Carolien

Bijwerking van medicatie.

de laatste tijd last, van licht in mijn hoofd, en bang dat ik tegen de vlakte gaat.
mijn bloeddruk is te laag, was het al, nog lager van de medicatie.
wat meer zout gebruiken, en voldoende drinken.
Nu wel gerust gesteld, en dacht dat het van de lithium was.
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Een kop koffie helpt ook je bloeddruk te verhogen...
Carolien

Re: Bijwerking van medicatie.

Bedankt Franje, dat is waar, een mok sterke koffie, is daar goed voor, kreeg ik toevallig vandaag te horen.
Jij weet best wel veel!!!
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Leuk dat nog iemand het zei..
Ik weet dat soort dingen van internet, ik lees veel op internet en dan onthoud ik dat, zo wist ik dit ook..
Morgen lekker aan de koffie Jojos..
Hier heb je alvast een beker koffie..

Afbeelding

van deze kun je wel slapen :lol:
Carolien

Re: Bijwerking van medicatie.

Franje, wat vind ik dit lief van, misschien mag ik het niet zeggen, maar echt ik meen het, dat je zoveel moeite doet, en dan zo leuk plaatje erbij, ooit ga ik dat ook leren, nu nog niet, het is nu genoeg voor mij.

Ja bijwerking van de medicatie, dat zijn er nog al, maar nu mag ik niet klagen, alleen die tardieve dyskinesie, is niet leuk, slik maar een lapmiddel, en dan maar denken, dat het helpt, in de buitenlucht gaat het goed, dan heb je wat afleiding.
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Ik vind het leuk om dingen op te zoejken, graag gedaan..
Carolien

Re: Bijwerking van medicatie.

Dan zal je wel veel weten van bijwerkingen, van de medicatie.
Bij mij hebben ze er 16 jaar over gedaan, om tot dit resultaat te komen, en dat is stukken beter, alleen al met de seroquel, daar heb ik weinig last van, eigenlijk gaat het met de rest ook goed.

Jaren geslapen, dag en nacht, je kon me op de bank, uit tekenen.
En nu doe ik weer van alles, in eigen tempo, voel me gelukkiger.
En doe alleen dingen, die ik leuk vind, en zo gaat het goed.
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Ik weet dat alleen als ik dat weleens heb opgezocht, valt wel mee denk ik wat ik ervan weet..
Carolien

Re: Bijwerking van medicatie.

De bijwerkingen, is voor iedereen weer anders, alleen de oude antipsychotica, is wel erg, al geschreven, nog niet zo erg, dat ik op een debiel lijkt, die bv steeds ongewild zijn tong uitsteekt.
Het doet zeer in je mond, en gaat nooit meer over, nu slik ik dagelijks zaldiar er bij, helpt niet zo veel meer, maar ik zoek afleiding, door veel naar buiten te gaan, vanmiddag met de zondag zijn de winkels open, mijn man brengt me met de auto, omdat er te veel wind zit, voor op de fiets, en dan ga ik te voet terug naar huis.
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Ik heb wel last ervan dat ik als een debiel erbij loop door de bijwerkingen..
M n handen en me benen kan ik niet stil houden maar het helpt als je iets vasthoud, iets lichts, iets kleins dan wordt het minder..
Ik kwijl van die troep, schaam echt me dood..
Als ik stilsta dan sta ik niet stil dat kan ik niet..
Sta ik daar aan het trappelen alsof ik loop op 1 plek ofzo..
Ik krijg akineton voor die bijwerkingen maar helpt zo goed niet als ik hoopt..
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Ow jah me tong..
Kan ik ook niet echt stil houden.. echt een ramp want bij mij is het wel dat me tong m n mond uitkomt, niet is dat altijd zo maar wel gebeurt het..
Betty

Re: Bijwerking van medicatie.

Ik herken dithad het toen ook van die smerige haldol.liep steeds maar rondjes ook,zitten kon ik niet,liggen ging nog wel.
mijn gezicht helemaal krampachtig getrokken.
Ik snap dat er mensen zijn die zeggen,dat wil ik niet meer,die bijwerkingen zijn om te huilen en die akineton,doet volgens mij ook niet veel.

dat ik dat allemaal moest slikken snapte ik wel,ik kon niet anders,constant in een psychose leven was ook een hel.alleen zoals mensen dan toch nog met je omgingen,die niet begrepen dat die rotzooi zoveel bijwerkingen hadden,dat je dingen uit je handen liet vallen.dat vond ik wel heel erg.
Soms snapten ze het niet,sommige mensen moest je eigenlijk een weekje die rommel geven om ze in te laten zien wat voor uitwerking het heeft.
helaas gaat dat niet hè
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Dingen laten vallen pffff dat gebeurt ook bij mij.. ramp echt..
Carolien

Re: Bijwerking van medicatie.

Ja, zo ik lees heeft iedereen wel wat, Franje en betty, hebben ook last, en weten wat het is, akineton helpt niet, al ben je gestopt met die troep, het gaat nooit meer over.

Bij Franje, is het zichtbaar, goh vervelend zeg, dat jij ook die troep moet slikken.
Zonder gaat dan ook weer niet, dan zullen we elkaar maar steunen, zit niks anders op.
Faker

Re: Bijwerking van medicatie.

Ik krijg die rotzooi in een spuit..
Laten we elkaar steunen, haldol is misschien een goede medicijn maar de bijwerkingen is echt vreselijk..
Eerst hadden ze me een andere AP gegeven maar sloeg niet aan, dat was cisordinol, ook al zo'n middel van wat je zo gaat shaken.. minder als van haldol dat zeker, jammer dat die niet helpt...
Carolien

Re: Bijwerking van medicatie.

Franje, ik heb nu seroquel, ook een antipsychotica, en daar wel tevreden mee.
Die bijwerkingen, zoals ik schreef, die blijven toch.
Maar van jou vind ik ook erg, als je loopt te kwijlen, , en je armen en benen, bewegen dat je niet wilt, en je tong ongewild bewegen, en dat krijg je er gratis bij!!!

Terug naar “Medicatie”