer dan 7uren!

Het beste werkt het, als je gwoon een therapeut opbelt en vraagt, om het uit te leggen. (Ik heb er zelf geen ervaring mee, het staat zogezegd op mijn lijstje, net zoals neurofeedback.)

En vraag dan, of je ook "op" die mega paniekaanval somatic experiencing zou kunnen doen. (Wellicht is dat niet de oorzaak, maar een gevolg, deze mega paniekaanval - maar soms an van het een het ander komen.)

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”