pet

Afbouwen Efexor

Hallo, ben in februari begonnen met efexor vanwege paniekaanvallen. Nu wil de huisarts graag dat ik halverwege deze maand een afspraak maak met hem om te gaan afbouwen.

Ik wil dit aan de ene kant heel graag, we willen over een paar jaar nog graag een derde kindje en dan wil ik zeker een jaar of meer van de medicijnen af zijn. Aan de andere kant vind ik het dood- en doodeng!!! Wat vinden jullie en wat zijn jullie ervaringen met afbouwen??

Liefs Petra
inactieve gebruiker

wanneer je efexor alleen voor je paniekaanvallen nodig had, durf ik je geen antwoord te geven. Wanneer je efexor bent gaan gebruiken vanwege ernstige depressiviteit, en je depressiviteit vrij snel na het gebruik van efexor over is gegaan, zou ik zelf mijn bedenkingen hebben bij afbouwen.
je leest op fora als deze zeer vaak over een terugval bij of enige tijd na het afbouwen van een ad. Maar daarbij denk ik dan dus alleen aan depressieve klachten en niet zozeer paniekaanvallen.
pet

Ik heb ze in principe alleen voor de paniekaanvallen gehad ja. Niet voor depressie, dat heb ik gelukkig niet. Het is zo'n veilig gevoel om die capsules te slikken hè! Maar ik wil ook op mijn eigen lichaam kunnen vertrouwen en dan zal ik toch moeten afbouwen. Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.
amy lee

Ik ben bezig met afbouwen van efexor en dat gaat best goed nu ik de medicijnen regelmatig slik.
Ik heb met mijn huisarts afgesproken dat als ik me er niet goed bij voel, ik toch weer terug ga naar de normale dosis. En anders blijf ik nog een tijdje de laagste dosis slikken.

succes ermee!
Mik

Ik heb het in één keer afgebouwd (ik slikte 200 miligram), dus ik ben letterlijk van de één op de andere dag gestopt. Ik heb wel toen na een paar dagen gemerkt dat de depressieve gevoelens terug kwamen, maar ik kreeg niet méér paniekaanvallen dan normaal.

Mik_
pet

Maar je hebt dus nog wel paniekaanvallen Mik? Of had je die met medicijnen ook?

Als ik 1 keer medicijnen ben vergeten in te nemen dan krijg ik gelijk afkickverschijnselen (trillen, zweten, wazig), dit had ik ook heel erg toen ik ermee begon.
Ik vind het gewoon heel eng om af te bouwen.
inactieve gebruiker

Is het echt van belang dat je afbouwt wanneer je zwanger wilt worden Pet? Levert dat echt risico's op? Misschien als dat echt aangeraden wordt door je psych, dat je inderdaad dan af moet bouwen, maar blijf anders gewoon nog even efexor gebruiken joh, totdat je misschien wat zekerder van je zaak voelt... Het feit dat je nu zo enorm kunt twijfelen, is alvast geen goed signaal lijkt mij...
pet

Ik denk dat je daar gelijk in hebt Klaas, daarom twijfel ik ook zo. Ik wil het heel graag maar durf eigenlijk niet. Ik ben trouwens maar 3 keer naar de psycholoog geweest, zij vond het niet nodig dat ik vaker zou komen (ik ook niet) omdat de paniekaanvallen waarschijnlijk hormonaal zijn.
inactieve gebruiker

nou dat vind ik wel een enorm zwaktebod voor een psycholoog hoor om paniekaanvallen een louter fysiologische oorzaak toe te kennen, en ook de houding daarbij aan te meten dat er psychologisch niets mee aan zou zijn te vangen.

Daar zit hij of zij eventjes flink fout...
Mik

pet schreef:Maar je hebt dus nog wel paniekaanvallen Mik? Of had je die met medicijnen ook?
Ik had ook met de medicijnen nog steeds paniekaanvallen, alleen wel in veel mindere mate. Toen ik stopte met de medicatie bleef ik de paniekaanvallen houden, maar nog steeds in mindere mate, ze zijn niet meer zo heftig als een paar jaar terug.
Succes ermee.

Mik_

Terug naar “Medicatie”