Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Astrada waarom plaats je dit, wat is je boodschap erachter ? Het enkel plaatsen van links is niet de bedoeling.

Het viel me op dat op de eerste bladzijde gelijk al een vette disclaimer te vinden is...terecht overigens denk ik.

Disclaimer
– De beweringen, informatie en producten die worden genoemd op deze site of in dit boek – Hoe veilig van de psychiatrische medicijnen af te komen – zijn niet geëvalueerd door de Amerikaanse Food and Drug Administration en zijn niet goedgekeurd om een ziekte vast te stellen, te behandelen, te genezen of te voorkomen. De informatie die wordt verschaft op deze site of in dit boek – Hoe veilig van de psychiatrische medicijnen af te komen – is uitsluitend bedoeld voor informatiedoeleinden en is niet bedoeld als vervanging van het advies van uw arts. U moet de informatie op deze site niet gebruiken voor het diagnosticeren of behandelen van enig medisch probleem of het voorschrijven van enig medicijn of enige behandeling. Neem contact op met een arts voordat u begint met een programma met een dieet, beweging of voedingssupplementen, voordat u medicatie neemt of als u vermoedt dat u wellicht een gezondheidsprobleem hebt.
Inzicht als Uitweg..
astrada

Mystica schreef:Astrada waarom plaats je dit, wat is je boodschap erachter ? Het enkel plaatsen van links is niet de bedoeling.
Mijn bedoeling is goed.
Het gaat om een unieke website waar vele duizenden potentiële afbouwers (liefst met hulp van hun huisarts) iets aan zouden kunnen hebben.
Deze info mag niemand ontgaan lijkt me maar dat zal een ieder voor zich bepalen uiteraard.

groetjes Astrid
inactieve gebruiker

Het stoppen met een ap of een ad moet zeker eerst besproken worden met een psychiater.
De site riekt naar wederom een geweldige zwendel. Er wordt meteen al in de eerste alinea beweert dat iemand met schizofrenie eerst door de medicatie aan gehoorhallucinaties begon te lijden. Leuke omkering :lol:

Verder is mijn bevinding als trouw forumganger dat mensen die met hun ad stoppen in bijna alle gevallen die mij bekend zijn een uiterst ellendige terugval meemaakten. Een terugval die niets met afkicken te maken had maar met het feit dat het systeem van neurotransmittors opnieuw aan de defecten begon te te lijden die vóor het gebruik van de ad waren opgetreden.
Als je als diabeticus stopt met je insuline dan word je ziek. Niet als afkickverschijnsel, maar omdat je die insuline niet missen kunt.

Het stoppen met een antipsychoticum pakt in de regel nog veel dramatischer uit.


De site 'de weg terug' (alsof iemand die een ad gebruikt de weg kwijt zou zijn...) staat bol van de humbug. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
astrada

KlaasP schreef:Het stoppen met een ap of een ad moet zeker eerst besproken worden met een psychiater.
De site riekt naar wederom een geweldige zwendel. Er wordt meteen al in de eerste alinea beweert dat iemand met schizofrenie eerst door de medicatie aan gehoorhallucinaties begon te lijden. Leuke omkering :lol:

Verder is mijn bevinding als trouw forumganger dat mensen die met hun ad stoppen in bijna alle gevallen die mij bekend zijn een uiterst ellendige terugval meemaakten. Een terugval die niets met afkicken te maken had maar met het feit dat het systeem van neurotransmittors opnieuw aan de defecten begon te te lijden die vóor het gebruik van de ad waren opgetreden.
Als je als diabeticus stopt met je insuline dan word je ziek. Niet als afkickverschijnsel, maar omdat je die insuline niet missen kunt.

Het stoppen met een antipsychoticum pakt in de regel nog veel dramatischer uit.


De site 'de weg terug' (alsof iemand die een ad gebruikt de weg kwijt zou zijn...) staat bol van de humbug. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Een psychiater is de verkoper, hij genereert extra inkomsten met de verkoop van het middel dus die moet je zeker niet raadplegen lijkt mij.
Daarnaast verkrijgt hij zijn info over de werking van het middel voornamelijk via de fabrikant, deze info is vaak éénzijdig en bewust beperkt.
Ook heeft hij vaak niet de kennis in huis om op een orthomoleculaire manier te assisteren met afbouwen.
Een psychiater wil juist liever switsen, combineren of verhogen is de ervaring in mijn omgeving.
Daarnaast zijn het natuurlijk pseudowetenschappers die hypotheses proberen te creëren over neurotransmitters etc die in verband zouden staan met "psychiatrische stoornissen".
Nou, zoiets is nog nooit bewezen.
Psychiatrische diagnoses zijn niet te onderbouwen met lichamelijk onderzoek, er zijn geen bloedonderzoeken, hersenscan's of röntgenfoto's mogelijk die de aan- of afwezigheid van een zogenaamde “geestelijke stoornis” vast kunnen stellen.

Af bouwen met het programma op de website in samenwerking met een niet-psychiatrisch gerelateerde huisarts is zeker wel aan te bevelen.

Zwendel?
Tja, farmaceuten zetten zo'n 4 miljard per jaar om, de psychiatrie kost ons zo'n 6 miljard per jaar, psychiaters staan boven de wet in meerdere gevallen, justitie word bewust misleid doordat psychiaters zich voordoen als medische deskundigen die een medische wetenschap uitoefenen terwijl het echter een pseudowetenschap betreft....
Wat is zwendel KlaasP?
Maar goed, jij mag je eigen mening hebben. Ik ga daar verder niet op in.

Je diabetes voorbeeld slaat nergens op.
Diabetes is een medisch aantoonbare aandoening terwijl een "psychiatrische stoornis" uit de grote hoed van een psychiater komt, verzonnen en verkocht door hem zelf dus.
B.Nikolik

Ik ben het in grote mate eens met KlaasP natuurlijk..

maar we zijn niet hier om te vragen of de wetenschap klopt of dat het allemaal propanganda is om geld af te troggelen van hulpeloze mensen.

Lees de forum regels

Terug naar “Medicatie”