WE

Ik ga Efexor binnenkort slikken wel bang voor bijwerkingen.

Hoi ik ga Efexor binnenkort slikken over een halve week maar ben heel bang voor die bijwerkingen enzo :?

Eigenlijk haat ik pillen enzo maargoed ik heb totaal geen zelfvertrouwen ben constant negatief over mezelf somber enzo, hoe moet ik dan ooit een vriendin krijgen? daarom ga ik het proberen :?
riando

SURER van je dat je het gaat doen ! :wink: dat is een stap in de goede richting !

wou ik even aan je kwijt , kan je helaas niks vertellen over de bijwerkingen!sorry!

knuffel
WE

toch bedankt, maandag (13 december) ga ik beginnen met slikken ik laten jullie het hier wel vertellen hoe de ontwikkelingen zullen zijn, ik moet de eerste 2 weken 1 pil per dag van 37,5 mg slikken na 2 weken als er geen effect voel 2 pillen. tot dan!
WE

14 december: afgelopen nacht dus mijn eerste pilletje geslikt van 37,5 mg, voel nog niets bijzonders maar dat zou over een paar weken wel anders zijn, ook de bijwerkingen we zullen zien!.
hij

Hey WE,

ik kwam bij toeval wat informatie tegen waar je wellicht wat aan hebt.

http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... faxine.htm

succes,

jan-willem
WE

o.k bedankt voor de tip Hij!

4 januari: Ik heb nu 3 weken Efexor geslikt, de eerste 2 weken 1 pil, laatste week 2 pillen (omdat ik geen effect voelde), k had vandaag weer gesprek met mijn `medicijnenendokter`van de GGZ, en die zij dat ik de komende 3 weken geen pil maar een capsule moet slikken, 1 per dag daar begin ik morgen mee.

Tot zijn verbazing heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gehad, behalve paar dgn wat vermoeid (veel gapen enzo), hij zij dat het heel weinig voorkomt dat sommige nauwelijks last hebben van bijwerkingen :oops: .

Maar tot nu toe merk ik niet echt dat het helpt afgelopen weekend was ik nog depressief en gisteravond lag ik in mijn bed eenzaam en alleen te denken en te dromen om een leuk vriendinnetje over P*tsje :cry: dus toen was ik ook een beetje down.
Raindrop

Inmiddels zijn we bijna een maand verder.
Hoe staat het er nu mee, kun je merken dat het enigzins helpt?
WE

Raindrop schreef:Inmiddels zijn we bijna een maand verder.
Hoe staat het er nu mee, kun je merken dat het enigzins helpt?
Ohja ik was het vergeten bijtehouden....

Ik ben 13 februari persoonlijk gestopt met slikken van Efexor, omdat ik me die week verrote depressief en klotte voelde ondanks dat ik sinds december slik en sinds 4 januari capsules de laatste weken zelfs 2 op 1 dag (150 mg per dag), ik geloof ook niet meer in die medicijnen, die bedrijven die dat produceren verdienen er miljarden aan het is big busniss, en die medicijnen tasten je gevoel en je denken en je hersens aan, het is gewoon chemische troep ik doe het nu maar zonder, alleen vriendin en liefde (wat ik nog nooit heb gehad) kan me nog gelukkig maken geen 1 of andere pil,

dus ik raad niemand aan om die medicijnen te nemen, die farma industrie wordt er alleen maar beter van, en het is nooit goed die chemische rommel ik geloof er niet meer in.
Ik was er al bewust van, maar ik d8 van mischien helpt het wel ik ga het maar proberen, ik heb toch niets te verliezen maargoed, het helpt niet bij mij kan er ook wel zonder.

Het enigste lichtpuntje was dat ik nauwelijks last had van bijwerkingen en dat komt bij efexor niet vaak voor bij mensen, mischien hooguit beetje gapen bij mij, alleen de laatste 2 weken voelde ik weer een teruggang in de begin d8 ik dat het wel helpde zelfs ik was in januari redelijk goed, maar de laatste weken ging het weer minder helaas, voelde me vet eenzaam en klote enzo...
Raindrop

Ah, Exefor heeft dus niet het gewenste resultaat bereikt. Zo te merken zie je andere medicijnen ook niet echt zitten.
Of een vriendin en liefde alles op zal lossen weet ik niet, ik kan me niet voorstellen dat je je alleen daarom zo depressief voelt. Ik zou me er niet teveel op focussen. Zoiets kun je niet afdwingen en je maakt jezelf er alleen maar gek mee.
Hoe gaat het met 't schaatsen?
WE

Raindrop schreef:Ah, Exefor heeft dus niet het gewenste resultaat bereikt. Zo te merken zie je andere medicijnen ook niet echt zitten.
Of een vriendin en liefde alles op zal lossen weet ik niet, ik kan me niet voorstellen dat je je alleen daarom zo depressief voelt. Ik zou me er niet teveel op focussen. Zoiets kun je niet afdwingen en je maakt jezelf er alleen maar gek mee.
Nee ik hoef die chemische rommel niet meer, ik voel me depressief omdat ik me zo eenzaam voel, elke keer als ik in de stad ben en al die mooie meiden zie wordt ik gek, omdat ik er niet 1 kan krijgen op een 1 of andere manier, en idd ik kan het niet afdwingen we leven niet in een islamitisch land, en ik maak mezelf helemaal gek van, iets wat je zo graag wil hebben maar steeds niet kan krijgen je wordt er zo klotte en gefrustreerd van :cry: (btw voor alle duidelijkheid sex kan me niets schelen, dat kan ik zelfs krijgen desnoods betaalt), maar sex intresseert me niet ik wil liefde en warmte iemand die altijd voor je is en klaar staat waar je mee kan praten en lachen en leuke dingen mee doet, zodat ik niet meer eenzaam hoef te voelen.
Raindrop schreef:Hoe gaat het met 't schaatsen?
Dat gaat goed :D heb een leuke meid leren kennen in mijn groep waar ik mee kan praten en lachen, helaas heeft ze al een vriend en dus bezet :( , moet mij weer gebeuren :oops:
Raindrop

Liefde, warmte, een arm om ons heen, iedereen heeft daar behoefte aan. Maar je bent er wel erg mee bezig, zoveel zelfs dat het je humeur beïnvloedt en je er helemaal gefrustreerd van raakt. En of dat nou de manier is..
Je doet het jezelf alleen maar aan. Heb geduld, zoiets komt of het komt niet.
WE schreef:helaas heeft ze al een vriend en dus bezet :( , moet mij weer gebeuren :oops:
Nah, vriendschap kan ook heel mooi zijn.
WE

Raindrop schreef:Liefde, warmte, een arm om ons heen, iedereen heeft daar behoefte aan. Maar je bent er wel erg mee bezig, zoveel zelfs dat het je humeur beïnvloedt en je er helemaal gefrustreerd van raakt. En of dat nou de manier is..
Je doet het jezelf alleen maar aan. Heb geduld, zoiets komt of het komt niet.
Klopt, tot nu toe heeft deze kut maatschappij mij niets te bieden en andersom, tot die tijd luidt verzet! gelukkig sta ik niet alleen en al veel sympathie weg van verzetsstrijders, de maatschappij heeft mij uitgekotst en ik kots de samenleving op mijn beurt uit, ik heb geen baan geen vriendinnetje ik ben vroeger enorm veel gepest op mijn uiterlijk, want ja de eisen worden zo hoog gestelt in deze consumptiemaatschappij ik ben gewoon uitgkotst en vernederd zowel geestelijk als fysiek! is dit nou vrijheid is dit nou democratie?

Afbeelding
Verzet voor betere levensomstandigheden!
Syn

Ik vind je situatie heel vervelend WE. Ik herken er erg veel in. De maatschappij is zo onbereikbaar en verhard. Probeer je eigen wereld te verbeteren en vanuit daar wat op te bouwen. Daar heb je niet direct een vriendin voor nodig, ben ik zelf ook achter gekomen. Wellicht kunnen we hierover nog PM'en.
WE

Syn schreef:Ik herken er erg veel in. De maatschappij is zo onbereikbaar en verhard. Probeer je eigen wereld te verbeteren en vanuit daar wat op te bouwen.
Ik ben er mee bezig, want van anderen hoef ik niets te verwachten die laten me toch in de steek als het er om aankomt.
ItsMe

He We, klote voor je dat je je zo rot voelt. Realiseer je wel dat je ook liefde, warmte en een arm om je heen ook kunt krijgen in andere relaties (anders dan een vriendin). Het zal wel heel veel moeite gaan kosten om daar energie in te steken en er in te investeren, zeker na alles wat je hebt meegemaakt. Volgens mij is het aller belangrijkste eerst dat je weer wat meer van zelf gaat houden, trots bent op jezelf, etc. Ik begrijp uit je verhaal dat dit heel moeilijk voor je zal zijn. Maar probeerst eerst eens van die (irreele) negatieve instelling af te komen. Ben je toevallig bekend met RET (rationeel emotieve theorie)? Of heb dat al eens geprobeerd?

Sterkte!
WE

weetje waarschijnelijk heb ik een sociale-autistische achtige stoornis en dat is niet te genezen vrees ik.
Er zijn wel kleine dingetjes overmezelf waar ik heel tevreden mee ben, waar ik wederzijds ook enige liefde ontvang als ik met leuke aardige meiden in contact ben (ja ze bestaan nog :?, helaas zijn ze dan wel vaak bezet maar dat doet het er even niet aantoe )

Maar als het opneer komt lukt het mij steeds niet (met sociale contact/relaties krijgen) en dat geeft veel frustratie weetje, daarom heb ik schijt zolangzamerhand aan deze maatschappij ik verniel ook wel dingen enzo als uitlaatklep, je voelt je als een schaapje verstoten uit zijn eigen kudde, en dan komt ook nog eens die verharde samenleving op je af daar je meer als nummer dan mens wordt behandelt daarom vertrouw ik weinig mensen het is toch ieder voorzich.... enzo kan ik al mijn frustaties weer opnoemen
ItsMe

probeer je dan aan deze (kleine) positieve dingen vast te houden en op te trekken. als jij je wat positiever opstelt en beter in de vel zit, dan zal het waarschijnlijk wel wat beter gaan.

En inderdaad, de maatschappij is erg verhard maar erger nog: deze maatschappij (van deze tijd) is uiterst complex. Er komen van overal over de wereld signalen binnen, en het is aan jou om deze te interpreteren, ze een plaatsje te geven en er iets mee doen; lastig dus.

Oh ja, en ergens schijt aan hebben en dingen vernielen, daar los je niks mee op (en bovendien is het een negatieve gedachte, waardoor je je waarschijnlijk, uiteindelijk, slechter gaat voelen).

Terug naar “Medicatie”