marcel75

Financieen

Ik heb een groot gezin met alle zaken die je in Nederland dan hebt. Hoge kosten, werken combineren met het opvoeden van de kinderen, druk druk druk. Ik heb nogal emotionele jaren achter de rug, niet alleen negatief, maar wel veel te verwerken, kinereren geboren, mooi huis gekocht, banen gewisseld, maar ook: stress, slapeloosheid, schoonvader overleden, moeder overleden. Ruzie in de familie, zware zwangerschappen van mijn vrouw en wellicht ben ik wel wat vergeten. Ik merk dat dit mij onrustig maakt, onzeker. Ik focus met nu sterk op fiancieen, ik ben er voor mijn gevoel door geobsedeerd. Als iemand een auto koopt "hoe kan hij dat betalen", hoe moeten we dit doen. Nu hangt er een belastingaanslag boven mijn hoofd en dat gaat om zo'n 10.000 euro en dat geeft me zoveel stress dat ik er niet van kan slapen, minder functioneer, piekerig ben, kortaf.. Kortom ik ben alleen nog maar bezig met financieen..
Leeuwtjuh

Re: Financieen

Allereerst; geldzorgen zijn de meest uitzichtloze grootste stressveroorzakers van het dagelijks leven. Dus ik snap wel dat je daar ontzettend onder lijdt. Ik kan het me helemaal voorstellen. Over de belastingdienst; gelijk bezwaar tekenen dat je niet zoveel geld hebt en dat het waarschijnlijk een fout in het systeem (of je aangifte) is.

Ze hebben mij ook een keer om 7200 euro gevraagd.
Dat verdiende ik op dat moment niet eens op jaarbasis 8)

Probeer zekerheid te krijgen in je financiële plaatje. Ik maak voor mezelf budgetplannen waarbij ik direct kan zien hoeveel speling en ruimte ik heb en zet alles op een rijtje. Als er toevoegingen zijn, kan ik deze direct aanvullen en balanceren. Dit geeft je de zekerheid van het maandelijks quit-spelen, waardoor je je focus elders op kunt richten. Plan alles in en probeer jezelf hier aan te houden. Heb je spaargeld? Zoja; knap! Houden zo, dat is de buffer voor wanneer het kritiek wordt.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Financieen

Hoe kom je aan een aanslag van 10000 euro ?
Inzicht als Uitweg..
marcel75

Re: Financieen

Dank voor de informatie en de tips. Ik verdien een goed salaris. Door de hectische jaren laat je de financieen versloffen. Omdat mijn schoonvader is overleden heb ik besloten te stoppen met detachering, korte klussen, vaak ver weg. Ik realiseerde me dat dit voor mij zwaar is (steeds nieuwe klussen) en vaak ver weg (>100 km reistijd).. Dat is geen doen met 3 kinderen. Daarmee heb je wel een auto nodig. Kortom: ook hectische prive jaren. Belastingaanslag heeft te maken met de auto die ik alleen zakelijk reed.. alle ritten netjes bijgehouden, maar ééntje vergeten..

Voor de hectische periode was er wel overzicht, maar dan kom je uit je werk, legt de kindjes in bed en dan is de energie wel op..

Ik ga zeker overzicht houden.. Wat zijn ervaringen van andere in deze nu ik lees dat ik niet de enige ben... 022
KevZ

Re: Financieen

Zet al je geld op rood! wie weet!?

Grapje

Nee, naar voor je, vind het ook wel een beetje vreemd hoe je 10000 euro belasting terug moet betalen, dan was het wel een heel lange auto reis!
Hmm waarom krijg je daar eigenlijk belasting voor terug....kiest er toch zelf voor om zo ver te gaan werken, moet je meer vergoeding aan hen vragen, niet belasting, dat moet ik betalen!
marcel75

Re: Financieen

ingewikkeld verhaal. Maakt verder niet uit. Ik ben in ieder geval ten goede trouw, heb de zaak niet bedonderd ofzo. het gaat mij om de stress en de onrust. Het vervelende van geld stress vind ik altijd dat je het eigenlijk weg moet relativeren, ziek zijn, andere vreselijke dingen zijn veel erger.. Ik weet daar wel wat van. Mijn schoonvader en mijn moeder zijn jong overleden En toch houden geldzaken je uit je slaap en brengt het onrust.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Financieen

Ik zou eens een afspraak maken met een belastingadviseur of iets dergelijks want een aanslag van 10.000 euro houdt iedereen wel uit zijn slaap. Als het enkel is van een ritje wat je vergeten bent te noteren, dan lijkt me dit niet in verhouding staan met je aanslag. Daar moet over te praten zijn.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”