dazz

Pijn aan m'n voeten...

Pijn aan m'n voeten...

Jaren geleden kwam ik via (een vorige) huisarts bij een orthopeed.
Daardoor kreeg ik steunzolen die het niet zo goed deden of zo.

Vanwege die steunzolen ontstonden er pijnlijke plekken onder m'n voeten
en die steunzolen gebruik ik niet meer.
Met die pijnlijke plekken kwam ik via huisarts bij podotherapeute,
zij heeft gesneden aan die pijnlijke plekken,
en later kwam ik bij pedicure.
Die pedicure heeft me een paar keer geholpen maar laatste keer
zei ze: "Meer kan ik niet doen."

Pijnlijke plek aan rechtervoet werd een wrat,
en onder linkervoet huid te dun om pijn te kunnen verminderen.
En aan linkervoet is er nieuwe pijnlijke plek aan het ontstaan.
Vorige keer dat ik bij huisarts was kon hij niets doen.

Aangezien de pijn aan het toenemen is ging ik gisteren toch naar Kruidvat.
Ik denk dat de huisarts me zei dat ik zelf niets tegen die pijnlijke plekken moet
doen, maar bij Kruidvat is er toch wel het een en ander te koop...

Wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Pijn aan m'n voeten...

Hoi Dazz,
wat een malloot van een huisarts!
"Niets doen aan pijn" lijkt mij niet verstandig.

Had je huisarts 'een verhaal, hoe of het komt"?
Jij schreef, dathet begon, met steunzolen die 'niet goed waren' - die mogelijk de druk niet netjes verdeeld hebben en een soort kneuzinkjes hebben veroorzaakt.
(Lopen op een wrat is ook niet lekker, maar tegen wratten zijn wel kruiden gewassen.)

Heb je ooit op crocs gelopen? Die vervormen aan alle kanten (sommige mensen gaan dan erg wiebelen: zoals jij je voet neerzet, schuin bijv. kun je m in een croc ook afwikkelen). Mogelijk geeft jou dat de gelegenheid, je zere plekken te ontwijken.

En wat mogelijk helpt: nieuwe, goede steunzolen. (Wat mogelijk een 2 of 3 stappenplan is: eerst zolen, zodat je kunt lopen ondanks de pijn. Dwz.: een zoll, die de pijnlijke plek(ken) ontziet. Dan zolen richting 'normale stand' en dan echt goede zolen.)
JBemel

Re: Pijn aan m'n voeten...

wat een malloot van een huisarts!
"Niets doen aan pijn" lijkt mij niet verstandig.
wie niet stil staat bij de pijn en er niet aan denkt, zal de pijn na een tijdje niet meer voelen
pijn wordt veroorzaakt door geprikkelde zintuigen, het eerste gevoel van pijn is een waarschuwing, al de pijn die daarna komt kan betekenen dat je iets niet kan, of het is gewoon om je te treiteren.

mijn tip is:

probeer rustig te lopen en een manier te vinden waarop je met de minste pijn kan lopen. ga tijdens het lopen naar muziek luisteren of iets anders om niet aan de pijn te hoeven denken, je hersens zullen je dan gaan pesten om even een gevoel van pijn te geven, laat dat gevoel gewoon wegvloeien en ga niet direct weer aan de pijn denken. door gewoon te lopen zonder aan de pijn te denken loop je zoals je normaal zou doen, dan past jouw lichaam zich daarop aan en die zal dus merken dat er iets is dat die beweging wilt verstoren, dan zal de pijn (meestal) sneller weg gaan.

het was een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat het te begrijpen is
veel sterkte ;)

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”