Singular

Zyprexa

Waarvoor dient dit en is dit middel verslavend.?
-Judith-

Singular, je hoeft daarom geen psychoses te hebben hoor, om dit middel voorgeschreven te krijgen....waarschijnlijk is het net als met Risperdal, dat geven ze ook weleens aan mensen met sterke angsten en/of woedeaanvallen en zo....zonder dat er sprake is van schizofrenie of psychoses...
Singular

Bedankt Judith maar had ik et over een woede aanval of een angst? ik wil alleen effe weten of dit een verslavend middel is envoor welke doeleinden et word gegeven.
Maar volgens mij heeft et veel bijwerkingen zoals coma las ik :cry:
inactieve gebruiker

Bij mijn weten is het niet verslavend (sorry Singular, herinner me nu ineens pas je vraag weer). Het is een modern antipsychoticum dat juist vanwege de veilige(r) werking tegenwoordih boven de oude ap als bv haldol wordt verkozen..
Ik heb het zelf eind 2005 korte tijd gebruikt, kon volkomen probleemloos stoppen. Het enige echt grote nadeel dat aan zyprexa kleeft: je hebt de hele dag trek (is vrij algemeen) en zult dus vrij zeker gaan aankomen. daar wees de psych me gelukkig dadelijk op. Het schijnt het verzadigingsgevoel weg te nemen. Enfin, daar kun je rekening mee proberen te houden natuurlijk.

Groetjes, Klaas
JeroenI

Hallo,

Ik gebruik zelf Zyprexa voor mijn psychose, werkt heel goed en is absoluut niet verslavend.

Groetjes,
Jeroen

Terug naar “Medicatie”