inactieve gebruiker

Paddo's, moet het gebruik niet aan banden gelegd worden..?

Fransman slacht hond tijdens paddotrip
Uitgegeven: 14 juli 2007 18:46
Laatst gewijzigd: 14 juli 2007 18:46

AMSTERDAM - Een 28-jarige Fransman heeft vrijdagavond in Amsterdam onder invloed van paddo's en wiet zijn hond vermoord. Het beest moest met een schaar en mes worden bewerkt om zijn geest vrij te maken, zo verklaarde de man tegen de politie.

Agenten troffen de verwarde man naakt en onder het bloed aan in zijn busje aan de Herengracht. In de auto lagen de geslachte hond en een bebloedde schaar en mes.



De binnenzijde van het voertuig was bedekt met bloedspetters en vegen.

Paddo's

De man verklaarde dat hij paddo's en wiet had gebruikt.
Toerist springt uit raam na eten paddo's
Uitgegeven: 13 juli 2007 06:50
Laatst gewijzigd: 13 juli 2007 07:12

AMSTERDAM – Een 19-jarige toerist uit IJsland is vorig weekeinde uit een hotelraam in Amsterdam gesprongen na het gebruik van verse paddo's. De jongen liep breuken aan beide benen en voeten op.

Dat meldt de Volkskrant vrijdag. Het is het derde ernstige incident met paddo's in Amsterdam in een aantal maanden tijd.

In maart kwam een 17-jarig meisje uit Frankrijk om het leven na het gebruik van paddo's, nadat ze van een brug vlakbij de IJ-tunnel was gesprongen.



In juni flipte een 22-jarige Britse toerist na het eten van de geestverruimende paddenstoelen. Hij sloeg zijn hotelkamer aan de Amsterdamse Martelaarsgracht kort en klein en gooide voorwerpen op straat. Daarbij raakte een voorbijganger gewond.

Verse paddo's

De verkoop van verse paddo's is in Nederland toegestaan. Gedroogde paddenstoelen zijn verboden. De gemeente Amsterdam sloot dit jaar vier smartshops omdat ze de Opiumwet overtraden.
Binnenland

zo 24 jun 2007, 05:30 | 168 reacties


Brit door het lint na paddo's
door Hans Vermaak

AMSTERDAM - Een onder invloed van hallucinogene paddestoelen volledig doorgedraaide Brit heeft zaterdagmiddag de Amsterdamse binnenstad op stelten gezet.
De 25-jarige man verwondde zichzelf en richtte een ravage aan in zijn hotelkamer voordat hij door de politie kon worden overmeesterd. De Engelse toerist had samen met twee vrienden paddo's gebruikt op zijn kamer in hotel Alfa aan de Martelaarsgracht. Omdat het gewenste effect uitbleef, bleef hij voortdurend paddo's nemen. Dat had, volgens een politiewoordvoerder, een verkeerde uitwerking. Rond vier uur draaide de man helemaal door. Hij begon met glas op straat te gooien, verminkte zichzelf door met zijn hoofd het glas uit zijn raam te koppen en sloeg de bovenste verdieping van het hotel kort en klein.

Na ruim anderhalf uur, waarbij de man tevergeefs door zijn vrienden telefonisch bewogen werd zich over te geven, overmeesterden agenten de inmiddels psychotische Engelsman. Dit ging volgens het 'gestoordenscenario', waarbij een in ME-uitrusting geklede politieman iemand met zijn schild tegen de grond werkt en een verpleegkundige van de GGD een kalmerende injectie geeft. Het slachtoffer is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Door het tijdstip raakte het verkeer in een deel van het centrum ontregeld en moesten trams omrijden. Incidenten met gebruikers van paddo's nemen in aantal fors toe. Vorig jaar moest de ambulance in de hoofdstad 128 keer uitrukken voor iemand in geestelijke of lichamelijke nood door de vrij te verkrijgen drug. In 2005 was dat nog 44 keer. Het betreft voornamelijk toeristen.
Buitenland

vr 22 jun 2007, 14:30
Moordenaar kocht paddo's bij ons
AMSTERDAM - De 19-jarige Belg die mogelijk zijn ouders en zus gruwelijk ombracht, stond mogelijk onder invloed van paddo's die hij in Nederland had gekocht.

Een vriend van Leopold Storme heeft verklaard dat de verdachte een dag voor de moorden naar Sluis (Zeeuws Vlaandeeren) was geweest om hallucinerende paddo's te kopen. In ons land zijn die vrij verjkrijgbaar en er gebeuren steeds vaker gruwelijke ongelukken mee.

'De paddestoelen kunnen aanzetten tot een psychose. Het is niet ondenkbaar dat iemand daarbij een moord pleegt', zegt een toxicoloog tegen de krant Het Laatste Nieuws.

De krant belde met de enige zaak waar paddo's verkocht worden: De Heksenketel. De eigenaresse zegt zich Leopold niet te herinneren. De helft van haar klanten is Franstalig Belg, net als Leopold.

In België zijn paddo's verboden. In Nederland wordt al jaren oeverloos over een verbod gesproken en valt het ene na het andere slachtoffer. Onlangs pleegde een Frans meisje in Amsterdam zelfmoord nadat ze zich had volgestopt met paddo's.

De ouders en zus van Leopold werden vorige week in hun stoffenzaak in de Brusselse Kapucijnenstraat omgebracht.









Wanneer is de maat vol?
Leeuwtjuh

jamaar, tis gewoon zo lekker :cry:


:lol: :lol: :lol:

Luister, mijn mening is: als je niet tegen drugs kan, neem ze dan ook niet!
Neem ze sowieso nooit alleen... En je ziet dat meerendeel van de problemen door de toeristen veroorzaakt word? Die komen hier om helemaal los te gaan. Die zijn in hun bekrompen landje helemaal niets gewend en weten hun eigen grenzen niet. Ik ben btw voor de legalisering van wiet en andere softdrugs, waaronder paddo's.

En ik weet niet of je het weet maar 60 % van de amsterdamse toeristen zijn over het algemeen britten. Die komen hier speciaal voor de wiet, de drank en de wallen. Ook was het v/d week nog op tv dat de binnenstad grote groepen britten weigert omdat ze dr zon teringzooi van maken. Onder andere de hele boel onderkotsen. Sommige scheten zelfs hun bed onder in het hotel. Kijk eens wat vaker at5!
Dat die toeristen er zon zooitje van maken, dat komt door de bekrompenheid van hun eigen regering. Nederland is vrij en hoort vrij te blijven!


Besides, welke zot vreet nu in 1 keer zon zak paddo's leeg? 8)
They had it coming!
concrete-angel

ik snap het punt van Leeuwjtuh ...het moet ook gewoon kunnen, mensen moeten er alleen verstandig mee om gaan en dieren moeten daar al helemaal geen slachtoffer van worden... :? :cry:
Leeuwtjuh

concrete-angel schreef:ik snap het punt van Leeuwjtuh ...maar moeten dieren hier echt slachtoffer van worden? :? :cry:
Neen, ik vind dat geen enkel dier slachtoffer moet worden.
Paddo's of geen paddo's!!!!
rose

Ik ben het helemaal met je eens Leeuwtjuh..
Die Britten etc verpesten het voor de Nederlanders..
En even voor alle duidelijkheid, ik gebruik geen paddo's..

Wel vind ik dat de coffeeshops etc de kopers beter moeten inlichten over het gebruik ervan (ook van andere drugs)..
Hoeveel je er per keer van mag nemen, hoe lang het duurt voordat het werkt, dat je nooit geen extra portie
mag pakken als je denkt dat het niet werkt etc..

Want dat is wat ze doen.. Ze nemen gewoon nog wat extra als het niet werkt want het is lang leve de lol..
En dat is dus fout..
Ik vind dat je verantwoord met dit soort middelen moet omgaan en als je dat niet kan dan moet je er af blijven
en het niet voor de rest verpesten..

En als dat niet gebeurt, of als die mensen daar gewoon niet naar luisteren dan stel ik voor om de opiumwet
te veranderen en geen drugs, van wat voor soort dan ook, aan 'buitenlanders' te verkopen..

xxx
Rose
Leeuwtjuh

En daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het grootste gedeelte van de inkomsten komen mede door diezelfde toeristen die hier komen met het idee om lekker los te gaan.

Informeren lijkt mij de beste optie... Flyers in 5 talen (zijn er al) maar die moeten gewoon uitgedeeld worden. Desnoods in de reisbureaus van bijv. engeland...

Wie niet horen wil moet maar voelen... verder. Als ze niet luisteren, okeej, maar verwacht wel ff een waterkanon op je flikker als je met meubels uit je hotelkamer gaat gooien :lol:
Leeuwtjuh

Ga cursussen geven: How to take drugs? :lol:
spuiten en slikken ook in engeland uitzenden? 8)
concrete-angel

hehe...inburgeringscursus voor als je naar nederland gaat om beetje drugs te nemen hehe :lol:
rose

Leeuwtjuh schreef:En daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het grootste gedeelte van de inkomsten komen mede door diezelfde toeristen die hier komen met het idee om lekker los te gaan.
Ja dus? Omdat een groot gedeelte van de inkomsten door toeristen wordt betaald moeten we maar doorgaan
met het verkopen van soft en harddrugs aan die toeristen?
Ook al zie je dat de meeste zichzelf (of anderen) verwonden/doden?
Daar ben ik het niet mee eens.. ;)
Op een gegeven moment moet daar een stop op worden gezet dus in die zin ben ik het wel met Klaas eens..
Er moet of heel wat veranderen zodat dit niet meer gebeurt of het is gewoon klaar met het verkopen aan toeristen..

xxx
Rose
Leeuwtjuh

Rose schreef: Er moet of heel wat veranderen zodat dit niet meer gebeurt of het is gewoon klaar met het verkopen aan toeristen..
Het is zeker echt niet ons probleem als die toeristen hun grenzen overtreden. Ze nemen het vrijwillig. Ze kunnen ook nuchter het rijksmuseum instappen. :roll: *gaapt*

Die inburgeringscursus how to do drugs lijkt me toch het beste :lol:
Leeuwtjuh

Ik hoor van bijna geen enkele amerikaan dat ze weten waar nederland liggen. En toch weet iedereen amsterdam te vinden. Ze hebben zelfs slogans op tshirts: Good girls/guys go to heaven, bad girls/guys go to amstadam.

Dus ze moeten nou niet zielig gaan lopen doen. Boe fuckin' hoe we worden zo raar en maf van jullie drugs. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoording. Iedere toerist vanaf 20 jaar moet het zelf maar uitzoeken :roll: We kunnen ieder land wel in de gaten gaan houden.
Zie het al voor me :roll: Pussy's 8)
pop

zijn we hier nou werkelijk een discussie aan het voeren over het goed of fout van legaliseren van softdrugs?
Of gaat het over mensheid die zo regelmatig, of soms doordraait, met of zonder (soft)drugs
Leeuwtjuh

pop schreef:zijn we hier nou werkelijk een discussie aan het voeren over het goed of fout van legaliseren van softdrugs?
Jah, daar lijkt het wel op he?

pop schreef: Of gaat het over mensheid die zo regelmatig, of soms doordraait, met of zonder (soft)drugs
People are messed up... Shit happens.
pop

gaan verbieden zal veel opschieten,
en wie het gebruikt en er niet tegen kan
shame on them
People are messed up... Shit happens.
misschien beter plan mensen te gaan verbieden
Nee, zal niet lukken, shit happens
rose

Gelukkig heeft ieder mens een eigen mening want ik ben het op dit front helemaal niet met je eens Leeuwtjuh.. :lol:

Kijk als het 1 keer gebeurt dat iemand zichzelf 'per ongeluk' over een brug heengooit door paddogebruik.. tja, das stom..
Maar het gebeurt nu wel heel erg veel, en ik vind niet dat de regering zijn hoofd hiervoor moet omdraaien..

En ja tuurlijk, diegenen die het gebruiken zijn volwassen maar dat betekend nog niet dat we het maar
over het hoofd moeten zien dat er wekelijks mensen aan dood gaan..
Ze gaan hier dood, in ons land, door het gebruik van onze drugs..
Dat kan toch niet..
Ik vind echt dat er dan ingegrepen moet worden, en zo niet, dan hebben ze levens op hun geweten..
Klinkt misschien hard, maar zo denk ik er wel over..

Wat moet je zeggen tegen die familie? 'Ja sorry uw dochter/zoon heeft hier paddo's gebruikt en ja, het is al de 5e
die hieraan overlijdt door verkeerd gebruik, maar ja wij als regering willen er niks aan doen want ze zijn
allemaal volwassen, dus ja, dikke pech mevrouw..'......

:|

xxx
Rose
pop

totaal niks met Amerika waar alle soorten drugs wel verboden worden, vindt je het daar dan zoveel beter geregeld Rose?
Is daar meer contole op gebruik, en meer toezicht, en meer invloed?!
Leeuwtjuh

:roll: Jahoor, alsof je drugs kan verbieden in dit land? :lol:

Ik denk dat er een boel mensen zo stoned als een garnaal in den haag eens flink de boel op stelten gaan zetten. :lol:
En jah, ik doe graag mee!


En wat betreft de nabestaanden... Dikke vette pech. (met hun kop in de heg)
Nogmaals, we DWINGEN hun niet om ze op te eten. Amsterdam heeft een reputatie. Daar komen de mensen op af! Ze willen uit hun dak gaan!

Jah, we kunnen wel enige verantwoording nemen op gebied van mensen informeren. Maar het feit blijft: Als er een grote groep kotsende britten kei bezopen zijn, ga jij ze dan tegenhouden met een foldertje?
Ik vind gewoon dat het reisbureau de mensen moet adviseren. Hetzelfde geld voor malaria enzow :roll: Daar word uitgebreid over verteld en wat je er tegen kan doen. Vertel die arme britten die 1 voor 1 uit het raam springen dan ook ff dat ze niet zo macho moeten zijn en denken dat hun een zak van 30 shrooms opkunnen peuzelen want o wat zijn ze stoer.

T zijn gewoon allemaal dikke huillies die de paddo's de schuld geven. :lol:
Leeuwtjuh

pop schreef:totaal niks met Amerika waar alle soorten drugs wel verboden worden, vindt je het daar dan zoveel beter geregeld Rose?
Is daar meer contole op gebruik, en meer toezicht, en meer invloed?!

:lol: Crime capitol of the world...
Op iedere straathoek staat een dealer daar in de stad. Eveneens als prostituees die zogenaamd verboden zijn! Vrouwen worden verkracht omdat de mannen hun behoeftes niet kunnen bedwingen :roll:

Dan hebben wij het hier beter met ons red light district en bepaalde blow-zones. 8) Dat houdt het tuig bezig :roll: En dr zijn niet voor niets vergunningen die streng worden gecontroleerd of er iets niet door de beugel kan. ;)

Afbeelding

aaaah, hoe kun je die nou laten liggen? :D
pop

zie me staan

hoiii
wat je doet is niet goed voor je gezondheid,
niet verboden neej, je bent in A'dam :roll:
maar het is nie verstandig
Oh, vakantie? nog steeds slecht voor uw gezondheid

:D
Leeuwtjuh

pop schreef: maar het is niet verstandig
Dat is het hem juist. De toeristen schijnen te denken dat hier echt alles mag... Dus ze hoeven hun verstand niet te gebruiken, want de regering hier lost het wel weer op :roll: :| :| :| !
rose

pop schreef:totaal niks met Amerika waar alle soorten drugs wel verboden worden, vindt je het daar dan zoveel beter geregeld Rose?
Is daar meer contole op gebruik, en meer toezicht, en meer invloed?!
Ik heb toch helemaal niks met Amerika te maken??
Daar hebben ze alles verboden, en iedereen weet hoe dat gaat met dingen die verboden zijn..
Als iets niet mag is het extra aantrekkelijk, dus ja dat zou hier ook zo zijn als het verboden was maar ja, moet je er
daarom maar niks aan doen? Dat vind ik echt zo hypocriet..

Plus, schijnbaar heb je mijn posts niet goed gelezen want ik zeg helemaal niet dat ik zou willen dat alles verboden word..
Joehoe, ex-drugsverslaafde..
Ik weet hoe dit wereldje werkt, en nee ik ben er al een tijdje uit en heb ook zeker niet alles gedaan, maar
ik weet wel dat het niet normaal is dat mensen hier met bosjes tegelijk dood neervallen vanwege de drugs..
En daar moet wat aan gedaan worden, en of dat nou het verbieden van drugs is aan toeristen, of wat Leeuwtjuh zei,
een cursus drugsgebruik doen, dat kan me niet schelen maar dit kan zo niet langer..
Laten we lekker met zijn allen onze kop in het zand steken, zijn we al zo lekker goed in altijd.. :|

xxx
Rose
pop

Rose schreef:
pop schreef:totaal niks met Amerika waar alle soorten drugs wel verboden worden, vindt je het daar dan zoveel beter geregeld Rose?
Is daar meer contole op gebruik, en meer toezicht, en meer invloed?!
Ik heb toch helemaal niks met Amerika te maken??
Daar hebben ze alles verboden, en iedereen weet hoe dat gaat met dingen die verboden zijn..
Als iets niet mag is het extra aantrekkelijk, dus ja dat zou hier ook zo zijn als het verboden was maar ja, moet je er
daarom maar niks aan doen? Dat vind ik echt zo hypocriet..
het ging me idd om het punt verbieden, dat werkt niet volgens mij, kijk idd naar Amerika..
Maar bedoelde zeker niet dat er dan maar niks aan gedaan moet worden, zeker niet als ze er hier met bosjes tegelijk.... bij neer vallen..
Rose schreef:Plus, schijnbaar heb je mijn posts niet goed gelezen want ik zeg helemaal niet dat ik zou willen dat alles verboden word..
Joehoe, ex-drugsverslaafde..
Ik weet hoe dit wereldje werkt, en nee ik ben er al een tijdje uit en heb ook zeker niet alles gedaan, maar
ik weet wel dat het niet normaal is dat mensen hier met bosjes tegelijk dood neervallen vanwege de drugs..
En daar moet wat aan gedaan worden, en of dat nou het verbieden van drugs is aan toeristen, of wat Leeuwtjuh zei,
een cursus drugsgebruik doen, dat kan me niet schelen maar dit kan zo niet langer..
Laten we lekker met zijn allen onze kop in het zand steken, zijn we al zo lekker goed in altijd.. :|

xxx
Rose
zie wat ik hierboven schrijf :roll:
Maarten de Wit

Nu ligt de nadruk op paddo's, maar door alcohol gebeuren véél meer ongelukken en dat is toch ook vrij verkrijgbaar?

Met dergelijke middelen moet je gewoon zelf je eigen grenzen kennen.

Maar nee, nu zijn het alleen de paddo's die 'veel' ellende veroorzaken. Maar liefst al 5 keer paddo-incidenten met toeristen. Poeh hee. En de problemen met toeristen en alcohol en andere middelen dan?

Ik houd niet van regulering door de overheid en ook niet in dit geval, omdat alle ophef door een paar relatief kleine incidenten, tov andere middelen en bijbehorende problemen, is veroorzaakt.

Alle middelen in overvloed innemen hebben consequenties, het paddo gebruik is toch maar een van de vele beschikbare middelen waardoor je kunt gaan flippen.
-Nickie-

Stel dat de maat vol zou zijn, en dan?

Kan wel met je meegaan, Maarten.
Ik zou ook niet de nadruk leggen op paddo's of alcohol, maar op mensen. Met een paddo, een glas bier is in wezen helemaal niks mis mee.
Laten we lekker met zijn allen onze kop in het zand steken, zijn we al zo lekker goed in altijd..
Ik weet niet of het perce kop in het zand steken is, Rose. Welke middelen zou je allemaal in willen zetten, om dit te voorkomen, realistisch gezien?
Ik geloof best dat een aantal individuen een bepaalt inzicht kunnen krijgen bv door voorlichting, maar verder..?

Verder kan de vraag gesteld worden of de overheid verantwoordelijk is voor schadebeperking, voor iets wat mensen doen?
Wij zijn de kinderen en de overheid de ouders?
Een verbod bv op toeristen, er zijn genoeg achterdeurtjes.
Ik geloof meer in onderling elkaar "aansteken".

Best een lastige discussie trouwens.
Noise

Maarten de Wit schreef:Met dergelijke middelen moet je gewoon zelf je eigen grenzen kennen.
...Probleem is nu dus juist dat toeristen die hier in NL komen geen flauw benul hebben van wat de verschillende dopesoorten echt met ze doen. Vooral omdat ze de verhalen vaak alleen uit de derde of vierde hand kennen. Of van de teksten achterop de busstoeltjes misschien. :roll:
Veel mensen verkijken zich op het effect dat een goede portie paddo's op je kan hebben. Het duurt misschien maar 4 uurtjes, maar voor je gevoel kan het dagenlang zijn en daarin kan dus heel veel gebeuren. Ook ongelukken. Ik heb in een smartshop gewerkt en een veelgehoorde reactie op adviezen over dosering was "iets meer dan een half zakje om te beginnen? Nou, laten we er dan maar direct 3 met z'n tweeën doen, weten we zeker dat het werkt!" Best DOM, maar wel begrijpelijk. En uiteindelijk komen de meeste mensen er ook wel weer normaal uit.
Maarten de Wit schreef:Maar nee, nu zijn het alleen de paddo's die 'veel' ellende veroorzaken. Maar liefst al 5 keer paddo-incidenten met toeristen. Poeh hee. En de problemen met toeristen en alcohol en andere middelen dan?
Je hebt gelijk, maar het is nu eenmaal zo in de wereld dat alcohol veel beter geaccepteert wordt. Met alcohol ben je nagenoeg altijd na een dag weer nuchter, maar als je toevallig niet tegen paddo's kan omdat je bijvoorbeeld aanleg hebt voor schizofrenie (zit vaak in families) kán het maanden duren voordat je hoofd weer normaal functioneert. Paddo's kunnen het allerleukst maar ook het allerverschrikkelijkst zijn, dat moeten mensen zich wel beseffen.
Maarten de Wit schreef:Ik houd niet van regulering door de overheid en ook niet in dit geval, omdat alle ophef door een paar relatief kleine incidenten, tov andere middelen en bijbehorende problemen, is veroorzaakt.
AAAAAAMEN!

Alle ongelukken zijn natuurlijk triest, maar het 'betuttelingsproces' dat al een paar jaar op gang is is wat mij betreft kansloos. Je moet niet iedereen in dezelfde pas willen laten lopen, dan stort de brug in. Dat weet iedereen wel.

All the crazy people make the world worth while!

Terug naar “Medicatie”