Tingerbel

stoppen citalopram/cipramil

Ik schrijf hier voor de eerste keer een berichtje omdat ik met een vraag zit.
Ik heb twee jaar lang citalopram geslikt, het grootste gedeelte 20 mg en een periode van een paar maanden heb ik 40 mg geslikt. Ik wilde graag stoppen en heb met de psychiator overlegd.
Van haar mocht ik wel meteen stoppen met de medicijnen, ik hoefde niet af te bouwen. De ontwenningsverschijnselen zijn volgens haar licht en als je afbouwt van 20 naar 10 naar 0 mg (kon dan binnen een week) gaat duren de verschijnselen langer. Ik koos ervoor om dan meteen te stoppen. Volgens m'n psych zou ik een paar dagen last kunnen hebben, maar daarna niet meer.

Nu merk ik zelf dat ik last heb van duizelingen en hartkloppingen. Het is een week geleden dat ik m'n laatste dosis heb gehad, volgens mijn psych zou het dan al over zijn. Ik heb ook griep gehad, dus het zou daarvan kunnen komen, maar behalve de duizelingen voel ik me wel weer goed. Ik heb op internet zitten lezen en las daar dat je toch wel moet afbouwen, dus vind ik het raar dat m'n psych me dat niet aanraadde.

Hebben jullie hiermee ervaringen? Hoelang kan ik verwachten dat de ontwennningsverschijnselen nog duren?

Groetjes en bedankt voor de antwoorden!
B.Nikolik

anderhalve week, dus je hebt het ergste al gehad denk ik, maar het was makkelijker geweest als je rustiger had afgebouwd.
WE

Tis toch afkickverschijnselen wat je ook ziet bij drugs.

Terug naar “Medicatie”