Elisa41

Ervaringen met Bach bloesems

Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met Bach bloesems?

Mijn therapeute zei dat je ze maar tijdelijk hoeft te slikken en dat het dan in je systeem geïntegreerd wordt (ik geloof een maand of 4).

En zou je verschillende bloesems tegelijkertijd kunnen slikken, zeg maar één voor angst, één voor onzekerheid enz.?

Ik wil het ook gaan gebruiken om het afbouwen van de Efexor te vergemakkelijken.

Groetjes, Elisa
Faker

Re: Bach bloesems

Ik ken die niet maar ik heb een site gevonden met uitgebreide informatie over Bachbloesems


OVER DE BACHBLOESEMS
Bachbloesems zijn extracten van bloesems die positief inwerken op storende emoties zoals angst, depressie, gebrek aan zelfvertrouwen, stress, piekeren, enz. Bachbloesems gaan deze negatieve emoties ombuigen in hun positieve pool zoals bijvoorbeeld faalangst in zelfvertrouwen. Er zijn 38 verschillende bachbloesems en die moeten op de juiste manier gecombineerd worden om het beste resultaat te bekomen.

http://www.bachbloesemadvies.be/
Iertje

Re: Bach bloesems

Ja, ik heb daar ervaring mee :nod:
Ik gebruik dat altijd voordat ik iets engs of spannends moet doen. Dan word ik rustiger en het neemt het stressgevoel voor een deel weg.
En ja, je kunt twee soorten Bach bloesems tegelijkertijd gebruiken. Doet mijn moeder ook altijd ;)
Elisa41

Re: Bach bloesems

Iertje,

Ik begrijp dat jij alleen op bepaalde momenten iets gebruikt?

Heb je dan verschillende soorten? Eén soort die zich integreert in je systeem en die je gedurende een paar maanden elke dag gebruikt, tot je systeem het uit zichzelf kan en je het niet meer nodig heb en één soort die je alleen neemt op momenten dat je het nodig hebt??

Zoals jij het beschrijft, lijkt het een beetje op een rustgevend middel op natuurlijke basis en dat is iets anders dan waarnaar ik op zoek ben. Ik wil graag iets dat structureel gaat werken tegen verschillende dingen.
Iertje

Re: Bach bloesems

Ja, dat heb je goed begrepen :)

Ik heb maar één soort die ik af en toe gebruik als ik iets moeilijks moet doen en waarbij ik wel wat meer zekerheid kan gebruiken. Het is dus niet een soort die zich integreert in je systeem, maar eentje die direct aanslaat.

En ik bedoelde het niet zozeer als een rustgevend middel.
Maar doordat ik wat sterker in mijn schoenen kom te staan, kom ik ook gelijk wat meer tot rust, snap je? ;) Zo bedoelde ik het.
Elisa41

Re: Bach bloesems

Ik snap het :). Bedankt voor je reactie. En fijn dat jij er wat aan hebt.

Heb me inmiddels wat meer verdiept op internet en het schijnt toch heel nauw te komen. Je kunt het beste naar een erkend Bach bloesem therapeut gaan en daar zijn er niet zo veel van per provincie, want als je de verkeerde combinaties slikt doet het je meer kwaad dan goed. Ook moet je het volgens mij veel langer slikken dan ik gehoord heb, zeker als het gaat om dieper liggende problemen (en daar gaat het bij mij om).

Op grond van wat ik tot nu toe gelezen heb, begin ik er niet aan. Het klinkt ook allemaal nogal ingewikkeld. Zou ik naar nóg een therapeut moeten (nr. 3) met de nodige reistijd, nog meer kosten krijgen, weer méér moeten slikken, ik weet het niet hoor.

Groetjes,

Elisa
Iertje

Re: Bach bloesems

Hmmm... Ja, het klinkt idd een beetje gecompliceerd allemaal :?

Naja, bij mij werkt het in ieder geval goed... Maar ik weet niet of het in jou geval ook goed werkt, of dat het niet teveel moeite voor je kost om te gebruiken...

Het is aan jou de keus :) Ik hoop in ieder geval dat je nog iets vind wat je kan helpen... Succes ermee ;)
Elisa41

Re: Bach bloesems

Ik heb vandaag voor komende dinsdag een afspraak bij een orthomoleculair arts. Dat leek me toch wel een grondigere aanpak dan die Bach Bloesems.

Op grond van wat ik die man vertelde (voorgeschiedenis van depressie en eetstoornis (beiden zo'n 24 jaar), altijd een soort vage moeheid) dacht hij wel dat ik tekorten heb.

Ben benieuwd .....
Iertje

Re: Bach bloesems

Goeie zet :)
Ik hoop dat je bij hem vindt wat je zoekt :knuffel:
Elisa41

Re: Bach bloesems

Nog niet zo lang na mijn vorige berichtjes maar ik ben toch overstag wat Bach bloesems betreft. Gezien de huidige situatie denk ik toch dat het verstandig alles aan te grijpen en mijn weerstand opzij te zetten. Ik heb o.a. iets gevraagd voor meer moed (tegen moedeloosheid), meer levenslust en minder somberheid.

Ik heb sinds afgelopen dinsdag een terugval die ook oud gedrag weer in de hand werkt en dat wil ik niet. Ik voel me depressief en moedeloos, alhoewel het al wat lichter voelt dan van de week. Ben een paar dagen thuis geweest van mijn werk, maar ga morgen weer aan de slag. Op zich heb ik altijd wel last van dysthymie, maar zo'n gevoel als van de week had ik al een tijd niet meer gehad.

ps. De afspraak bij de orthomoleculair arts had ik weer afgezegd omdat de verzekering de eventueel te slikken middelen niet zou vergoeden en ook de consulten voor eigen rekening zouden komen, dit omdat ik vanwege mijn alternatieve therapieën al lang aan het te vergoeden bedrag zit.

Groetjes, Elisa
Elisa41

Re: Bach bloesems

De bach bloesem druppels slaan bij mij niet aan. Mijn energetisch therapeute denkt dat ik méér nodig heb, nu ook de druppels niet werken c.q. niet opgenomen worden. Zij kwam met mesologie aan. Zelf heeft ze dit gedaan. Ze was zwaar depressief, bleek een tarwe intolerantie te hebben en na de mesologie was ze van haar depressie af.

"Mesologie is een geneeskunde die er naar streeft complementaire geneeswijzen zoals homeopathie, Chinese Geneeskunde, Indische (Ayur Veda), Orthomoleculaire Geneeskunde en onze westerse geneeskunde met elkaar te verenigen.

Hierdoor ontstaat een andere kijk op hoofdzakelijk chronische klachten. Er wordt gezocht naar de dysfunctie in het lichaam; welke organen of orgaan systemen functioneren niet goed.

Hier ligt vaak de oorzaak van chronische aandoeningen. Het is opvallend dat de klachten zich vaak ergens anders openbaren als waar de dysfunctie zich bevindt.

Chronische hoofdpijn is zelden het gevolg van een probleem in het hoofd zelf, veel vaker ligt er een falende vet- of calciumstofwisseling aan ten grondslag.

De mesoloog gaat op zoek naar de oorzaak en behandelt deze met behulp van homeopathie, kruiden, vitamines, mineralen, voedings- en leefadviezen".

Het zou ook geschikt zijn voor eetstoornissen!! en depressie (beide problemen spelen bij mij en daarnaast nog een aantal andere dingen).

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes, Elisa
anthony68

Re: Bach bloesems

ik heb een vriend en die heeft ook schizofrenie hij is helemaal overgestapt op bach bloesems hij slikt geen medicatie meer en voelt zich goed. hij heeft nu baan en auto van de zaak. ik slik meds 4mg risperdal 20mg prozac en heb uitkering. Dus ik ga hem nadoen ik wil ook in balans komen en mijn ziel renigen en mijn emoties de baas worden en angsten en psychoses wegnemen. ik ben erg enthousiast
mijn verzekering ohra vergoed 100% met max eur 750 dus dat is 350 voor flesjes en rest consult per jaar met flesjes doe je 2 jaar zegt ie en ik heb boek gekochtu bij bol.com zoek bloesem ik ga in combi nemen met mijn meds en kijken of ik me beter en actiever voel en na een jaar of 2 bouw ik in overleg met me arts de meds af ik blijf wel op controle komen voor eventuele terugval...
weten jullie welke bloesems goed zijn voor vermoeidheid??

Terug naar “Medicatie”