kever3

Medicatie, Verdringt gevoelens?

Ik slik sinds een paar weken antidepressiva..

zit al jaren "opgesloten in mezelf" en heb grote angsten..

Nu was mijn vraag of je met behulp van antidepressiva wel bepaalde gebeurtenissen kan verwerken (bv dingen die je ouders je hebben aangedaan) of dat het gevoel wordt onderdrukt?
-Judith-

Ik heb niet het gevoel dat die AD je gevoelens onderdrukken, ik slik ook AD en ik heb nog steeds gevoelens over vanalles. De overdreven emotionaliteit is er wel af. En daar ben ik eigenlijk blij mee....ik kan nu op een rustigere manier de dingen verwerken.
edciel

je zal er toch wel een keer aan moeten geloven, of je nu wil of niet.
maar met een AD, kan het je wel helpen dat je het wat redelijker inziet.
maar neemt de pijn of kwaal niet weg.

volg je ook therapie dan?
inactieve gebruiker

moderne antidepressiva (ssri's) hebben niet een dempende werking zoals rustgevende middelen dat hebben. Je gaat -wanneer een ad aanslaat- méer voelen, niet minder. Maar je moet om te weten óf een ad aanslaat zeker zes weken wachten, en ook daarbij rekening houden met de andere dingen die er in die tijd hebben plaatsgevonden. Wanneer je in die zes weken nog weer een stuk dieper bent komen te zitten in je depressie en er misschien een heleboel extra stress is bijgekomen, dan mag je dat niet op het conto van je medicatie zetten.

Heel veel sterkte Kever. Wil je misschien niet wat meer schrijven over die gebeurtenissen die je nog moet leren verwerken?

Klaas
valentijn

hey, jammer dat het niet beter gaat :(
als ik iets voor je kan doen?
groet,Valentijn
kever3

KlaasP schreef:moderne antidepressiva (ssri's) hebben niet een dempende werking zoals rustgevende middelen dat hebben. Je gaat -wanneer een ad aanslaat- méer voelen, niet minder. Maar je moet om te weten óf een ad aanslaat zeker zes weken wachten, en ook daarbij rekening houden met de andere dingen die er in die tijd hebben plaatsgevonden. Wanneer je in die zes weken nog weer een stuk dieper bent komen te zitten in je depressie en er misschien een heleboel extra stress is bijgekomen, dan mag je dat niet op het conto van je medicatie zetten.

Heel veel sterkte Kever. Wil je misschien niet wat meer schrijven over die gebeurtenissen die je nog moet leren verwerken?

Klaas
mijn moeder is altijd overbezorgd geweest. Zelf heeft ze nooit geleerd haar gevoelens op een normale manier te uiten, waardoor ze super bezorgd is over haar kinderen..

het probleem was dat ik me altijd aan haar wensen aanpaste.. zonder dat ik me er zelf bewust van was :S

1 van de problemen is dat als ik het aan mijn psycholoog vertel hij mij niet echt serieus neemt.. Ook misschien wel omdat ik niet echt goed hierover durf te praten.. het zijn toch je ouders..

Terug naar “Medicatie”